1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2017-02-27

« · 1804503 · » Till forumet

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-02-27
Olle: tycker jag haft ett jävla stort tålamod med detta lag, men är det slut för i år. Bara att konstatera...vad det beror på det vore intressant att senare få veta. Men de räcker inte till, och mecaracet blir ett stort fiasko. Vad göra til nästa säsong? Ny tränare, fler fullvuxna spelare, det går inte att fylla ut med juniorer i denna omfattning. Stor besvikelse.
Kommentera

Heisenberg: varför kan inte våra backar försvara egen blå. De backar alltid in och ner i knät på Mattson. Stå upp nån gång !
Kommentera

Woody: Men för h-e ändra om i femmorna Forsberg!!! Gör nåt! Får knappt ut hälften av kapaciteten av spelarna!
Han måste väck nu denna jämte!
Kommentera

jå1: Precis så. Så otroligt ocharmigt.
Kommentera

Men herregud!! Didrik får alltså spela boxplay direkt efter det där och såklart tar han en jävla idiot utvisning också. För fan Forsberg sämsta jävla coachen i historien
Kommentera

Efter fredagens match gissade jag att vi skulle ta tre poäng till. Det blir nog inga alls, tyvärr.
Kommentera

kulltorp: Didrik bör inte spela mot Modo
Kommentera

Olle: Aldrig!!!!!Nolaskogarna ska piskas rejält!!!!
Kommentera

Olle: Varför ska det slängas in puckar på chans bakom mål hela tiden för? Finns det ingen adress så slutar det alltid med en kontring.
Kommentera

Orkar inte ens påpeka vad didrik håller på med i försvaret.
Kommentera

...och Strömberg går ner och täcker skott i en 1-1 situation? Ids inte ens kolla upp saken men snälla säg att killen inte har kontrakt över nästa säsong.
Kommentera

Heisenberg: Precis som mot Björklöven. Ett skott, ett mål. Det värsta är att det inte ens är spännande när det står 1-2. Inte en endaste målchans så långt ögat kan nå.
Kommentera

Smokey: hur kan det "skära sig" mellan spelare och tränare egentligen? Som spelare är det ju bara att hålla käften och göra som tränaren säger. I den verkliga världen där alla andra huserar får man stå ut med dåliga chefer och kollegor i åratal innan saker och ting ändras, det kan väl inte vara hela världen att borra ner huvet och bara köra, som hockeyspelare? Pff tjäna pengar som vanliga tjänstemän och bete sig som primadonnor.
Kommentera

Smokey: vad har ni hört lite mer exakt? :)
Kommentera

Olle:

Tack för det. Personligen ser jag gärna att Timrå fortsätter spela och går ganska långt i år, det är rätt häftigt att följa EP och JD i match efter match. Blir spännande att se vad det blir av dessa två i framtiden, sjukt roliga att kolla på som opartisk iaf.
Kommentera

Rytter: Har ju sagt hur det ska lösas, slå ihop våra soplag. Minus och minus blir plus. De lärde jag mig i skolan. Gäller det för hockeylag också?
Kommentera

Icetea: Mmmmmm. Hört liknande här med. Från jävligt tung källa... Borde kanske hålla käften. Men något skaver:(
Kommentera

Woody: Det är väl just det som alltid saknats för honom?
Kommentera

Woody: Wedin har jobbat ihop till ett mål nu. Hade alla slitit som han hade vi vunnit serien.
Kommentera

Modano: Hade du uttryckt dig som en homo sapiens hade jag hållit med dig. Du har rätt.
Kommentera

Modano: håller med, känns som han inte vågar. Efter säsongen kommer vi höra honom säga "med facit i hand kanske vi borde ha splittrat på förstakedjan då vi både blev lättlästa och slutkörda" tycker det är märkligt att alla ser problemet utom dom 2 betalda i båset som ansvar för laget.
Kommentera

Heisenberg: Forsberg helt hjärndöd splitta 1a lianen för helvete en blind begriper det dum jävel
Kommentera

Rytter: jag anser mig ha relativt hög grad av moral i vanliga fall men i matchen mot Modo tycker jag att det vore taktiskt av Timrå att ge bort 3 pinnar till Modo. Säkerställ att modo spelar i samma liga som oss även nästa säsong så att båda klubbar kan dra ekonomisk nytta av varandra i derbyna. Nu klarar nog ni er ändå men jag tror ni behöver dom tre pinnarna bättre än oss. 6:a eller 7:a i sluttabellen av mecka pecka hockey race, vem fan bryr sig liksom.
Kommentera

Icetea: skulle inte förvåna mig, men såg ju minerna i omklädningsrummet när cmore var på besök. Tycker att Roger verkar vara rätt så blind om vart problemet ligger och det är att han envisas med att han måste ha en "leading line" men just nu coachar han sönder dom och får inte med sig övriga laget.
Kommentera

Rytter: Timrå verkar vara lika usla som mOdO...ni kanske plockar 3 p. Saken biff?
Kommentera

Smokey: Funkar inte att spela förstafemman varannat byte, att bara vila dom 40 sekunder och in igen. Mattsson har räddat tokmånga lägen när första går bort sig i egen zon. Konstigt att Forsberg inte ser det.
Måste sprida istiden nu för att få igång fler, då kan det toppas när det behövs. Annars kommer kraften vara slut på junisarna när det drar ihop sig.
Kommentera

Nisse på Mon:

Tar ni inte poäng mot oss är det riktigt illa för er. Fan så dåliga vi är nu, vi kommer inte ta ett poäng till och får lita på att löven och VIK är sämre annars får vi kvala igen.
Kommentera

Modano: tror nån på poäng mot mOdO och bofors?
Kommentera

Hört rykten om konflikter mellan spelare och tränare under säsongen. En spelare var beredd att lämna innan fönstret stängde. Men som sagt rykten......
Kommentera

Mattsson räddar oss ännu så länge. I kväll är han sjukt bra.
Kommentera

Woody: jo men samtidigt behövde vi väl fullt lag för att vinna över kompetent motstånd. Personligen har jag redan gett upp om denna säsong. Det blir bra med extra hemmamatcher i det där hockeyracet men jag har svårt att se hur vi ska kunna vinna mot toppmotståndarna i allsvenskan, ännu mindre något av SHL-lagen. Vi har ju bara en fungerande lina. Jag har redan börjat känna värvningsnojja inför nästa säsong. Det är inga dussinspelare vi måste ersätta.

Sen är det fan tröstlöst att se tv-sändningen från Västervik, deras rink håller pojklagsnivå. Varifrån får dom intäkterna till att värva? Varför spelar dom ens i den här serien? Vad skulle dom göra om dom gick upp? Mycket negativitet nu men den här ligan var lite mer glamorös när vi låg i toppen och såg ut att ha goda utsikter mot ett positivt kval.
Kommentera

Nisse på Mon: Tappar man 5e platsen får man bara 2 hemma och 3 borta och inga bonus poäng. Bara att hoppas AIK får stryk ikväll annars är de förbi.
Kommentera

Rip Kirby: Pantern har oavgjort mot Björklöven och AIK ligger under efter första. Än kan under hända.
Kommentera

Jävla finkelhockey. Strömberg, fyllekörare och dessutom lirar dom 60-tals hits och JÄVLA Opus Life is life i avblåsningarna...

Vad ska en "surjämte" kunna göra med Timrå IK i fucking Väesterviiiik för att förändra denna mardröm???
Kommentera

Otto1: tippar TIK 7a eller 8a...
Kommentera

Heisenberg: De spelade upp sig sista tre. Hoppas de kan åka lite mer skridskor och visa lite mer aggressivitet i andra så att vi inte behöver ge bort matchen.
Kommentera

Tack för en strimma hopp Pettersson.
Kommentera

Viktigt.

2-1.
Kommentera

Heisenberg: Alla, precis alla vet att de vill ha Liss på skott.
Kommentera

Så jävla förutsägbart
Kommentera

Wedin med en jävligt onödig utvisning.

Jobbigt, jobbigt...

2-0.
Kommentera

Olle: Sant. Jag säger inte emot dig jag heller. Det tråkiga är ju att vi faktiskt kan, eller åtminstone har kunnat tidigare. Spelet har varit bländande.
Kommentera

Woody: jag säger inte emot. Men det är ju svårt att komma till heta kontringar och skapa yta åt lagkompisar när man hela tiden tappar hundradelar och sekunder på för svaga pass och ofta lika dåliga mottagningar. Vi tappar ju hela tiden fart och blir stressade av det fantastiskt dåliga passningsspelet. Vi har en formation i PP som inte ens kan skapa tryck i zon.
Kommentera

Modano: Så är det nog.
Kommentera

Kommer att få börja MECA på noll poäng då är man redan rökt med det här jävla spelet.
Kommentera

Heisenberg: Mattsson i målet kämpar väl också på det han kan
Kommentera

« · 1804503 · »