kulltorp: Fast å andra sidan är ju speedkulan Halloran lika synlig och intensiv som Skalman. Hade hoppats att behöva tänka så här denna säsong, men frågan är hur rätt "experterna" ändå har kring kritiken om vår obeprövade tränartrio.
För just nu är det ett mysterium hur vi kan vara så uddlösa med vår forwardssida. Frågan är om ens Sherlock holmes hade luskat ut det.
Synct: låt folk tycka vad de vill om hockeyn och allt runtomkring. Det är en helhetsupplevelse som alla upplever olika. Översitteri är ingen skön egenskap.
Ska förbundets domarutveckling fortsätta vara så här att ingen domare någonsin kan göra ett fel utan alltid är allsmäktiga ja då kommer vi aldrig se en annan utveckling än det vi gör nu.
Såg ni Filmimins filmning som stängde matchen för Brynäs?
Cooper den lilla fjollan bjuder på mer ny transatlantiskt spel.
Det kommer bara öka efter som det vinner matcher.
Åker man dit får man äran att pröjsa en fis i Mississippi till svensk junior hockey.
Stäng av 3 matcher
Eller böter på 150k för föreningen vars spelare filmar.
Matsg: Det jag tycker är mest beklämmande är hur ofta dommarna väljer att fälla till nackdel för timrå och sälla i medgång och att dom får PP med sig.
köper första målet, helt omöjligt o ta, andra målet slarvigt i midzonen men utöver det inte särskilt mycket att gnälla på. tredje är det ett bra pp av Växjö.
Därefter tycker jag timrå går ut bra, men får inte med sig besluten från domarna och nivån är fan bedrövlig. Jag lämnar det där men svårt för alla timrå spelare o tagga igång när vi får sånna töntiga utvisningar emot oss. PP vi får är i typ 1 min som då är kvar efter bp vilket sällan brukar leda till nåt bra.
kulltorp: Och jag fullständigt hatar dessa utvisningar där spelare står med huvet ner mot sargen och får en knuff i ryggen och får en femma. Tim E glider sakta in i Växjöspelaren och det är inte ens en tvåa. Landers utvisning likaså.
Kebab_House: Tror inte Edlund favoriserar vissa klubbar.. däremot är han en mästare på att gnugga salt i såren på lag som ligger under målmässigt eller har en sviktande form. Han vill vrida om kniven riktigt ordentligt, då är han nöjd.
Kebab_House: Edlund är ju en notorisk översittare. Skickade han inte ut nån spelare från intervju för att det var nån fråga spelaren inte ville svara på?
Matsg: Var inte många utvisningar i första likt förbaskat så finns det ingen offensiv. Jag tror helt enkelt att man har problemet i uppspelet, eller rättare sagt det finns inget uppspel.
Läktarproffset: Jo men domarna tittar ju på situationen på video men tar likförbannat 5 min.
Jag vill också tillägga att det inte är domarnas fel att vi förlorar matchen men det är ändå för dåligt. Jag vill ha en hockey med tacklingar och känslor. Håller inte att ta 5 min så fort någon spelare blir liggande.
Helt klart en bättre andra period, sen att vi får en del konstiga domslut emot oss är ju tråkigt! Sen är det som Lander säger, nu får vi se vilken karaktär den här gruppen har! Nu vinner vi tredje perioden!
Synct: Nu ska jag vara negativ. Jag är lite orolig efter 3 matcher att Timrås lag är lite för långsamt. Jag tycker att alla lag vi mött egentligen varit bättre än oss. Det oroar mig. Dahlén, Hartmann mfl i vår fantastiska offensiv är mer eller mindre osynliga i matcherna. Nja…
BlackBay: Det är många som inte har förstått vilken nivå som gäller. Vissa som ska stå utanför laget men vissa som ska vara bärande spelare. Pettersson tycker jag är relativt osynlig. Dahlén lika så. Dom har förvisso gjort mål men i PP. I spel 5-5 tycker jag dom faller bort. Hartmann måste kliva fram, fan det här är ju hans chans och han åker runt och glider.
Vi kommer förlora många matcher i vinter och en torsk mot Växjö borta är väl ingen katastrof men ante, dags att sätta ett grundspel, det går inte att bara förlita sig på att man ska göra mål i PP.
Hoppas analysteamet och spelarna kör ett riktigt gediget seminarium nästa vecka i hur man sätter spelet i offensiv zon och hur man undviker onödiga utvisningar.
FH - avdammad: Alltid massa jävla dårar som ska klaga på kommentatorerna, då kan man ju inte vara så jävla insatt i matchen om det är där fokuset ligger. Har man inget bättre att skriva om matchen så måste man ju ifrågasätta hockeykunskaperna och vad man lägger fokus på under en match.
FH - avdammad: Tvärtom Har oerhört svårt för Edlund . Har nån sorts överlägsen stil och lite föraktfull mot mindre klubbar . Kronwall är bra , lugn och saklig
Laken: känns som att det börjar växa fram en filmningskultur inom ishockeyn. Alldeles för lätt att släppa klubba vid rapp, slänga sig vid ryggkontakt mot sargen och så fort man får kontakt slänga sig. Domaren går ju på det gång på gång. Det är för lukrativt just nu, det visar sig i alla matcher.
Periodpaus. Tryck en halv dosa lös, en balja med sumpkaffe och 14 bananer. Sluta bete er som skitnödiga kattungar och hoppa ut på isen som kåta vargar. Visa lite jävlar anamma och gör en bra period!
Karlsson74: Tycker det är märkligt under dessa tre matcher är så uddlösa framåt trots att vi ska ha så otroligt bra offensiv kraft. Förvisso har inte Wedin anlänt och Hanzl haft stor frånvaro men ändå...... pinsamt svag offensiv
Hahl Bundy 2.0: Nej, och inte fan sa han ett enda ord till domaren när han åkte ut heller, han har bättre saker att fokusera på än domarna, fan vad han sliter och gör det han kan iaf.
Första perioden, helt utspelade. Andra perioden, fullständigt bortdömda av enögda domare. Tredje perioden, försöker domarna kompensera och ge oss en chans?
roger_sundsvall: wikegård. Vad åkte du ut på? Lander:vi står där å knuffas i 10 sekunder så jag vet inte vad jag åkte ut på. Wikegård....mmmm. Sammanfattning: låg nivå av domaren.
nila: jo men det ser väl ärligt talat ut exakt likadant denna match som de föregående 2 första. Skillnaden är att vi blir straffade på ett helt annat sätt denna match. Sen skall jag vara ärlig, jag hade aldrig tvekat att gå på match i allafall. Jag tänker mest på medgångarna..
Hade hoppats att behöva tänka så här denna säsong, men frågan är hur rätt "experterna" ändå har kring kritiken om vår obeprövade tränartrio.
För just nu är det ett mysterium hur vi kan vara så uddlösa med vår forwardssida. Frågan är om ens Sherlock holmes hade luskat ut det.