Bragd-Birger: Hallin har ju varit här några år nu om vi säger så. Det har väl gått både upp och ner. Han behöver en ansiktslyftning någon annanstans. Det är vad både han själv och klubben vill. Det är vad jag tror.
Bragd-Birger: Det finns många anledningar, men man är inte helt nöjd med utvecklingen och den nivå han håller eller inte håller... Det är långt mellan dalar och toppar om man säger. Säkrast.
Skarin: Hallin ska vara upp och ner, det är ju själva definitionen av honom som spelare. Men, tja. Klart han borde testa något annat. Den där 'nu är det Hallins år, glöm inte vem som, sa det först'-drapan jag kör varje augusti börjar bli lite tjatig. Likförbannat: dom är inte många kvar nu, trotjänarna. Och det är någon timrånerv som spritter i mig varenda gång han glider runt kassen. Satan så tomt det kommer att kännas om/när han sticker.
Skarin: Jag håller med om det du skriver om silly season i övrigt, men tränar-karusellen må man ju ändå få rycka i och allra helst nu när den snurrar...?
Ambroo: Jag tycker Per Happs förslag var bäst. Nubben som tränande sportchef. Tänk bara på de ekonomiska möjligheterna. Går det åt helvete kan han straffa sig själv med sänkt lön och lägga pengarna på en spelare i stället.
Ambroo: Ah, jag missade ett t. Men jo, det stämmer. Till hälften. Och apropå hälften, nu känner jag att jag är inne i spam-mode. Dags att ladda ner mentalt inför drabbningen.
RTS: Nja, det är väl inget sexuellt bakom. Bara att jag tycker att han, i likhet med exempelvis Wikegård, är trevlig att ha i rutan. Och då kan han ju vara trevlig i båset också, tänker jag.
RTS: Mjo. Brithén är också lite av en hårding. Men det känns som att han inte riktigt brinner för sina uppgifter längre. Har fått för mig det. Måste nog säga nej tack även där är jag rädd ;)
Dream Team:Kjell Dahlin å Anders Vikberg usch vad jobbigt det var att möta dom på isen!Man har många å roliga minnen från dom både på isen och utanför och i det militära på LV5 i Sundsvall.
Rooster23: Finns väl inget officiellt uttalande som klargör till 100% att Kenta går till HV. De har visat sig intresserade av hans tjänster för ett tag sedan, varför de också står väldigt högt upp på listan över klubb för Kenta.
T T: Att man inte ville från TIK:s håll ligger nog närmast med tanke på att Kenta, vid sidan av Osten, redan nu tjänar i särklass mest av alla elittränare.
Man kan alltid resonera runt om man kan få rejäl utväxling av en billigare lösning. Dock är det naturligtvis mer osäkert.
Det finns framförallt en stor sak jag varit missnöjd med hos Kenta de här åren. Det är att han inte kallade Fester för idiot och bad honom dra åt helvete när han fjantade sig på presskonferenserna i kvartsfinalserien mot Klöbben när det begav sig.
El Maco: Det var psykologiskt viktigt att pressentera idag, att både Kenta och Andersson får ej förnyat kontrakt. Tror ni det hade någon psykologisk betydelse för "grabbarna"?
Jag tycker man skall va konsekvent, sparka alla inom klubben som haft en tjänst/post max 5 år. Då kanske det skulle bli lite kreativitet och nytänkande
Ex. Kolla borgliga regeringen. Dom har full sjå att driva igenom privatisering och utförsäljning av nästan all, bara för dom vet att dom har bara 4 år på sig. Sedan är dom förmodligen veck.
Med tanke på Kentas betydelse för Timrås utveckling så är det bara att hissa upp honom i taket.
Vet att det är svårt att jämföra över tid och olika roller men Kenta måste helt klart hamna på topp 5 vad gäller viktigaste personerna under Timrås senaste 20-årsperiod: 1. Zäta 2-5 (Orankat) Nubben, LillKenta, Huss, Söderström Senior. Just utanför: Robban, Kent M, Kimmo K.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.