Jag har inte lovat att Dahlén skulle vara klar, däremot lutar det åt det hållet. Enligt min källa så var man muntligt överens med honom att han ska ta över när kenta slutar. Dock är inget påskrivet.
Frågan är nu hur situationen ser ut när han har kontrakt med Dallas. Situationen kan ha ändrats, men jag ska kolla upp det med källan vid tillfälle.
Bragd-Birger: Det blir inte Challe, ingen "ehm...jaså, han?" heller. Det har talangscouten lovat, han vet ju att det blir Uffe Dahlen. Sedan ställer jag mig en aning tvivlande till fundamenten i hans källa...
Måste bara nämna att jag rent spontant blev skeptisk till klubbens beslut att ge "Kenta" focken, men det är inget man kan göra åt nu. Tack för en fantastisk era i Timrå IK, "Kenta"! "Challe"? Fan vet, men jaji spännande...
För övrigt är det inte roligt att bänka sig i TV-soffan och inse att ens värsta farhågor besannats efter endast 12-13 minuter...
actionleif: ÄH! Jag tror inte att det spelar så stor roll vad tränaren heter.. Det är vilken typ av hockey dom förordar som är viktigt. De flesta kända namn är nog rätt kompetenta rent kunskapsmässigt. Klubbledningen bestämmer inriktningen och ger tränaren uppdraget. Jag tycker att det skulle vara kul med ett nytt namn io stället för alla gubbar som går runt, runt! Johan Thornberg VIK- Hockey! Ödmjuk, kunnig, kreativ och förordar offensiv hockey!
actionleif: Märkligt tycker jag att man inte verkar ha ett klart namn. Jag trodde som många att man inte förlänger med Kenta för att man har klart med ny, hetare tränare.
Med tanke på att Kenta uppenbarligen ville förlänga, och att det trots allt går rätt bra för Timrå (frånsett senaste två månaderna) har jag svårt att se resonemanget bakom att inte förlänga. Att det är ett självändmål att byta ledning med jämna mellanrum måste ses som ett svagt argument mot det starkare att Timrå trots allt är ett topplag under Kentas ledning.
Finns det personliga skäl inom föreningen till att man vill ha bort Kenta?
Jag är förmodligen dum i huvudet, men faen...jag är absolut inte negativ till Challe Berglund som tränare. Detta sagt utan att jag har någon som helst uppfattning om hans faktiska prestationer i den rollen, annat än det lilla man följt Djurgårn. Han är ung, känns sansad och har förmodligen en del fräscha idéer jämfört med elitseriens övriga dinosaurier.
Tycker att det känns som ett betydligt roligare rykte än någon annan av stafett-tränarna, som glider runt runt och tränar storlag när marknadsvärdet är högt (bra resultat senast), eller bottenlag (efter att dom sparkats från en kräftgående toppklubb).
Men nu tror jag inte att det blir Challe. Snarare någon annan, tämligen otippad, kandidat. Mottaget med det sedvanliga 'ehm...jaså, han?' här i gästboken.
Gorkyman: Att Ryno skall spela i TIK nästa säsong finns inte. Frågan är om han kommer att slutföra den här säsongen i TIK eller gå tillbaka till vf den 31:e? Nästa säsong vill Kellgren, Ahdrian och gubbarna ha tillbaka sin "guldklimp" igen. Tyvärr...
Med tanke på Kentas betydelse för Timrås utveckling så är det bara att hissa upp honom i taket.
Vet att det är svårt att jämföra över tid och olika roller men Kenta måste helt klart hamna på topp 5 vad gäller viktigaste personerna under Timrås senaste 20-årsperiod: 1. Zäta 2-5 (Orankat) Nubben, LillKenta, Huss, Söderström Senior. Just utanför: Robban, Kent M, Kimmo K.
El Maco: Det var psykologiskt viktigt att pressentera idag, att både Kenta och Andersson får ej förnyat kontrakt. Tror ni det hade någon psykologisk betydelse för "grabbarna"?
Jag tycker man skall va konsekvent, sparka alla inom klubben som haft en tjänst/post max 5 år. Då kanske det skulle bli lite kreativitet och nytänkande
Ex. Kolla borgliga regeringen. Dom har full sjå att driva igenom privatisering och utförsäljning av nästan all, bara för dom vet att dom har bara 4 år på sig. Sedan är dom förmodligen veck.
Man kan alltid resonera runt om man kan få rejäl utväxling av en billigare lösning. Dock är det naturligtvis mer osäkert.
Det finns framförallt en stor sak jag varit missnöjd med hos Kenta de här åren. Det är att han inte kallade Fester för idiot och bad honom dra åt helvete när han fjantade sig på presskonferenserna i kvartsfinalserien mot Klöbben när det begav sig.
T T: Att man inte ville från TIK:s håll ligger nog närmast med tanke på att Kenta, vid sidan av Osten, redan nu tjänar i särklass mest av alla elittränare.
Rooster23: Finns väl inget officiellt uttalande som klargör till 100% att Kenta går till HV. De har visat sig intresserade av hans tjänster för ett tag sedan, varför de också står väldigt högt upp på listan över klubb för Kenta.
Dream Team:Kjell Dahlin å Anders Vikberg usch vad jobbigt det var att möta dom på isen!Man har många å roliga minnen från dom både på isen och utanför och i det militära på LV5 i Sundsvall.
RTS: Mjo. Brithén är också lite av en hårding. Men det känns som att han inte riktigt brinner för sina uppgifter längre. Har fått för mig det. Måste nog säga nej tack även där är jag rädd ;)
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Han är osäker på sin framtid i juniorlandlsaget och längtar efter att träna ett lag igen enligt dagens Dagblad.
Lugn och ödmjuk tränare.