RubinCarter: Jag förstår inte vad du förväntar dig av Timrå när man spelar borta mot Växjö. Vilken matchbild är det man kan förvänta sig som du känner dig blåst på? Vi leder med 10 kvar, är det ok?
Om du förväntar dig att få se ett Timrå som har en bekväm 1-5 ledning i en match mot ett lag som spelar tät defensiv och har en riktigt vass målvakt, då är det ju du som måste korrigera dina förväntningar en aning. Ovanstående är inte verkligheten längre, det är ett timrå i "survival-mode"du ser idag.
1-2 med 10 kvar att spela på bortais, mycket bättre än så kommer det aldrig att bli i år. Sänk förväntningarna eller hitta en medicin som hjälper dig att slappna av.
Olle: Funkar din voodoo magic bara på Kuben, Olle? Håller med om att domarinsatsen ikväll var bortom usel och att den klart gynnade Lakers. Det är inte sånt vi behöver när vi har jobb nog att hålla ihop materialet till nåt som påminner om ett ES-lag....
Vm i att ha sett mest matcher på en 10års period går av stapeln. Samt bästa öga för att se hur ett bra fungerande PP & BP ska spelas är bara en gren i det totala. Ska köpa biljetter imorgon.
RubinCarter: Problemet med mig är att jag inte kan ignorera en imbecill, något som andra vuxna människor är mycket bättre på. Därför blir det såna här löjliga diskussioner. Jag har ingen aning om vad du kan om hockey eller inte, det framgår liksom inte då du bara beskriver ett fel utan att komma med konkreta förslag till en lösning.
Olle: Isf är är de flesta barn här på HS eftersom jag fått fler plus än dig, du kanske borde byte forum, seså, lägg dig nu, du är för gamal för det här, hinner inte med att se vad som händer i vårt sega PP.
RubinCarter: Det är ett barn jag pratar med. Du är en barnunge. Det slog mig just. Jag ber om ursäkt för dom hårda orden. Spring iväg och lipa i nåt jävla hörn nu.
Olle: "det är jävligt tydligt NU men det var inte det DÅ."
jag har bättre hockeyöga än dig och såg problemet redan då plus att man läger ihop tidigare säsonger ink Perra, ja för dig är det nu, för du har ju noll hockeyöga, kollar du på Curlling egentligen eller.
Vi har en fruktansvärt ojämn domarnivå i det här landet! Hedins utvisning när det är TVÅ min kvar är självklart INGEN utvisning! Öneruds "charging" likaså. För att inte tala om Hagos "hakning". Åh herregud vad pinsamt!
I övrigt får vi vara rätt så nöjda med en pinne borta mot Växjö på förhand. Vi räcker inte riktigt till. Och det gör ont i bröstet att säga så. MEN. Vi var två min från 5 poäng på två svåra bortamatcher i så kallade måste-matcher så här tidigt in på säsongen. Då är det tråkigt att domarna går in och förstör. Kommer aldrig någonsin glömma Hedins så kallade "fasthållning" med TVÅ min kvar! Fruktansvärt pinsamt! Tycker ändå vi hade marginalerna med oss i sista rent spelmässigt.
Tungt, mkt tungt.
Hade förberett ett mycket destruktivt inlägg vid en ev. förlust, men väljer att avvakta med det.
Nu får vi vila till torsdag inför en match som vi bara MÅSTE vinna till varje pris. Det är hemmaplan. Mot. Färjestad.
RubinCarter: Nä, men vara kaxig går bra och tro man är någon gudabenvåad expert som vet vad allt beror på går fint de!
Maila styrelsen och ifrågasätt, jag har min filosofi varför vissa saker inte synkar. Men jag gormar mig inte hes och framhäver mig som någon expert som bommat ett fåtal matcher på massa år.
Vi har en trupp som är tippad att ligga i botten, och en trupp som inte klarar av skador lika bra som andra lag. Det är något jag kan skriva i sten på, sen att vi behöver väldigt mycket tur på vägen för att undvika kvalserien.
RubinCarter: Haha! Är du helt slut i huvvet eller vad fan är problemet? Om det där var ett citat från mig, vad i detta är fel tycker du? Det fanns tid att jobba på PP och det finns det fortfarande. Det kommer ju däremot inte bli superbra, det är jävligt tydligt NU men det var inte det DÅ.
Om du vill plocka saidapoäng för något jag sa på försäsongen så varsågod, det bjuder jag på. Däremot plockar du jävligt många "slå in öppna dörrar"-poäng just nu när du bara bajsar på, om och om igen angående saker vi alla redan vet.
I tiotalet omgångar har alla suttit och varit förbannade över PP, över perra, över linkan, över pikkarainen och över backsidan. Kan du inte bara skriva att du hänvisar till något av dom andra fem miljoner inläggen som behandlar ämnet istället för att skita ur dig samma jävla ord var femte minut?
Om du tycker att du har en lösning på problemen du så envist målar upp i form av textbaserade bajskorvar, varför tar du inte dessa, skriver ner dom på papper och kliver in på kansliet och pratar med någon som kan göra något åt det? Ikläd dig en tvångströja redan i förväg, på så vis kan du få någon du litar på att knyta den lite lösare än vad vårdarna förmodligen kommer att göra.
RocknRolf2: Du måste väl se hans dumma utvisningar, han är bra att döda utvisningar, men han sätter själv laget i problem. Du kommer väl ihåg att han vann utvisningsligan i Timrå för ett antal år sedan, och inte är han så vass heller hans bestföredatum har nog varit.
Sanningen är att Timrå IK har en fruktansvärt vidrig arrogant jävel på klubbdirektörsposten. Förr eller senare straffar detta sig. Jag har träffat honom personligen några gånger i olika sammanhang. Ett hånflinande jävla svin. Men tacka fan för att det går åt helvete då till slut. Tron på sin egen odödlighet. Ja jävlar...
TIK55: Ja det är ju klart med så dåligt BP så är alla utvisningar svåra men det brukar jämna ut sig.Vi kan inte skylla på domaren jämt.skyll hellre på TJ o Linkan+Perra som coachar som rën DÅRE
Du menar det här: "RubinCarter: Det är ju fortfarande bara träningsmatcher, det finns tid att arbeta på PP:et innan serien drar igång. 2011-08-31 21:13 "
fredriko74: verkligheten är att vi suger, att vi ligger sist, att vi inte kan spela BP eller PP, att vi har värdelösa backar, vem fan ska lägga sig - DU!
RubinCarter: Jag minns inte ens att jag har pratat med dig om det här och jag ser en logisk förklaring till det just nu, du sitter ju bara och snackar skit.
zaccodog: Växjö borta är ingen lätt match att plocka. Jag tycker att VÅRT EGNA SPEL visar sig räcka ganska långt ändå. 1-2 på klockan med 10 minuter kvar. Inget resultat som är skrivet i sten direkt men definitivt ett bra utgångsläge som vi får kraftigt reducerat.
Olle: Håller med dommarna är dum jätte dum, ut med packet....
Efter att umgåtts med anna nu en hel kväll var det inte utan att man nyckrade till avsevärt, då timrå spelare puttade lätt i bröstet var på den sjö ungen skickade på två timråspelare en höger, vem åker ut ju den himla våldsamma putten, för att lite senare visar det sig att en sjö unge till blir himla kär i Hallonen, och vill åka armkrok med han, men tyvärr så snubblar de i sin romantiska dans, och sjöungen ville inte släppa sin partner så de vart så mysigt kvar på den kalla isen, givet var det Hallonen som gjorde fel tyckte flocken av zebror, som var lika blinda som fyra blinda möss.....
Olle: Men sluta skyll på DOMAREN.I slutändan är det vårat EGET spel med våra egna spelare som avgör matcherna.Domslut kommer o går med för o nackdelar,vi måste ha in spelare framför mål kan inte spela i hörnen hela tiden.Nya backar behövs omedelbart
RubinCarter: Nej Timrå var inte sämre. Växjö vinner första perioden, timrå vinner andra klart och tredje är helt jämn. Hur tydligt som helst. Att dom vinner straffarna går inte att säga något om, jag skulle också ha haft huvudet någon annanstans om jag skulle ut och lägga en straff efter att först bli rånad och sen inte få utdelning i 4-3 spelet i sudden. Det fanns väl ingen här som trodde att vi faktiskt skulle vinna straffarna?
mikenomad: Jag är inte ett dugg besviken på laget, jag tycker att vi gjorde en strålande bortamatch utefter förutsättningarna. Jag är däremot väldigt besviken på sättet den här matchen svänger till Växjös fördel.
Olle: timrå var sämr, växjö vet hur man spelar PP, nuff said. Jag sa att TIK PP var kasst på försäsongen då såga du mig, vad säger du nu................
Laken: Laget räcker inte till men det har vi väl vetat hela tiden? Lugn, jag ska klippa ihop en video åt dig så att du förstår vad du menar.
Timrå IK förlorar matcher eftersom laget är uselt men det är ingen ursäkt till att ge det andra laget faktiska fördelar på isen i form av PP som inte finns. Timrå spelade för 3 poäng idag, det fanns mycket goda chanser att få dom också.
Tyvärr får man inte alltid de poäng man förtjänar och Växjö var inte så dåliga att dom inte kunde ha vunnit detta utan hjälp av domaren. Men det får vi aldrig veta, det är ett hypotetiskt resonemang. Vad som däremot är klart är att de fick rejäla fördelar för att öka sina chanser i den här matchen.
Olle: #16 är inte känd som en glimrande tekniker direkt, Friberg har haft väldigt begränsad speltid. Kan inte en proffisionell tränare ta ut dom rätta straffskyttarna? Perra kan fara till nästa Sven-Ingvarsdans och stanna där. Visst var det ett klen domarbeslut, men det var ännu klenare coachning.
RubinCarter: Vad är det för fel i huvudet på dig om du inte ser problemet i en sån här match? Sluta sitta och lipa som en jävla barnunge och angrip det verkliga problemet om du faktiskt har sinnesnärvaro nog att skriva ett jävla inlägg.
NEJ - Perra är inte rätt för timrå. Det har vi vetat länge nu. NEJ - Linkan har inte lyckats med lagbygget, det visste vi innan pucken ens släpptes. NEJ - Pikkarainen ger inte valuta för pengarna.
Men om du använder det som förklaring efter en sån här torsk så respekterar jag dig inte tillräckligt mycket för att skriva en enda jävla rad till.
Det är generellt sett inte så moget att skylla på domarinsatser men om du faktiskt tittade på matchen idag så ser du också hur domaren hittar timråutvisningar i luften medan jag kunde räkna det till EN billig vi fick med oss och det var Hagos bakom gerbers mål. Klar domarfördel till Växjö som dom utnyttjar skoningslöst.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.