Tom Topp: ...men då får de väl för sig att spela på 8 backar igen så då är Lander likt förbannat med... Nä 6 backar o en extra med i fall nåt händer eller dylikt. Och där ska inte Lander spela. När han får tid på sig kan han väl funka ok men har begränsad uppsida. Alldeles för långsam o klen i närkamper o gör för många misstag helt enkelt! Punkt slut!
Löven har en grymt stark säsong. Dom har inte haft sin vanliga dipp ännu men man kan kanske hoppas att den kommer nu o att vi går upp på istället för dom.
bar mofftak: Nu har jag bara sporadiskt sett matchen. Så jag kan inte uttala mig om särskillt mycket, egentligen.
Lundin har fått lite ris här inne utifrån prestation ikväll. Där nere i Västerås fick han blommor för sin insats. Tänk vad olika man kan se en match ändå.
Det som slog mig, utifrån det lilla jag sett plus highlights, är att Brattström är väldigt bra just nu. Det intensiva matchandet på seniornivå har kanske gett frukt? Han ser mycket tätare ut och mer kompakt i förflyttningar nu än i början av säsongen. Klart glädjande inför slutspurten av säsongen.
Reign in red: han försöker att vara konstruktiv, sen går det åt helvete ibland. Men man måste få misslyckas för att utvecklas. Och Lerebäck går ju naturligtvis in före när han är tillbaka. Då förutsätter jag att Lander är åttonde back.
Woody: Formen har det nog inte hänt något avsevärt med, men det är ett svårt lag vi möter och matchtempot får ju ingen som helst hjälp av att det bara blir en utvisning per lag på hela matchen. Inte för att det heller skulle ha varit så många fler, vilket ju säger en del om hur båda lag höll igen.
Gert_Jonnys: Lindberg är ett mysterium. Han ser så bra ut när han kommer in och täcker puck, åker hyfsat bra skridskor, men det händer liksom inte så mycket. Nummer 17 är en favorit för mig annars. Där finns det vilja.
bar mofftak: Det är väl generellt rätt sällan han är vår skarpast lysande stjärna men det delar han med en hel del andra. Gillar bara inte hur vissa spelare delges oproptionerligt mycket ris i förhållande till andra och i allt för stor utsträckning hyffsat oförtjänt i synnerhet baserat på helt förlegade meriter.
Kan nog namnge iallafall en handfull spelare som de flesta härinne nog skulle se en reducerad istid på om man valde att specialstudera till förmån för andra som sannolikt flyger under radarn.
Reign in red: Personligen diskuterar jag gärna Lander men problemet är att kritiken mot honom är så inåt helvete obegåvad. Framförallt har kritiken under hela säsongen framförts i någon form av affekt mot det faktum att Nielsen inte fått spela.
Tikkare: Lite kuriosa jag träffade en dansk som spelade hockey med Madsen o laurizen plus några andra som jag inte kommer ihåg namnet på men han spelade för herning!! Va de inte dit orre va o gästspelade!!
TIK-Lund: Lander har en tung kväll. Men det har Lindberg också. Och framför allt vårt spelsystem.. 33 spelar som om han redan skrivit på för nästa säsong.
She: Håller inte med. Kan bli vansinnigt less på opinionsbildningen här i vår bok. Även om jag inledningsvis också var väldigt frågande till Lander Jr. så tillåter jag mig inte att falla under någon form av kollektivt grupptryck och cementerar min åsikt baserat på mitt första intryck.
Nu säger jag inte att jag ser guld där andra ser grus men allt efter säsongen lidit så har jag sett en utveckling som få andra backar i laget överträffar om än enkom för att nå upp i "deras nivå". Samtidigt tycker jag mig skönja specifika detaljer i hans spel som i princip ingen annan besitter som jag personligen anser ogiltigförklarar argumentet "Antes grabb" i väldigt stor utsträckning även om det säkerligen är en faktor.
Det är så ofattbart enkelt för så många att bestämma sig för vem som är bra och vem som är dålig för att sedan helt förbise den "dåligas" positiva sidor och handlingar utan att ens fråga sig om det ens är rimligt att förfarandet skulle få fortgå oavsett vems farsa är vems.
Vill ni ha en ögonöppnare se om de första två perioderna och specialstudera nr.33 och se om prestationen motsvarar den inre "bra spelare auran".
Är man fortfarande frågandes, backa 3 år (minus typ en och en halv vecka) i boken och läs Ohårdes omdömen och ställ dig frågan om det verkligen är rimligt för nog upprepar sig historien, bara namnet som är annorlunda.