Vore det inte på sin plats att fokusera på Hallins rondeller och Lillkentas funderingar ett tag till, hellst till efter den sjunde avgörande i finalen?
Ambroo: Sorry, men jag tolkade det som att det var dina egna utrökningsfantasier du torgförde. Men kom igen, hit me: hur rökt är han? Snackar vi vademecum-andedräkt i mamsens ansikte i sjuan, eller julbonus i Västra Frölunda?
30: Snacka inte ont om bosvedjan det kanske är dött där idag.Men jag växte upp där som tonåring 70-80 tal då var var det drag där och laget i mitt hjärta då var tunadals if det var tider det.
hellge: Bra försök ;-) Nej jag pratar ju Timrå-Näslundarna såklart. Mats pappa "Tjotten" och hans farbror Yngve var båda aktiva i W/Ö i olika perioder under -30-, -40- och -50-talen. Ingen av dem slog igenom på samma vis som Mats gjorde på landslagsnivå, men det var där som grunden lades till "Näslund-epoken" i Timrås hockeyhistoria. Båda bröderna härstammade från Vivstavars IK.
Dahlinarna var några fler till antalet, men även i den här släktskaran så var det blott en som blev riktigt bra. Alfonse med bröderna Charles och Karl-Gunnar hörde till Östrandsdelen av Timrå köping och uppdelningen rent hockeymässigt som var vardagen under -20- och -30-talen. Sönerna Kjell och Anders hade båda framgångar i elitserien, men i olika lag. Anders blev mästare med Brynäs 1980 och Kjell, ja, han lämnde ju Färjestad för Montreal 1985.
"Även assisterande tränaren Mikael Andersson får lämna Timrå efter säsongen. Det beskedet fick han av klubbdirektör Thomas Johansson under gårdagen. – Nu är det full fokus på det vi har kvar av säsongen. Jag har några förfrågningar från olika klubbar men det är inget allvarligt ännu. Det där får vi ta sedan, säger Micke till Dagbladet."
Frella: Det gör den väl i s f snarare modifierad än uppdiktad? Huvudpunkten och nyheten är: ingen Kenta i Timrå nästa säsong. Mycket möjligt att han är klar för HV, men jag tror inte att Timrå ställts inför fullbordat faktum. Då hade man inte lagt så mycket tyngdpunkt på att Timrå ansåg att fem år var en lagom tid, bla bla. Däremot kanske man kan, om man är konspiratoriskt lagd, läsa in en liten känga om det var så att Kenta använde ett saftigt HV-bud i löneförhandlingarna.
Host hmm Vikberg är född 63 ett år äldre än mig å han var inte junspelare mitten på 70 hahaha däremot slutet på 70. Men jag kan just säga det att på den tiden eftersom jag var med då så skolade dom äldre mycket skickliga spelarna dom yngre utan inrådan från någon. Dvs man "ärvde" deras kunskaper å dom hjälpte till m.m. Själv har Matti Pauna varit min mentor eller en av dom för det var så alla delade med sig sina kunskaper å snackade med varann om det hela tiden. Idag är spelarna mer ego å tänker mer på sig själv både på gott å ont. Ringvägen ojoj där fanns det hockeyspelare förr var bara en fröjd att gå på gatan där när man skulle till Vikberg.
The Palm: I min egna lilla värld känns hela den här historien med Kenta uppdiktad från båda parter. Allt för att slippa spekulationer som kan störa laget. Kenta är förmodligen klar för HV, men för att slippa de spekulationerna väljer man denna vinkling när man går ut med beskedet. Allt för att ge truppen ro inför det som komma skall.
hellge: Jag vet att jag möjligen blir lite gammalmodig när jag påpekar det här, men det är kanske lite min stil, om det nu tolkas som det. Anders Wikberg är så mycket Timråpöjk det går att bli. Möjligen att han var över kommungränsen vid födseln på BB på Sundsvalls sjukhus, men han är i alla lägen uppvuxen på rätt sida gränsen av Merlobäcken. Åren innan min namne tog steget fram som ung och lovande juniorspelare i Timrå - vi pratar mitten av -70-talet - så hade min kära mor klokheten att lämna mig, som liten palt på 4-5 år, i Britts och Hans-Göstas dagliga omsorg. Anders mamma hade ett gäng dagbarn där på Ringvägen i Timrå.
Ringvägen som för en Timråfödd riktigt andas hockeytradition. Det var på gatorna där runtikring som Näslundarna och Dahlinarna gjorde sina första stapplande kliv på uterinken, på sin väg fram mot Timrås A-lag och sedemera landslaget och NHL/Stanley Cup. De här grabbarna växte ju upp lite i efterskvalpet av en tid när Timrås hockeyskola var sedd som bäst i landet och som hade satt sin prägel på det sätt man fostrade sina spelare. I vilket fall var den en utmärkt föregångare för de som senare skulle följa även på andra orter.
Sedan kan jag inte hjälpa att kommentera detta: "Har ni tänkt på att just nu är vi helt lika poängmässigt. Rätt skönt faktiskt, det blir lugnast så."
Detta görs bäst med ett citat från en helt annan gästbok, i ett helt annat ämne:
"Seger mot Luleå, så underbart. Återigen gör vi bara en riktigt bra period men vinner. Och nu är vi tvåa och förbi lillebror i tabellen. Från och med nu kommer försprånget bara öka."
Vi lär få tufft att vinna mot FBK ikväll, men det räcker om vi tar poäng för att vi återigen ska vara förbi er. Den som lever får se, men visst är det kul med spänning i tabellen!
Basen: Det var ett himla surr om wikegård vad får dig att tro att han är nåt för timrå?vi behöver ingen gaphals i båset utan en taktiker.Wikegård kan hålla sig till tv där gör han sig bäst.Till moderatorerna varför inte starta en omröstning om wikegårds vara eller inte vara.
Frågan är ju om Eldebrink nöjer sig med att 'bara' sköta defensiven efter att ha lyckats så bra med Kloten. Jag tror nog att han vill ha huvudansvaret om han ska träna ett svenskt lag igen.
Konsekvenserna av att Timrå inte längre har råd (ja, det är nog sanningen) att ha kvar Kenta, blir att nästa tränare har ett överjävligt tryck på sig att lyckas. Även fast Timrå gick knackigt ifjol så var det inte så väldigt höga röster som krävde Kentas avgång. Men om den nya tränaren startar säsong 07/08 med ett par förluster så kommer det omedelbart att bli disskussion om att sparka denne. Både tränaren och truppen kommer alltås att få det tufft.
Fan att klyschan om "det behövs en ny röst" alltid skall dyka upp. Jag vill inte ha nån annan röst. Jag vill se Kentas pillemariska leende in i Canal +:s intervjukamera.. Ja, jag kommer även sakna hans flackande blick som konsekvent vägrar att titta i kameran.
UPP MED KENTAS TRYGG HANSA POLOTRÖJA I TAKET!
Å andra sidan kommer vi nu ta guldet av bara farten. Det brukar lag göra som inte förlänger en tränares uppdrag.
Kevin O Shea: vem det än blir så måste (i mina ögon) det vara en tränare som vill spela ett offensivt spel, jag hoppas man hittar ett spännande namn. Ska man byta tränare så ska det vara någon som kan utveckla klubben vidare.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.