Per HApps: En av fördelarna med att ha haft fem år med Kenta är ju att man borde veta precis vad man söker. Vad var hans för- respektive nackdelar? Vilken profil är lämplig för en tränare som kan fortsätta arbetet med att föra klubben i den här riktningen, bla bla. Inga märkligheter.
jag har svårt att se någon av de etablerade/uttjatade tränarnamnen som någon som faller in under en sådan - sannolik - kravprofil. Därför tror jag att det blir något halvfräckt namn. Challe, Tornberg...Virus. Bendelin? Njae. Har inga sådär jättespännande vibbar av honom. Kommer ihåg hans 'fårhockey' som han körde med LHC. Å andra sidan torde han vara en garant för att det blir lättare för junisar att få känna på hetluften...
Ja vad fan är det vi söker? En blandning av Lillkenta, Nubben och Eldebrink skulle väl vara ok?
Frågan man kan ställa sig är om klubben satsar på ett "säkert" kort i form av en etablerad profil , eller om man går på ett oprövat men spännande kort.
Janne Karlsson tillsammans med Challe Berglund skulle vara en riktigt bra lösning att ta över TIK. Tyvärr är ju Karlsson avskriven av olika anledningar. Jäkligt synd.
Challe känns i nuläget inte alls dumt. Tror att han har skaffat sig så pass mycket rutin och kunskap att han ska klara av att ta över som huvudtränare. Har den känslan. Men som sagt. Janne Karlsson hade suttit som handen i handsken tillsammans med Challe.
Knylan: Wikegård känns som en väldigt ärlig och rak person som vågar ha och står för sina åsikter. Dessutom brinner han för hockeyn. ...Men personligen så tror jag aldrig han kommer stå i ett bås igen, utan han trivs nog som det är nu med div. andra uppdrag. Dessutom är jag ytterst osäker på hur han skulle passa in i Timrå IK.
Laken: Det där med Dahlén var på tapeten redan ifjol, men det sprack pga att han fick ett erbjudande från Dallas och TIK har sedan dess tittat på helt andra namn... Så mitt råd är att glömma honom oavsett vad scouten säger för i det här fallet har han, eller rättare sagt hans källa, helt fel.
Röda Tallen: Lite i korthet från samma artikel: "Efter JVM på hemmaplan ska nu svenske förbundskaptenen, Torgny Bendelin, börja bygga upp ett nytt lag. Två Timråspelare är aktuella. Det handlar om A-lagsbacken Eric Moe samt J20-lagets skyttekung Oskar Johansson. - De ska jag titta lite extra noga på nu framöver. Vi får se om ni däruppe får med några Timrå-spelare, med de två är högaktuella iaf, säger Torgny."