Andersson: Det är roligare att ha tandvärk än att se Växjö spela hockey. Patrik tyckte att de skulle slänga någon från klacken när även Sylwegård klev av. Från klacken? Vilken klack?
Vart är det fysiska monstret Meio ? Ner i 4e med han upp med Oliver med Hartman Lundin. En back måste bara in omg håller inte det här när Erixon Strömberg borta skada på någon ytterligare bärande vore förödande
Tycker vi gör en helt okej match på bortaplan. Inte lysande men helt okej. Studsar mot oss och med lite mer flyt hade vi kanske kunnat få in en kvittering. Inte kört än. Kommer bli grymt svårt men inte omöjligt.
Tom Topp: Vi spelar bra men kommer för sällan till de där riktigt bra lägena, och väl där är Tråksjö tillräckligt tråkiga för att ha någon tjomme rätt placerad som i sista stund lyfter en klubba eller hakar upp.
Tidigare säsonger har vi inte varit riktigt nära att hota, det vi behöver nu när vi faktiskt spelar bra och stabilt, är att vår stjärnkedja gör det dem kan och ska: Det oväntade. Som topplag gör.
Jag hoppas det är skillnaden mot tidigare säsonger. För poäng i den här matchen är inte omöjligt om vi är det lag vi alla hoppas!
Costanza: Snälla 54:an du kan väl åtminstone screena bort din spelare vid hemjobbet. Du är förlåten ifall du inte gör mål framåt eftersom matchresultatet även beror på hur många mål som blir bakåt. Vore en höjdare också ifall du kan överraska och gå in i en närkamp också. Du är fantastisk bra offensivt men en katastrof defensivt. I dagens moderna hockey finns inte plats för en-vägsspelare. Ja, ja det låter som gnäll men med den kapacitet du besitter skall du kunna bättre defensivt både för din egen skull men även för lagets bästa. Annars tycker jag TIK gör en riktigt bra match så här långt. Skulle inte förvåna mig ifall man vänder på detta.
Det är inte lätt att vinna i innebandystaden när de spelar sin effektiva snortråkiga hockey, och domarna har bestämt sig att de aldrig ska kunna åka ut.
Offside-Lennart: Precis vad jag skulle skriva. Oddsen är 1,02 på att Växjö kommer få ett rätt billigt PP, kanske matchens enda, trots att de blundat för 3-4 Platsjöutvisningar.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️