1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590420 inlägg · 6217 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19

« · 2037194 · » Till forumet

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
RasmusVS: Har följt Löven och den ekonomiska cirkusen i många år. Kan nästan sätta mitt tolfte finger på att några av Lövens toppspelare får ytterligare utbetalningar/bonusar vid sidan om. Kom ihåg att lokala affärsmän skyfflat in 5-10 miljoner var ett flertal gånger genom åren för att täcka ekonomiska "luckor".
Låst ämne

RasmusVS: Det skiljer mycket på SHL och allsvenskan. Sist vi gick upp har jag för mig att vi låg på 7 miljoner. Jag kan dock ha fel.
Låst ämne

Kenttä berättar att de har 13.9 miljoner i spelarbudget i år (inkl. fasta avgifter, pension och resor för spelarna). Varav 2 miljoner kommit utifrån och från supportrar.

Bara jag som tycker det låter lite lågt? Vad ligger vi på? Vi hade cirka 30 miljoner i spelarbudget förra säsongen i SHL. Ungefär 10 min i i klippet
Låst ämne

RunarUp: Fast Hardegård har uppsidor som gör att hans misstag blir mer förlåtande! Är man en spelare som Lander, med inga uppsidor alls vars uppgift endast är att spela enkelt, och ändå gör misstag på misstag så blir det mindre förlåtande. Det är lätt att man blir hackkycklingen då, speciellt när pappa står i båset!
Låst ämne

modomille: Du har alltså slutat tycka det är derbymatcher. Är det för att det blir för många derbyförluster med BÅDE Timrå och Löven?
Låst ämne

sargad: Har vi yngsta laget i HA så bör vi ha minst rutin .. känns logistik .
Låst ämne

RunarUp: Jag tycker även att Albin Carlsson gick bort sig strax före målet så att skytten blev fri.
Låst ämne

hockey_21: ja men du vet väl att som statistiker så måste man ta bort den mest rutinerade och den minst rutinerade - hur ser siffrorna ut då? För jag gissar att en viss back i erat lag gör att siffrorna "rusar i väg" lite
Låst ämne

hockey_21:

"Skryta och skryta... Var väl snarare att någon här inne som undrade hur mycket rutin övriga topp5 lag hade."

= "Tror ni inte slår vår rutin ;)."

Ne, inge skryt här int.
Låst ämne

DalleRalle: Skryta och skryta... Var väl snarare att någon här inne som undrade hur mycket rutin övriga topp5 lag hade.
Låst ämne

Tikkare: Fett tragiskt!

Men det är lite som Sverige i hockey-vm senast, man la alla kort på den rutinen man hade, vad händer? Finland kommer och bitchslapar oss!

Skryta om sina fina rutiner i detta läge blir bara patetiskt. Vore en sak om man typ har vunnit varenda match och snart är uppe i 140-150p. Men herregud..
Låst ämne

hockey_21: Ganska sjukt egentligen, att ni tillåter Timrå vara såhär hack i häl på er, med dessa siffror ;)

Löven:
WC: 7 GP
SHL: 1 335 GP
Allsvenskan: 4 073 GP
Liiga: 17 GP
KHL: 65 GP
AHL: 782 GP
Låst ämne

Heisenberg: Vilka derby matcher? Dom mot Löven?
Låst ämne

hockey_21: tragiskt va dåligt av Modo som "bara" spelar HA med den rutinen. Verkligen uruselt. Ni borde ju spela i NHL!
Låst ämne

hockey_21: Det blir rutinen som blir ert fall. Era rutinerade spelare klarar inte av att spela under press, så fort det gäller så darrar ni. Kolla bara på derbymatcherna, ert sköra psyke klarar inte av det. Lika mycket rutin ni har så har ni minst lika mycket losermentalitet i laget.

Se upp i backen, tusen hål i nacken! :)
Låst ämne

sargad: Tror ni inte slår vår rutin ;).
MODO
NHL: 719 GP
WC: 27 GP
OG: 4 GP
SHL: 2 417 GP
Allsvenskan: 4 529 GP
Liiga: 212 GP
KHL: 394 GP
Czech: 156 GP
AHL: 321 GP

Timrå
NHL: 6 GP
WC: 90 GP
SHL: 1 697 GP
Allsvenskan: 2 618 GP
AHL: 556 GP
DEL: 150 GP
Låst ämne

Zambonin: Håller med.
Låst ämne

{josha840 o Clay}: Apropå ålder och rutin. Vi har väl ändå 5-10 spelare med en hel del SHL-matcher och HA-matcher i bagaget? Vet inte hur mycket mer rutinerade lag övriga topp 5 i HA har.
Låst ämne

TD: En del av felet sitter också i våra huvuden.
Några minuter innan Landers miss gör Hardegård en indianare som blir ett friläge som Bratten räddar. För några månader sedan hade hälften av oss gått upp i falsett och skrikit att han hånglat sig in i laget.
Jag försvarar inte Landers missar, men har som en del andra svårt att acceptera häxjakten på den för stunden utsedde hackkycklingen.

Det finns bara en nyans i färgskalan och skygglapparna är fastsydda. Ber stilla om lite nyanser, om så bara i brunt.

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: SHL lag som kvalar är ju sällan bättre än toppen av Allsvenskan, snarare motsatsen. De har ju även radat förluster innan kvalet. Det var tex tur att Rbk fick BIK Karlskoga för några år sedan för annars hade det inte gått. Jag ger fördelen till allsvenska lagen och tror att det blir två nya lag till hösten... hoppas TIK tar ena platsen
Låst ämne

Zambonin: för också statistik du har rätt felet är i båset tyvärr
Låst ämne

Kovalchuk: Jag är positiv. Vi tog in nio poäng på tre matcher. Varför skulle vi inte kunna ta in fem poäng (och gå om) på fem matcher?
Låst ämne

Gert_Jonnys: efter att ha orsakat Västerås kvittering med ett felpass, i LHL-klass, i andra perioden så fick Lander spela näst mest i laget den perioden.

7 minuter i andra. Hardegård hade till exempel 5 minuter.

Det är så förbannat irriterande att se, och jag är relativt säker på att det inte är nå vidare för stämning och känsla i laget, att en kille spelar enkom för att pappa står i båset.

Han hade inte och kommer inte få kontrakt med nått annat lag på den här nivån, och vad ni än säger, så borde han inte få spela heller.
Låst ämne

Gert_Jonnys: Jag är inte det minsta orolig, vägen är utstakad. Vi tar det där rejset som skit 💪
Låst ämne

Kovalchuk: Jag är ganska orolig inför ett kommande kvalspel i Mecca rejset (jag vet att det heter nått annat nu men orkar inte googla).

Kommer bli ruskigt tight att få möta Västerås som vi har svårt mot spelmässigt, SSK som verkar toppat formen, Karlskoga som man aldrig vet var man har dem.

Nån lite statistiknörd som kan få fram hur ofta de lag som hamnat på 3:e plats och med extrapoängen tagit sig till playoff?
Låst ämne

tjobba: Jag önskar ju att Modo förlorar vi får hoppas på det men vi når inte andra oavsett. Dom kan ju lika gärna vila spelare sista matcherna
Låst ämne

TD: ingen skräll om Stockholmaren gått in i förstalinen i Almtuna..
Låst ämne

Gert_Jonnys: gjorde 5-6 matcher för Toronto säsongen 15-16 en riktig skräll..
Låst ämne

josha840: Men nu börjar det på riktigt! Längtar fan från första maj varje år! Det är roligare att ha något att vinna, som vi har i år!

Ni får klara er utan mig mot Västervik. Första matchen jag inte är på plats denna säsong.
Låst ämne

Clay.2: Kändes som att tredje platsen säkrades igår.

Ja det såg kanske inte allt för kul ut igår, men jag tror Västerås passar Timrå dåligt. Alla tre senaste matcherna mot dom har sett tröga ut.
Låst ämne

Charlie2: Optimism finns att det skall kunna gå ,,ibland men efter en sådan match som vi såg igår kväll så blir man konfunderad vad som brister ?
Ett ungt lag ..Ja men det är något mer som fattas , svårt att sätta tummen på det
Alldeles som spelarna inte ger allt , man går inte för fullt, man spelar inte ut för fullt , kan vara ett taktiskt spel må så vara . Iblan blir man alldeles villrådig i både taktik och att föra ett spel .. ska man eller inte känns det som .
Osäkerhet kanske är svaret .
3dje platsen är otroligt viktig just nu , det är därför det kanske det knyter dig .
Låst ämne

Kovalchuk: Svårt att tro att Modo kommer vinna resten av matcherna, vilket Timrå inte heller kommer göra..alla matcher är svåra nu.! Fast Modo tar andra platsen..det känns så allafall! Och skulle Jonte bli skadad är vi helt körda.
Låst ämne

SMÅLAND: Vi smyger in i shl!
Låst ämne

Kovalchuk: Så du tror de vinner mot både Hästen och Karlskoga borta? Det tror inte jag. Och fan vet om de inte kan ställas inför en obehaglig överraskning mot Kristianstad på fredag också. De spelar för att slippa kval och vann i kväll.
Låst ämne

tjobba: MrMadhawk har sammanställt förutsättningarna:

MoDo – 100 poäng
Kristianstad hemma
Vita Hästen borta
AIK borta
Tingsryd hemma
Karlskoga borta

Timrå – 96 poäng
Västervik hemma
Almtuna borta
Mora hemma
Björklöven hemma
Kristianstad borta
Låst ämne

JonteD: instämmer till fullo (eller ska det vara fyllo?). 2 pinnar borta mot gurkorna är i a f jag nöjd över. Synd inte Almtuna gjorde sitt bara 😕
Låst ämne

Knylan: Det är en galen hög nivå på årets HA... bara att inse. Frågan är snart om inte SHL borde utökas eller göra 2 serier som det talats om tidigare... en nord o en söder. Leksand o Oskars ska definitivt inte känna sig säkra. Att Leksand har 45 miljoner i löner o Löven 14 som det stod i Expressen idag säger ingenting eftersom allt höjs i SHL... det vet ju vi om inte annat.
Vi ska iaf ända in i kaklet!
Låst ämne

tjobba: Modo vinner resterande av matcherna.
Låst ämne

Clay.2: Ikväll står flaggan i topp!!!
Lööken frälsaren...
Glappe till Boförs å Gurkorna öka...
Ikväll rinn dä lätt...
Ikväll få de fan bära hem bärra..
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp...
Vi få gå bagvägen till SHL...!!!
Timrå IK i VÅTT OCH TORRT ALLTID!!!
Ska vi dra ihop någon..avslutsresa..!
Låst ämne

Synct: Jag vet att han inte har något inomhus DM i sporthallen i Sundsvall men det har jag , stavhopp var inte min gren iallsfall .
Låst ämne

Knylan: Jag tror fortfarande vi nyper andraplatsen. Modo har sina 2 ”lättaste” matcher nu. Både vi och Modo vinner nästa omgång, därefter tror jag Modo kommer börja tappa poäng igen.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Lövens grundserie kommer nog fan aldrig att slås, jag har svårt att se det. De har legat på det här poängsnittet i en evighet nu, och har dessutom höjt det lite. Någonstans kring 122 pinnar borde det bli, om de håller tempot uppe hela vägen in.

Och vi har 96 poäng nu, med 15 pinnar kvar att spela om. Teoretiskt sett kan vi alltså nå 111 poäng utan att ens vara speciellt nära topp två, om Modo gör sitt samtidigt.
Låst ämne

Clay.2: Jo, jag förstår att inte svenska landslaget har köpt honom och hans medborgarskap. Jag kanske var otydlig, jag vet att hans mamma är svensk.
Låst ämne

Synct: och hans mamma är Svenska
Låst ämne

Synct: Äh... skitsnack! Morsan bestämmer o hon är svensk. Kvinnorna styr... det är sen gammalt. 😅Bratten regerar.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Skulle nästan vara mer stolt om jag var amerikanare, han har väl typ bott i USA i hela sitt liv, han ville väl t.o.m tävla för USA, enda anledningen att han tävlar för Sverige är väl för att pappa fick bli landslagstränare? vad jag läst mig till iallafall.

Bratten var bra idag. Så, nu pratar jag inte bara om stavhopp.
Låst ämne

Clay.2: Japp... inget snack om det. Dessutom... vem kan hindra honom att ta OS guld? Bara han själv. Killen är den nya Bolt... och svensk.
Låst ämne

Grattis TIK!!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Inget världsrekord ikväll .. men det kommer inom kort .
Låst ämne

JonteD: ÄH... Jag snackade Duplantis vid förra världsrekordet. Så det anser jag inte gör nånting. Timrå kan lära sig att lägga ribban högt o fixa det!
Låst ämne

« · 2037194 · »