1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590768 inlägg · 6217 ämnen

Vem leder Timrå nästa år tro ?

« · 818588 · » Till forumet

Sv: Vem leder Timrå nästa år tro ?
El Maco: Jag röstar på dig om du lovar att jag ska få skriva alla 'Inför matchen' i ditt namn. Särskilt när Modo står som motståndare.
Kommentera

El Maco:
Hittils har du noll röster :)
Kommentera

Ta mig! Ta mig!
Kommentera

Per HApps: En av fördelarna med att ha haft fem år med Kenta är ju att man borde veta precis vad man söker. Vad var hans för- respektive nackdelar? Vilken profil är lämplig för en tränare som kan fortsätta arbetet med att föra klubben i den här riktningen, bla bla. Inga märkligheter.

jag har svårt att se någon av de etablerade/uttjatade tränarnamnen som någon som faller in under en sådan - sannolik - kravprofil. Därför tror jag att det blir något halvfräckt namn. Challe, Tornberg...Virus.
Bendelin? Njae. Har inga sådär jättespännande vibbar av honom. Kommer ihåg hans 'fårhockey' som han körde med LHC. Å andra sidan torde han vara en garant för att det blir lättare för junisar att få känna på hetluften...
Kommentera

Ja vad fan är det vi söker? En blandning av Lillkenta, Nubben och Eldebrink skulle väl vara ok?

Frågan man kan ställa sig är om klubben satsar på ett "säkert" kort i form av en etablerad profil , eller om man går på ett oprövat men spännande kort.
Kommentera

Röda Tallen: Nja.
Kommentera

Per HApps: shit, har jag fått jobb därigen? Har inte käkat skräpmat på ett tag, har helt missat det.
Kommentera

Bissett19: Jag har vait inne på det förrut. En av anledningarna kan vara att han är klar eller nästan klar för TIK.

Han är ju den tränar typ vi söker.
Kommentera

Ambroo:Bendelin ska inte fortsätta bygga på J20,han vill fira jul med familjen framöver.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,977899,00.html
Kommentera

El Maco:
Och ditt gästspel på Mac Donalds är ju slut om några veckor. Sedan är det bara att kavla upp salladsbladen och spotta i nävarna. :)
Kommentera

Nubben: jag står i medlemsregistret om du vill ha tag på mig
Kommentera

Jag kan tänka mig att ta jobbet själv om lönen är bra.
Kommentera

friskan:
Och jag vill ha Kjell Lönnå, motivering saknas
Kommentera

friskan: Äntligen lite nytänkande
Kommentera

Ambroo:
Jag vill ha Lennart Jähke,l han är ju dessutom supporter och då får vi ett lyft i supporterskaran också vilket kan behövas.
Kommentera

Laken: "neråt Europa", första anhalt efter Antjärn borde väl bli Timrå ; )
Kommentera

Laken:
Finns en del att välja på, men nog bidrog Rolle W stort till att Timrå supportrarna vann med 7-2 senast, kanske kan vara nått....
Kommentera

-Gurra-:

Anfäkta och regera din sötvattenspirat

Tintin gillar jag. Han ska inte underskattas. Av de namn som nämnts här nedan kan närmst liknas vid Dupont & Dupont, typ Wikegård och Challe.

www.bonniercarlsen.se/Blandat/Tintin/dupont.gif
Kommentera

hellge: Hahaha... Lückner. Då kan vi ju lika gärna ta in Tintin eller Kapten Haddock på en gång i så fall ;-).
Kommentera

hellge: Han har ju klargjort att det antingen blir en fortsättning i MODO eller en ny utmaning nedåt Europa.
Kommentera

hellge: Varför inte Kjell Bergqvist? Det är en jävel på att gorma iaf...
Kommentera

El Maco:

Vad tror ni om Harald Lückner? Hans kontrakt går ut nu i vår.
Kommentera

dr-nix: Det var inga dåliga skäl till att ha kvar honom.
Kommentera

Ambroo: minns inte riktigt, jag har ingen logisk anledning till att vilja ha honom kvar.
Kommentera

actionleif: Men va fan! Är det inte Olle Fribergs farsas brillor som Curre fått ärva?
Kommentera

dr-nix: Varför? Vad har han för roll där nu då...egentligen?
Kommentera

hur är det med Huss, vilken roll ska han få? För visst ska han vara kvar, jag vill absolut ha kvar Huss i båset.
Kommentera

Janne Karlsson tillsammans med Challe Berglund skulle vara en riktigt bra lösning att ta över TIK.
Tyvärr är ju Karlsson avskriven av olika anledningar. Jäkligt synd.

Challe känns i nuläget inte alls dumt. Tror att han har skaffat sig så pass mycket rutin och kunskap att han ska klara av att ta över som huvudtränare. Har den känslan. Men som sagt. Janne Karlsson hade suttit som handen i handsken tillsammans med Challe.
Kommentera

Knylan: Wikegård känns som en väldigt ärlig och rak person som vågar ha och står för sina åsikter. Dessutom brinner han för hockeyn.
...Men personligen så tror jag aldrig han kommer stå i ett bås igen, utan han trivs nog som det är nu med div. andra uppdrag.
Dessutom är jag ytterst osäker på hur han skulle passa in i Timrå IK.

Så Wikegård kan vi nog glömma.
Kommentera

Knylan: Hon har signat med Colgate, tyvärr.
Kommentera

El Maco: Jag vill allra helst ha Åsa Edlund Jönsson.
Kommentera

Knylan: Bra fråga.

Han passar bäst i tv, så låt han vara kvar där. Den som verkligen vill ha hit Wikegård är väl Sjöstedt(?)...
Kommentera

Knylan: nej Knylan, alla skojar när de ber om Wikegård. Det måste vara ett skämt.
Kommentera

Norden_AN: Wikegård är en härlig kille men jag vet inte om han skulle passa i Timrå.
Kommentera

Norden_AN: Vad är det alla ser i Wikegård egentligen? Kan ni som vill ha Wikegård utveckla det hela? Hur ni resonerar osv?
Kommentera

Laken: Dömma av hans glasögon så kom starren ganska tidigt.

www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/75lindstrom.jpg
Kommentera

En kille jag skulle vilja se är Wikegård. Han skulle kunna vara bra tycker jag.
Kommentera

Laken: Smörjer rullatorn?
Kommentera

Laken: Har inte han gråstarr?
Kommentera

Gorkyman: Ok.

Får jag bara komma med ett förslag. I och för sig är han inte purung direkt men hans (helgon)rykte i Finland kan ingen rubba.
...Curre Lindström!

Vad gör han nu förresten?
Kommentera

actionleif: Dåligt.
Kommentera

Laken: Vi får väl ta en liten tävling och tippa vår näste coach.

Själv tror jag det blir - Harri Rindell

Skulle dock gärna se Dahlén
Kommentera

Laken: Vilken tur att de har ditt fulla förtroende, hur skulle det annars sluta.
Kommentera

Laken: Det där med Dahlén var på tapeten redan ifjol, men det sprack pga att han fick ett erbjudande från Dallas och TIK har sedan dess tittat på helt andra namn... Så mitt råd är att glömma honom oavsett vad scouten säger för i det här fallet har han, eller rättare sagt hans källa, helt fel.
Kommentera

För övrigt vill jag bara tillstå att Nubben och TJ har mitt fulla förtroende.
Kommentera

Talangscouten: Jo men det var ju länge sedan du hörde detta. Vad finns det för relevans i detta idag?
Kommentera

Röda Tallen: Lite i korthet från samma artikel: "Efter JVM på hemmaplan ska nu svenske förbundskaptenen, Torgny Bendelin, börja bygga upp ett nytt lag. Två Timråspelare är aktuella. Det handlar om A-lagsbacken Eric Moe samt J20-lagets skyttekung Oskar Johansson. - De ska jag titta lite extra noga på nu framöver. Vi får se om ni däruppe får med några Timrå-spelare, med de två är högaktuella iaf, säger Torgny."

Äntligen säger jag!
Kommentera

RocknRolf2: Eldebrink då?
Kommentera

Röda Tallen: Hm... nja. Han har väl aldrig lyckats särskilt?
Kommentera

« · 818588 · »