Simmalugnt: Man raggar inte i Hofors. Där blir man typ som i Örnsköldsvik, uppraggad för att typ bättra på genbanken. Det är efter en sådan upplevlese man börjar fundera på att slut dricka starkt;)
Synct: Växjö är ett lag som slåss om SM-guldet varje år och vi har ett försvarsspel framför egen kasse som skulle få Näldens P12 att tappa hakan så det är väl logiskt att det står 2-0. Fortsatt noll känslor i matchen. Finns inte en spelare i vitt som försöker få en plastspelare i blått ur balans.
Vilken skitperiod. Vi äger den efter BP. Vi måste ju göra mål på de chanser vi får. Typiskt Växjöspel och mål. Vi känns ärligt talat inte nära när det blir på det här viset. Det kan nog inte gå.
Lomond: Så går det när man inte "tar betalt" mot ett lag som detta. Istället för lika läge inför sista så har vi 2 mål att ta igen mot detta hockeymördargäng.
Detta går aldrig. Surt när vi hade kunnat vara topp 6 inför landslagsjippouppehållet.
Nej nu sätter jag på en feelgood rulle istället Det sjunde inseglet får det nog bli för att bli lite peppad på livet igen..
Bee: Sitter o funderar på just det. Man är själv inte engagerad pga av Växjös tråkiga stil. Dom bedövar o tar bort allt vad hockeyintresse heter. Må vi köra skiten ur dom i 3:e o vinna.
bar mofftak: man måste kunna dra en handske i nyllet på Sylvegård eller Rosén. Det är ju Växjö som åker runt och ger tjuvnyp utan att ens behöva det. Sena smällen på Dahlén (där skulle det ha blivit slagsmål men ingen timråspelare försvarade Dahlén), Sylvegård åker runt och tacklas rätt friskt förutom att vara het offensivt.
I min värld ska det vara nacktag om en plastblå spelare efter varje avblåsning framför vår kasse. Man åker aldrig ut för det och man hinner alltid få in en tjyvsmäll eller två.
DJ Hemp: Det tror inte jag heller. Men jag hoppas så innerligt att det händer. Framför allt för att publiken ska få gå hem med en förlust.
Samtidigt som jag hatar och avskyr allt Växjö står för och är kan jag heller inte låta bli att imponeras över deras jävla disciplin och struktur. Äckligt, tråkigt och vägvinnande.
Nu hoppas vi på att Växjö gör nått dom aldrig gör; klappar ihop totalt i tredje.
Tom Topp: vår match är så tråkig att jag börjar blicka mot dom andra resultaten. Noterar att modos svar på Jämtin, Aagard åker för en diving. Det var tamefan på tiden. Modosupportrarna fattar inte varför han aldrig får något med sig men dansken är så klart redan placerad i Jämtin-facket av svenska domarkåren, med rätta.
Sputnik1: Upp med tempot1!1!1!1!1!!1 Snälla låt pucken gå. Vårat PP nu är typ. Håll pucken 10 sekunder var, försök hitta en utstuderad diagonalpass i slott. =PP tiden runnit ut.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️