Reign in red: Personligen diskuterar jag gärna Lander men problemet är att kritiken mot honom är så inåt helvete obegåvad. Framförallt har kritiken under hela säsongen framförts i någon form av affekt mot det faktum att Nielsen inte fått spela.
bar mofftak: Det är väl generellt rätt sällan han är vår skarpast lysande stjärna men det delar han med en hel del andra. Gillar bara inte hur vissa spelare delges oproptionerligt mycket ris i förhållande till andra och i allt för stor utsträckning hyffsat oförtjänt i synnerhet baserat på helt förlegade meriter.
Kan nog namnge iallafall en handfull spelare som de flesta härinne nog skulle se en reducerad istid på om man valde att specialstudera till förmån för andra som sannolikt flyger under radarn.
Gert_Jonnys: Lindberg är ett mysterium. Han ser så bra ut när han kommer in och täcker puck, åker hyfsat bra skridskor, men det händer liksom inte så mycket. Nummer 17 är en favorit för mig annars. Där finns det vilja.
Woody: Formen har det nog inte hänt något avsevärt med, men det är ett svårt lag vi möter och matchtempot får ju ingen som helst hjälp av att det bara blir en utvisning per lag på hela matchen. Inte för att det heller skulle ha varit så många fler, vilket ju säger en del om hur båda lag höll igen.
Reign in red: han försöker att vara konstruktiv, sen går det åt helvete ibland. Men man måste få misslyckas för att utvecklas. Och Lerebäck går ju naturligtvis in före när han är tillbaka. Då förutsätter jag att Lander är åttonde back.
bar mofftak: Nu har jag bara sporadiskt sett matchen. Så jag kan inte uttala mig om särskillt mycket, egentligen.
Lundin har fått lite ris här inne utifrån prestation ikväll. Där nere i Västerås fick han blommor för sin insats. Tänk vad olika man kan se en match ändå.
Det som slog mig, utifrån det lilla jag sett plus highlights, är att Brattström är väldigt bra just nu. Det intensiva matchandet på seniornivå har kanske gett frukt? Han ser mycket tätare ut och mer kompakt i förflyttningar nu än i början av säsongen. Klart glädjande inför slutspurten av säsongen.
Löven har en grymt stark säsong. Dom har inte haft sin vanliga dipp ännu men man kan kanske hoppas att den kommer nu o att vi går upp på istället för dom.
Tom Topp: ...men då får de väl för sig att spela på 8 backar igen så då är Lander likt förbannat med... Nä 6 backar o en extra med i fall nåt händer eller dylikt. Och där ska inte Lander spela. När han får tid på sig kan han väl funka ok men har begränsad uppsida. Alldeles för långsam o klen i närkamper o gör för många misstag helt enkelt! Punkt slut!
Hahl Bundy 2.0: Skulle nästan vara mer stolt om jag var amerikanare, han har väl typ bott i USA i hela sitt liv, han ville väl t.o.m tävla för USA, enda anledningen att han tävlar för Sverige är väl för att pappa fick bli landslagstränare? vad jag läst mig till iallafall.
Bratten var bra idag. Så, nu pratar jag inte bara om stavhopp.
Hahl Bundy 2.0: Lövens grundserie kommer nog fan aldrig att slås, jag har svårt att se det. De har legat på det här poängsnittet i en evighet nu, och har dessutom höjt det lite. Någonstans kring 122 pinnar borde det bli, om de håller tempot uppe hela vägen in.
Och vi har 96 poäng nu, med 15 pinnar kvar att spela om. Teoretiskt sett kan vi alltså nå 111 poäng utan att ens vara speciellt nära topp två, om Modo gör sitt samtidigt.
Knylan: Jag tror fortfarande vi nyper andraplatsen. Modo har sina 2 ”lättaste” matcher nu. Både vi och Modo vinner nästa omgång, därefter tror jag Modo kommer börja tappa poäng igen.
Clay.2: Ikväll står flaggan i topp!!! Lööken frälsaren... Glappe till Boförs å Gurkorna öka... Ikväll rinn dä lätt... Ikväll få de fan bära hem bärra.. Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp... Vi få gå bagvägen till SHL...!!! Timrå IK i VÅTT OCH TORRT ALLTID!!! Ska vi dra ihop någon..avslutsresa..!
Knylan: Det är en galen hög nivå på årets HA... bara att inse. Frågan är snart om inte SHL borde utökas eller göra 2 serier som det talats om tidigare... en nord o en söder. Leksand o Oskars ska definitivt inte känna sig säkra. Att Leksand har 45 miljoner i löner o Löven 14 som det stod i Expressen idag säger ingenting eftersom allt höjs i SHL... det vet ju vi om inte annat. Vi ska iaf ända in i kaklet!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.