Smokey: Timrå definitivt bättre i andra. Man skapar mest och bäst. Borde stå 0-2 eller 0-3. I alla fall om Timrå varit lite mer klinisk i sina avslut.
Nu hoppas jag att Freddan säger åt grabbarna att INTE gå ut och spela på resultatet. Det blir ett helvete i 20 minuter i så fall. Gäller att man håller uppe spelet och fortsätter att skapa, precis som i andra.
Håkkybåkky: Håller med. Så länge han spelar i en Timråtröja och tränarna tycker att han platsar tänker inte jag gnälla. Han har blivit en jävla hack-kyckling och det smakar lite illa i min mun.
Kerstin_k: Oerhört jämn match och grym period av Timrå. Mycket bättre än i första. Det känns som det här kan sluta hur som helst, men nu får vi chansen att träna på att spela på en ledning.
Bee: Haha själv tycker jag det är sjukt tråkigt med denna kommentator, främst att vi hade han så ofta i HA. Känns inte som att man kollar SHL av nån anledning..
Sen måste man lyfta fram eran målvakt idag med och dom senaste matcherna som man har kollat på , han ser inte ut som en virre pelle i målet längre, känns mer trygg i det han gör, kan mycket väl att erat försvarsspel är häst längder bättre än vad det var förr men..
Spelmässigt är han inte särskilt bra men det är inställningen/viljan han uppvisar som är katastrofen.
Han ska vara en bättre hockeyspelare än ex,vis Boyce men Boyce uträttar fan 35x så mycket för laget under en match som Alvarez och det är fan anmärkningsvärt.
Erik Andersson är inte framstående heller på samma front men han är klart mer delaktig än Alvarez så han kan sopa hem en godkändstämpel iaf.
Jag fattar inte riktigt vad som händer med Alvarez men han tar sig själv ur ekvationen hos mig iaf.
Det finns få anledningar förutom ett skrivet kontrakt för Timrå att ha honom ombytt…
Men det handlar väl om prestation kontra förväntningar (och lönepost, men den har ju inte vi koll på). Man förväntar sig att Alvarez ska stå för smartness, rutin, intensitet och hårt jävla jobb. Det är ju han som ska gå i bräschen och visa kidsen - Lööke, Hartman, Lundin, Walli, OJ - vilket hårt jävla jobb som krävs. VARJE dag.
Riktigt där har han inte varit. Senast mot Malmö visade han upp ett spel som gör det lättare att förstå varför Nubben värvade honom. Det är ju SÅ han ska spela, i alla fall enligt mig. Intensitet och hårt jobb. Någon renodlad snajper eller playmaker har han ju aldrig varit. Tugga fradga och köra utav helvete, så vill man se honom.
Mycket bra senast, bra idag. Men inte lika bra som sist.
söder över: Erika Andersson har höjt sig rejält och tyvker jag syns ändå. Brände 3 nästintill klara målchanser i samma byte denna period? 🤦 Arbetsmässigt är jag supernöjd, däremot blir det lite tunnt när han är så ineffektiv varje match när han ändå skapar en del.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.