1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Vem gör första målet?



Sv: Vem gör första målet?
Robert Jindrich, slagskott från blå i powerplay !
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Tror sten hårt på resturang kocken.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Robban slår in den i öppet efter vackert förarbete av Zäta
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Förslagen har hittills fördelat sig ganska jämt över truppen:

Juha H 3 röster
Zäta (2)
Robban C (2)

Därefter med en röst vardera:
Micke Lind
Robert Jindrich
Niklas Nordgren
Linus Fagermo
Timo Peltomaa
De Rouville (självmål)
Restaurangkocken (dagens rätt)
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Jag sätter Peltomaa som förste målgörare!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Jag gissar på Crippe, en puck som landar på klubbtoppen och Crippe blir förvånad snurrar runt och puffar in den med armbågen.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Förste målgörare Micke Lind, slagskott i powerplay!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Henrik Eriksson efter en blixtsnabb spelvändning.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Kanske dags att summera:

Juha Hautamaa 3 röster

Zäta 2 röster
Robban C 2 röster
Timo Peltoma 2 röster

Därefter med en röst vardera:
Micke Lind
Robert Jindrich
Niklas Nordgren
Linus Fagermo
Crippe S
Henrik Eriksson
De Rouville (självmål)
Restaurangkocken (dagens rätt)

Så de så...
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Riku Hahl ligger bra till!
Eller kanske Pärssinen?
Eller varför inte Hedström(Om han lirar i Timrå IK i höst)
Vem vet??
Först smaska på sommarens sköna frukter,sen in
i ishyddan igen!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
SMÅLAND:
Regin gör första målet ..
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
rödovithockeydy:
Nä, Fredde Warg..
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
matte1: Nä, Robban så klart!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
rödovithockeydy: Nja du Peter Regin är ju ingen målskytt direkt, jag tror Pär Styf gör första målet för Timrå..
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
The danman:
det hindrar honom inte från att göra första målet ..
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Jag tror på Regin jag med..
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Victoria:

Jag tror på Dmitri Starostenko
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Talangscouten: Och jag tror Krykov gör en comeback och målar först
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Jag tror på Riku.....för han e så Hahl....nej usch va lågt, men inte lika lågt som...nä de va ännu sämre, hehe jaja Hahl säger jag!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Lemmy: Om jonte kommer håppas jag verkligen att han får göra första målet.Och jag hoppas vekligen att han kommer för jag gillar hans stil mycket! snacka om krigare.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Lemmy: Ser att debatten om 1:e målskytt är glödhet härinne. Lika bra jag talar om vem det blir då, had ju rätt i höstas (Nielsen mot DIF). Det blir......*trumsolo*.....Hahl....f´låt..HALLIN, Per!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Lemmy: Jag tror det blir Oscar för han är så "Sundh"...
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
The danman: Men det är Styf?;-)

Det blir Jonte som sätter första kassen!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Talangscouten: Kan vi inte göra en insamling till förmån för Dimman. det kostar bara lite över 2000kr att flyga hit honom från Moskva.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Ambroo: Tänk om hans nästa klubbadress inte är TIK då...;-)
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: Förutsätter att du skämtar.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
mikenomad: Då betalar jag Dimmans biljett hit!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
mikenomad: Ja, inte finns det så billiga biljetter till Moska.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
El Maco: Nä...å verkligen inte därifrån! Dessutom har jag nog missat poängen här. Jag menar, jag har varit med ett tag...tillhör kategorin fans som efter varje säsong från mitten av 80 till 00 sa att nu får det vara nog, nu ska jag inte engagera mig mer. Sedan stod man där lik förbannat när det var dags för nedsläpp i norrettan...
Men Dimmans mytiska storhet har jag aldrig förstått...en säsong, låt vara att han dominerade. Men i norrettan?? Å det var 10-11 år sen...
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
mikenomad: Fast jag utgår från att poängen stavas ironi. Detsamma som från den generation jag härstammar..(den ironiska)...så jag borde väl glatt haka på här.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
mikenomad: han var ju kung.. 38 p på 29 matcher.. sen spelade han i sovjets lag 91.. bara en sån sak gör att man blir mytomspunnen !
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
student: Återförena Dimman med Kyösti Karjalainen och vi slår elitserien med häpnad.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
El Maco: Glöm inte bort Andreas Kreü!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
student: Jag var tacksam när han drog för värre sargklåpare fick man leta efter. Karln höll på att bryta ihop när det var tek i egen zon. Helst ville han hänga på sarg i mitt och vänta på pass så att han kunde speeeda efter puckuslingen. Det var så han gjorde sina mål. På samma sätt i Ryssland. Fick han en tackling så flög han som en vante. Fick jag välja så tog jag 10ggr av 10. Robert Carlsson.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
El Maco: Det gör det visst det. Har kollat på SAS hemsida. med flygskatter och allt i början på augusti. Från Moscow to Sundsvall.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
El Aka Ali: Tack...behövdes lite nyansering här kände jag. Delar dina intryck!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: Jadu, du vore ju inte den du vore om du inte hade blåkoll på saker o ting. Men ibland slår du en med häpnad...:-)
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Ambroo: Den fagemon har jag definitivt förträngt. Sopa. Lämnade TIK efter en säsong för att gå till Löven och sen Klöbben. Kan det bli mer fel än så? Ska väl vara Martin Romö som klantat sig mer.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: Shit, man kanske ska semestra i österled i sommar.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
El Maco: Å när vi ändå är inne på Fagemo...
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
mikenomad: Ja gjorde bara för nöjes skull när ryktena om Dimman tog fart igen.

Fan det vore ju helfränt att återföra konungen till konungariket igen. Bara få se karln en sista gång slå stänka upp en backhand i krysset i SCA-cupen.

Höra publikens bifall och jubel. Vilken grej!

Fräls oss ifrån ondo, låt oss se Dimman täta över Sundsvall i augusti :-)
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: Jag brukar inte vara överförtjust i dimma. Men om Dimman tätnar över Sundsvall i augusti så lovar jag att älska varenda sekund och minut, ja varenda ögonblick tills allting är över.

Vi vill ha Dimman tillbaka, vi vill ha Dimman tillbaka :)
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: full på en måndag eller ?
den enda dimma som någonsin kommer att rulla in över timrå igen
kommer från havet och östrand...
jag har sagt det förut och jag säger det igen.!.
dmitri kommer aldrig komma hit igen..
kan aldrig tänka mig att TIK:s ledning skulle lägga ut onödiga pengar
på att ta hit en sopa som inte platsar i vitryska landslaget,,, och framför
allt (tydligen) inte spelat hockey under hela förra säsongen !!
sedan ernie, så är äl ändå kungen Z:a ? eller ?
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
El Maco: Med tanke på statistiken så är det väl ingen överdrift när jag påstår att den mannens karriär dalade rätt fort...t o m Romö klarar sig med hedern i behåll.

Se länk nedan;
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Det är så härligt muppigt att ständigt vilja ha tillbaka Starostenko i Timråtröjan. Han var bra i division 1, och det var dessutom tio år sedan. Det jag minns mest var när jag intervjuade honom över telefon för hemsidans räkning, och frågade honom om vad han tyckte om statsskicket i hans hemland och president Lucasjenko (eller nåt). Hans svar: - Not good. Dum fråga, kort svar. :-)

Annars minns jag väl att han hade ett gudabenådat handledsskott och vek ner sig något alldeles otroligt i playoff-matcherna mot Nyköping.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
svasse24: Klart att dom inte tar hit han, Det är ju någon som gråter av skratt när han lyckats tutat i Ernie att Dimman kommer.
Förmodligen den enda som instämmer med ernie är väl Laken.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Stenkarn: Låt ryktet om hans storhet för evigt få sin begränsning till "Domus-trappan" och för all framtid få stanna kvar där. Där är han som bäst.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
Stenkarn: Vad tror du det berodde på då? Jag säger bara Lars-Eje Lindström!

Man kan inte kräva att en rysk torped skall spela defensivt. Det är ju horribelt. Inbilla inte mig att ryska forwards tränar backspel och box play.

En stjärnan av Dimmans dignitet skall givetvis ges en fri roll annars funkar det inte.

Lusten och glädjen försvann ju längre säsongen led. Blir man så hårt hållen av L-J som Starostenko blev så är det kört. Go´natt liksom!

I kollektivet Sverige får ingen falla ur ramarna. Då bestraffas de med bänken eller läktaren.

Besynnerligt!

För ingen, absolut ingen var i närheten av Dimmans träningsvillighet. Han hade t.o.m. blysänken i en väst på kroppen när han tränade.

Dessutom fick han ett stenhårt slagskott på fotknölen, han testade, klev av och kylde ner med is och kylbalsam och kom tillbaks på träningen.

En hårding de var han.
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: Vad fan fick jag L-J ifrån? Måste ha tänkt på Lars Jonsson eller nåt??!!??

Jag menar naturligtvis L-E (smile i kameran)!
Kommentera

Sv: Vem gör första målet?
ernie eagle: Dmitri Starostenko är från Vitryssland, inget annat. Anledningen till din fixering vid honom ligger förmodligen till stor del i att det var en ganska stor grej att lilla Timrå lyckades locka till sig en så pass duktig och lovande spelare som han ju då var.

Jösses! Vi har ju haft flera spelare efter honom som varit bättre, med eller utan blyväst. Nu verkar det dessutom som att Dimman inte spelat hockey sedan säsongen 03/04, så ditt skrivande om honom luktar 100% nostalgi.
Kommentera

« · 415 · »