roger_sundsvall: Kan känna att Oliver Johansson skulle slängts in högre i hiarkin en kväll som denna. Som bara har allt att vinna för att få igång de rutinerade.
Långben: Jag väljer att se det här som en väckarklocka. Hela laget måste rycka upp sig rejält. Det är mesigt, energilöst och lagspelet lyser med sin frånvaro. Hoppas att man ligger sömnlösa i natt.
Woody: Det här är nog SHL:s bästa backar. Vi har svårt att komma någon vart. Annars tycker jag Edfeldt och Johansson gör väldigt bra ifrån sig. Okej, PP. Får vi se ett mål nu då?
The great one: Båda utvisningarna Lander åker på är så dålig spelförståelse från domarna. Tycker han hade kunnat göra en ”Sundström” och snacka till sig en 10:a efter sista utvisningen, man måste kunna få markera. Domarna är så skyddade numera, det finns ju knappt något forum att ventilera deras prestationer i. Visst är Växjö ljusår bättre än Timrå i denna match men dom har för fan spelat PP hur länge som helst. Växjö hade vunnit även om hela matchen spelades utan PP men det blir en jäkligt ryckig match.
Sen slås jag av Timrås oförmåga att slå ett enda jävla pass på klubban på medspelare. Det är allsvensk klass på spelet i egen zon och mittzon. Det här måste ante få ordning på snabbt för snart har vi FBK och Skellefteå, om en vecka kan vi ha halkat betydligt längre ner i tabellen.
73Sjöbba: yep, vi ser ut som det gör när det går dåligt. Vi spelar pucken för långsamt när det ska gå snabbt, och spelar den för snabbt när vi ska hålla i den....
Fredde0152: Vi har för många som spelar enkelspårigt. Tycker Halloran var en frisk fläkt i inledningen när han driver in i banan och gör oväntade grejer. Han är avig att möta som försvarare, dock föll han bort i denna match. Förhoppningsvis kan Wedin komma in snart och bidra med lite av samma vara. Tyvärr är Dahlén och Petterssons svagheter att de behöver endel yta för att funka. Lander är enda som kan brute-forca genom ett kompakt försvar, de andra står på ända.
roger_sundsvall: Man får väl tro att det här laget har så pass mycket psyke att de kan väckas av ett bottennapp. De kan inte glida runt och tro att vi är bäst i Sverige. Det är full fart och 100 procent som gäller i varje närkamp som gäller om man ska komma någon vart i den här serien. Alla lag har bottennapp. Hade vi vårt i dag må det vara hänt, men i nästa man vill man se någonting helt annat.
Manderville: Tycker vi ser tröga ut, vi reagerar istället för att agera, det är intressant samma frenesi som ifjol. Jag hade förväntat mig en bättre offensiv än ifjol då vi trots allt har bättre matrial framåt i år men det är nästan sämre, sett över de tre inledande matcherna. Det går inte ihop, vad är fel?
FH - avdammad: Exakt. Jag reagerar iofs extra starkt eftersom jag råkar vara polare med Edlund och råkar veta att han har noll mot Timrå och definitivt inte är pro Växjö.
Rico01: Ja just nu ser vi ut som seriens sämsta lag..typ. LHC som såg hopplöst veka ut mot Skellefteå var ju bättre än oss egentligen och slog FBK idag. Mycket som måste vridas på som det ser ut nu.
Synct: Finns inget att berömma när det gäller Timrå. Tycker att kommentatorerna kämpar på rätt bra. Skitmatch att kommentera. Synd att vi bidrar så mycket till det.
JonteD: Men herregud, vad ska han säga då? "Timrå spelar som gudar men har lite otur!"? Vi är inte bättre i den här matchen och Växjö är många klasser bättre och har full kontroll.
Man kan ju dock inte skylla allt på domarna. Hade vi haft ett eget spel som funkat hade vi förmodligen inte dragit på oss hälften av utvisningarna. Gäller att leka inte nudda spelare och låta pucken tala när det är såhär.
Synct: Men förfan vad ni ska hålla på, nu börjar det likna Brynäsbok deluxe här inne mellan er två. Va arg på matchen istället för att sitta och hålla på mot varandra här i boken istället.
Läste nånstans om Anton Lander och hans tekningar. Och nu när jag tittat närmare på det, idag har han max vunnit 2 tekningar. Matcherna innan låg han på 30% i vinst... de är ju rent av bedrövligt. Handlar hade 70% förra matchen och Boomqvist har 55% på sina matcher.
Kommer aldrig sluta kämpa för att vi ska få upprättelse för dessa 3 inledande matcher, rent domarmässigt. Det har varit bland det värre jag upplevt när man summerar 3 olika matcher, med 3 olika domarinsatser.
Med det sagt, vårt 5 mot 5 är inte bra hittills. Vi har löst det i 2 matcher, men här blir vi hårt straffade. Nog för att Hanzl och Wedin ska in, men vi bör kunna hålla en högre nivå. Nu åker Lander när jag skriver detta, typiskt en grej man bör släppa pga tidigare haveri från domarna.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.