1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04

« · 2262700 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sorry nummer 4, men där måste du ner på knä och täcka skott, ruggigt dåligt. Gjorde sig allt annat än stor.
Låst ämne

Bara att ställa om nu. Två poäng är dubbelt så många som en!
Låst ämne

vonDöbeln: Får väl vara nöjd med poängen, men nu känns det surt. Hatar 13 sekunder kvar.
Låst ämne

Rallarn: Nästa grej vi behöver träna på är 5-6 spel.
Låst ämne

vonDöbeln: Fy fan. Hockey är hårt alltså.

Jävla oflyt.
Låst ämne

vonDöbeln: det är fan hatten av för detta (nya)Timrå-lag. Fortsätter att imponera. Så jävla kul. Skål
Låst ämne

vonDöbeln: med facit i hand så tycker jag att oavgjort i full tid är starkt mot Svenska mästarna på bortaplan.
Låst ämne

snushane: Saknar Lodin i 3 vs 3..
Låst ämne

Bra för oss med straffar.

Många som såg rejält utpumpade ut i 3 mot 3.
Låst ämne

Linkovich: Är mäkta imponerad hur vi genomför matchen! Vi har nu ett riktigt solitt spel👍
Ser bra ut detta!
Låst ämne

Bee: Se om Åhman läst på angående Hanzls variant nu då.. 😅
Låst ämne

snushane: Sjukt starkt. På förhand trodde jag inte på poäng alls. Lite surt med 13 sekunder kvar.

Men det ÄR jävligt starkt att åka till Växjö och prestera den här hockeyn.
Låst ämne

Kerstin_k: Haha Lundin, så sinnessjukt dålig straff och torsk på den.
Låst ämne

PLAST PLAST 2 poäng
3 poäng..blev 1
Låst ämne

Rallarn: Varför ska han lägga? Iskall. För nära 3p för att detta ska kännas bra, surt.
Låst ämne

Sputnik: Lundin kändes kanske inte optimalt som straffskytt där...
Men bra match o en pinne i alla fall 👍
Bara att fortsätta så här nu.
Låst ämne

Rallarn: Han var uppgiven redan innan han slog den. Tråkigt. Men 1 poäng är mer än 0.
Låst ämne

Synct: inte bra att låta en skärrad Lundin lägga en straff, idiotisk!!
Låst ämne

Albin? Varför ska han lägga? Man såg redan vid ansatsen att detta blir inte mål. Aja 1 pinne är bättre än ingen.
Låst ämne

Bajskaka
Låst ämne

Surt att tappa 2 pinnar med några sekunder kvar. Väldigt besynnerligt att ställa in Lundin för att ta avgörande straff - maken till kallare spelare får man väl leta efter.

Överlag får man väl ändå vara nöjd. Svenska mästarna borta och Timrå är med varje steg i matchen, och det är till slut marginalerna som avgör i straffar. Fortsätter man att mäkta med det här spelet så blir det inget kvalspel till våren, det kan jag nästan lova.

Det är nog många i laget som ser fram emot en ledig söndag nu, jävlar vad tröttkörda man såg ut.
Låst ämne

Timrågogogo:

Vem skickar ut en iskall Albin Lundin när vi har heta spelare? Äckligt lag Växjö. Vi var värda minst 2 pinnar idag. Men man är oerhört stolt över grabbarna som krigar till sig poäng mot mästarna.
Låst ämne

Riktigt orättvist slutresultat idag.

Varför lägger inte Oliver Johansson en straff?

Coachmiss idag kostar oss i alla fall 1 pinne.
Låst ämne

Coachförlust.
Vem sätter in Lundin som straffskytt.
Hanzl, eller Rattie hade målat.
Låst ämne

Bee: Sjukt nöjd med en pinne trots den snöpligs kvitteringen
Låst ämne

snushane: Men hatten av för laget som genomför en kämpamatch!!
Låst ämne

Surt. Hoppas Växjö åker på dyr miljö och plastskaft på alla sina handklappor på läktarna.

Vi får fira att vi är över kvalstrecket!

In Nubben we trust.
Låst ämne

vonDöbeln: Tyvärr tror jag att han alltid kommer vara junioren som får spela ibland när vi är kort om folk. Till slut ledsnar han och blir ordinarie i en annan klubb.

En jävligt bra match av laget i alla fall!
Låst ämne

Timråit H-sand: Två riktigt dåliga straffar som går in också. Jävla skit. Vi var värda nånting helt annat. 3 poäng, exempelvis.

Nåväl. En bra mycket bättre match än jag på förhand hade vågat hoppas på. Men ändå; 13-jävla-fucking-sekunder. Så jävla surt. Så jävla frustrerande.

Men va faan - vi har lämnat kvalplatsen! Vi har tagit poäng i 7 av de 8 senaste. Timrå IK är 12:a!!!
Låst ämne

RTS: Tjänstefel att Hanzl inte lägger sista straffen
Låst ämne

Ja lite dumt ta Lundin. Stärker inte självförtroendet heller
Låst ämne

Hank: Nästa straffläggning kommer nog Johansson jobba bättre med klubban, 2 insläppta puckar i rad mellan benen, dom vill han nog göra om.
Låst ämne

thorwald: Ska man gambla med att boosta Lundin, då är det kanske ändå i straffar borta mot Växjö som är bäst. En poäng trodde många inte på i morse...
Låst ämne

Hank: Nu är vi över strecket!!!!
Låst ämne

Nu håller iaf jag på Djurgården ikväll. Och inte på Malmö.
Låst ämne

Smokey: Bättre än jag trodde på förhand. Det hade ju lika gärna kunnat bli 2 eller 3 poäng. Vi var väl en halv minut från att ha fyra poäng till på de senaste 3 matcherna. Surt, javisst. Men som vi spelar nu känns det ändå helt fantastiskt. Det är inte bara Växjö som saknar ledande spelare….
Låst ämne

Andra matchen man går ner sig och spelar i knät på måltid när motståndarna tar ut sin. Det håller inte att lägga sig så hårt på försvar då. Checka högt och satsa på mål i tom bur.
Låst ämne

Villervalla: Väl genomförd match. Enormt slit över hela planen.
Låst ämne

FH - avdammad: Iofs, men att tappa det med 13 sekunder i två matcher på samma sätt är faktiskt inte bra.
Låst ämne

Surt som fan att tappa 3 poäng med 13 sekunder kvar, Erixon måste blocka skottet rejält där om han verkligen vill vinna matchen istället hoppar han fram lite halvdant och hoppas att skottet ska på på hans ben, men hur som helst så gör Timrå en bra match!
Låst ämne

Kerstin_k: Problemet är coachingen. Där vi torskar
Låst ämne

FH - avdammad: Jag vill ännu en gång lyfta på hatten för Erik A och Lööke i den här matchen. Lundin kämpar och sliter, och är nyttig, men självförtroendet är som bortblåst. Några mål på honom skulle göra susen. Skellefteå? Nja. Men Oskar ska vi slå!
Låst ämne

hockeyärnice: Finns alltid nåt att kritisera som kan göras bättre MEN efter dagens kämpainsats med lite bittert avslut så fokuserar jag hellre på den fantastiska tågan och jobb som l a g e t Timrå gör.

Blir det inte någon matchpaus snart? Soppamätarn stod på illrött sista perren och förlängning. Nästan så jag tror vi förlorade straffarna mest på grund av trötthet(mentalt o fysiskt). Vi behöver paus nu eller 2-4 spelare tillbaka.
Låst ämne

sargad: Heja Skellet! Krossa Malmö och slita ut er ordentligt tills ni går på knäna så ni måste vila halva laget på torsdag.
Låst ämne

Jag såg inte riktigt slutet på matchen, fick lyssna på den i bilen men inte tog Timrå timeout i slutet på matchen?
Låst ämne

Woody: Malmö gör mål direkt
Låst ämne

Woody: Man får hoppas att Malmö håller sig kvar under kval strecket. Skulle inte vara nån stor förlust om dem försvinner. DIF skulle vara lite tråkigt om dem försvann ändå.
Låst ämne

Gurkan: Ja: desperation. De gjorde ju ett par bänkplats mot oss också. Vi får hoppas att det går över med tiden.
Låst ämne

Woody: Jag hoppas att Timrå tittar på den här matchen i omklädningsrummet. Skellefteå blir helt stillastående när man sätter press på dem.
Låst ämne

sargad: Vill man granska finns det ganska mkt att kritisera i Tiks organisation.
För att inte tala om den obefintliga hjälp Tiks juniorer får i rehabilitering och medicinsk hjälp.

Men en poäng ikväll är på det stora hela mkt bra.
Låst ämne

« · 2262700 · »