Zäta75: tacklingen i ryggen på Lodin där. Alltså när dom gjorde reportaget på wessners blivande domarkarriär där för några år sedan så tänkte man ”vad bra, äntligen en domare som har spelat hockey på seniornivå”. Men så här i efterhand var det kanske inte så bra att ge en jävla pipa till ligans genom tidernas största råskinn. Klart han inte blåser för huvudtacklingar, det var ju allt han höll på med när han själv spelade.
josha840: nog skulle det varit en utvisning på Lodin där (inte i den här matchen dock) men härligt när liraren på läktaren skriker ”ni kan väl ringa på det!”
Haha och nu när bänken tar en missconduct: ”vad hitta ni DÄR då?!”
josha840: Dom måste ha kompenserat alla kvarterskrogsfyllon i Väsby med hockeybiljetter, ingen på läktaren hänger ju med på vad som händer. När nya italienske målvakten gör en räddning hör man ”gratzie gratzie, Prego” på läktaren.
Linkovich: hoppas dom intervjuar honom efter match, han står alltid och halvgrinar (även om dom vinner) och snackar om att man måste vilja vinna, våga ”ta nya höjder” och älska dina medspelare som ”fucking brorshor” osv osv.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.