Villervalla: Håller med. Blir bänken för Olofsson i ett slutspel om det skall fortsätta så här. Alla andra forwards och centrar står för nått i sitt spel som vi behöver i ett slutspel. Olofsson kommer få det tufft om det kommer in en till forward till truppen.
Sputnik: min gissning är att han fastnade dåligt i Skellefteå och tränar ikapp fysiken samtidigt som man hoppas han ska få några medstuds för självförtroendet och vara stark som ett as i slutspelet!
Eugen Sandberg: Hoppet är det sista som överger en. Kan väl dock inte påstå att jag sett kampmoment och vilja som ett större verktyg hos Olofsson. Har rätt mycket att bevisa för mig, inte jätteövertygad en så länge
Eugen Sandberg: Och min gissning är att han stannade i utvecklingen för två-tre år sedan. Han hade ett bra kval hos oss när vi gick upp men det hade Gustav Nielsen också, och kolla vart han är nu. Fattar inte hur han kunde vinna guldgallret, jag har adrig sett någon nämnvärd talang hos honom och var en av få som inte blev speciellt glad när vi värvade tillbaka honom i år.
Är så jävla tröttsamt att se honom glida runt och slarva bort pucken stup i kvarten, för att inte tala om det totalt obefintliga hemjobbet.
roger_sundsvall: sen tackling mot huvudet, blind side och domaren lyfter inte ens armen. Tomtar. Hade det inte blivit slaggis efteråt tror jag inte ens han hade blåst av.
roger_sundsvall: hahahhahahaha, vilka jävla dårar. Jag är ju långt från expert eller domare men han satsar tydligt och träffar väldigt tydligt huvudet. Är jag slö i tanken eller vad missat jag?
Eugen Sandberg: Ja snälla förklara någon för jag vill också veta vad jag missat. 3 matcher för höfttackling. 2 min för en tackling mot huvudet blind side.
Hahl Bundy 2.0: 100% slaggis innan matchen är slut och det är domarena fel. Deras jobb är ju att skapa rättvisa och säkerhet. Ogillar verkligen att klaga på domare för jag tycker nästan att de alltid gör så gott de kan. Detta är dock ett skämt.
Hahl Bundy 2.0: jäkla märkligt bedömning, två spelare i Väsby åkte på 2 minuter var, en i Timrå åker på 2+2. Fem spelare var på planen. Borde ju vara pp spel för Timrå i 4 mot 3 i 2 minuter och sedan 5 mot fyra i på för Väsby, eller kan man kvitta bort sådär?
kulltorp: Boyce blev nog chockad. Stod bara still o glodde. Gjord av granit... men det kan nog komma i efterhand. Hoppas att det inte blev en hjärnskakning.
PezN: kan gissa att det kommer gå till så här: Domarna är bevisligen inkompetenta, pappersvändare som fått sparken och hittat ett nytt kall. Dom har noll känsla för spelet helt enkelt. Domarbasen kommer att ringa upp efter matchen och säga ”nu går ni ut och säger att ni gjorde ett misstag och sen ger vi 3 matchers avstängning”.
Problemet är bara att vi riskerar hjärnskakningar på isen och får inte ens betalt i form av 5+20 min. Nu gör vi tre snabba mål och sen får någon gå in och släcka ryssen.
Haha är det wessner, ja då faller resonemanget om pappersvändare.
Olle: Snarare att man lägger locket på för att domarna ska slippa ta kritik, som straffet på Svensson såväl var för att skydda domarna från kritik vid felbedömning. Ohre åkte för roughing enl swehockey i samma situation, var det fight utanför bild?
Rallarn: givet att ingen skadar sig så är det kanske bra att få testa en sån här match. Vilka kliver fram nu och vänder känslorna mot motståndarmålet och taggar till.
Villervalla: Kommer inte ihåg vad som står i boken om huruvida man kvittar en "Charging" alternativ får det till personligt straff. Men dom här pajaserna till domare har gjort bort sig fundamentalt. Dom är en skam för yrket
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.