Lulekickan: Förstod det Berra Littmar är sammlare på Hockey kurreosa. Han har nog en av Sveriges största Autografsammlingar. Han har bla. En Klubba som Lillstrimma Signerat åt honom, likaså Peter Forsber osv alla de stora .
Huge: Jag är helt säker. Särskilt som mina Leksingkollegor som var de som först fick syn på den och pekade ut den åt mig var de som upptäskte den först av alla i sällskapet.
mike66: Njae, jag tänkte på den som ligger vid gångtunneln vid - är det Skolhusallén? Jag var förbi den alltid då och då eftersom den låg så lägligt till mitt mellan jobbet och min lägenhet på Trädgårdsgatan.
Lulekickan: Är säkert 56:an eller 57:ans grill eller vad den nu hette som du tänker på lite snett mittemot blankaknappenhuset på storgatan. Är väl förrsten tinget som ligger där också, hur jag nu kunde veta det? Du vet att jag börjar att bli gammal och besöker knappt en sibyllagrill numera.
Men att Pekka skulle ha lärt sig att flytta här i Timrå det står jag undrandes till.
mike66: Burflyttningssyndromet behöver ju inte vara medfött. Ju mer jag tänker på det desto säker blir jag på att det var TIK som fick honom att utveckla den sidan av sin talang fullt ut ; )
Visst har den däringa Sibyllagrillen i närheten av hovrätten i Sundsvall en Pekkatröja på väggen, eller minns jag fel? En pub på Trädgårdsgatan har i alla fall en Pölsatröja på väggen vilket gjorde mig illamående när jag upptäckte det.
Laken: Jag vet inte hur tydligare jag kan förklára än jag redan har gjort i tidigare inlägg. Jag har aldrig påstått att LHF skulle ha haft 3 poäng, tvärtom har jag väl påstått raka motsatsen. Att du däremot inte kan acceptera att dina krigare kan göra något negativt - som att grisa så fort LHF hade pucken - är olyckligt. Diskussionerna blir sällan särskilt givande om man aldrig kan medge att ens eget lag kan göra något som är mindre bra. Är det ett plank där ingen säger annat än "TIK är beeezzzzt" du vill ha?
Albert Hall: Pekkas tilltag, och därmed Hentos eventuella tilltag, skyller vi naturligtvis på TIK. Pekka fick säkert lära sig flytta burar när han lirade med tikarna.
Bragd-Birger: Om han avsiktligt flyttar målet är det utvisning. Det bedömde Vinnerborg tydligen inte att Hento gjorde. Jag håller med dig om att det är för sällan som det döms utvisning för sådant. Har ju funnits målvakter som satte sånt i system, exempelvis Pekka på sin tid. Hmmm.... Pekka är ju idag målvaktstränare i ..... Lule! Underligt sammanträffande.
Om inte Kapanen är född igår så vet han nog också att det blir avblåsning om målburen flyttas.
Lulekickan: Jag skulle vilja se Luleå ha 46 skott på mål mot Timrå på bortaplan...! Nej du, Timrå verkar ha dominerat matchen, synd bara att rättvisa inte skipades i och med den enda poängen till TIK-krigarna. Dock var det Timrås tur nu att ha lite missflyt...
Föga förvånande råder alltså total oenighet luläingar och timråiter emellan angående det bortdömda målet. Men ok, om det nu inte var mål - varför blev inte Henriksson utvisad (för det blev han väl inte) ? Får man bara 'råka' (oj, var målet där? liksom) sparka bort målet om en spelare verkar ha fräckheten att lägga in pucken? I s f hoppas jag att Kapanen har lärt sig denna läxa tills nästa Lulematch och ramlar in i målet varenda gång Fagemo kommer innanför blå.
Johan J: LHF gjorde enligt min mening kanske sin sämsta match hittills, trots de två poängen. Som det såg ut idag verkade de mest åka runt utan att göra mer än vad som absolut krävdes. Trist, det fina spelet från säsongsinledningen var som bortblåst. LHF-spelarna var på tok för stillastående och odisciplinerade. Varför? Har Tavve dragit tillbaka styrkorna? Saknar han sin älskade gnethockey så att han beordrat dem att lägga ner det skojsiga spelet som resulterade i många mål åt båda håll bara för att han är skraj att det skall bli för många mål åt fel håll med ett tokoffensivt LHF - som i matchen mot HV när LHF ändå gjorde 4 mål på bortais men ändå förlorade? Synd i så fall, jag tror inte att det blir för många baklängesmål även om LHF spelar tokoffensivt med de defensiva blottor det nu innebär nu när Hento är tillbaka i normal form.
Albert Hall: Stod välplacerad med god överblick över situationerna och tyckte mig ganska klart se att Henriksson flyttar buren avsiktligt vid två tillfällen i den sista perioden. Fortsätter man att spela så här viljelöst och utan egen konstruktivitet kommer det bli en tung säsong för Luleå. På hemmaplan ska man kunna kräva att ett lag går för tre poäng eller åker var man runt med ett COOP-kort innanför skyddsutrustningen och hoppas på dubbla bonuspoäng. Luleå är ett kryssgäng för nedre halvan av tabellen. Får svårt att undvika kvalspel enligt min uppfattning. Timrå då? Imponerande spel på bortaplan!
KroSSarn: Jag visste inte ens att buren var flyttad utan trodde det var mål ända tills det blev videogranskning. Det var alldeles för många spelare mellan mig och målburen för att jag skulle kunna se något annat.
Ribbskott: att du reagerar som du gör.... bevisar att du har förstått... att vi inte vill ha dig här längre,,, ingen kommer att sakna dig.. lycka till i serien............NOT...
KroSSarn: Jag vet inte om Hento flyttade buren med avsikt eller inte. Antagligen inte du heller. Men dom flesta elitseriedomare hade nog dömt exakt som Vinnerborg. Tror jag.
"Påhoppet" på Kapanen var väl inget speciellt. Sånt händer i varje match nästan, kalabalik framför en målvakt och lite slaggis.
gud: Ännu ett helt oprovocerat påhopp... Ja, jag ska faktiskt dra härifrån för alltid. Några så insnöade enkelspåriga idioter som du själv just ger prov på att kunna vara är inte speciellt givande att prata med. Så tack och adjö så ska ni få prata dynga och bli ännu mera isolerat insnöade i er lilla värld.
Trevlig hockeyvinter till alla er andra som inte behöver känna er träffade, och hoppas på många härliga och spännande fighter i vinter.
Lulekickan: Har Du sett klassfesten? Klassens Buse tvingade andra att tror att han klarde sig från att bli bränd i brännbollsspelet med utmanade hot. Men han visste att han hade fel.
Det vet Du också! Du vet liksom jag att Henriksson flyttade buren avsiktligt vid det bortdömda målet! Du vet liksom jag att Luleå skall vara nöjda med "wimmans" bokslut av påhoppet på Kappanen.
mike66: Å andra sidan flyttade Kapanen, eller om det var någon annan tik, på målet alldeles i slutet när Bulan eller Fagemo petade in pucken varefter ett par TIK-spelare överföll Bulan för att han hade den fräckheten att försöka vinna matchen åt LHF.
Ett visst mönster kunde man ju urskilja i alla fall. Tror inte att särskilt många fler skott kom från den vinkel som målskotten sköts från, och det tyder ju lite på att Kapanen föredrar skott från andra vinklar eller rakt framifrån
Kollade in höjdpunkterna från matchen på comhem.se. Jisses, vilket oflyt/oskärpa i avslutningarna. Vissa av lägena man brände ser ju helt omöjliga ut att missa.
Det bortdömda målet ser ju helt bisarrt ut. Han (Crippe?) lägger in pucken ovanför lulekeepern, som sprattlar med benet a la Tommy Salo och får undan målet. När pucken är på väg in i nätet. Hur fan kan man döma bort det?
KroSSarn: De som har loger har även sittplatser nedanför logerna, därav de tomma logerna under själva matchen. De flesta väljer att tilbringa pauserna i logen och matchen på läktaren.
Klacken har varit tam hela den här säsongen, framför allt brukar de vara dåliga i andra perioden i varje match av någon outgrundlig anledning. Snart känner jag mig tvungen att flytta tillbaka till ståplats och väcka liv i liken igen. Det här går ju inte.
Många missar i till synes enkla lägen från båda lagen kan möjligen tillskrivas isen. Bollhumparna huserade ju i arenan igår kväll och isen brukar inte vara i bästa skick dagen efter bassskettten.
Förövrigt kan jag glädja er med att ni som höll er till Hockeyn idag inte missade ett skit vad gäller EM-kvalet i fotboll. Inte mycket sevärt där inte. Såg att det var dryga 5.000 på löven-skelet som spelade samtidigt med fotbollen. Kul som fan. Bort med bollen och in med fler puckar säger jag.
Lulekickan: Jaja, om det var som du säger så får man ju beskylla dommaren i så fall. Det är ju aldrig spelarnas fel anser jag när det blir för fult spel rakt igenom en hel match. Det är ju en spelares skyldighet att spela precis under gränsen av vad som tillåts. (och över när inte dommaren tittar :-)) Och tillåter dommaren en viss nivå så är det klart att man anammar sig till det. Hur som helst tycker jag Luleå ska vara nöjda med 2 poäng, likso Lhc får vara nöjda med 1 mot timrå, när de faktiskt fört båda matcherna efter vad jag förstått. Men sen kan man ju vara bitter, det svider ju som i vårt fall när de inte kvitterar förrän det är 13 sek kvar...
Tycker nog att Hento flyttade på målburen vid alltför många tillfällen i afton. Var även så att dessa s k "björnögon" på Hockeylive även insåg detta, och efter den sista flyttningen av buren så tyckte även dessa två björnfärgade herrar att Hento spelade en aning konstigt mellan stolparna emellanåt.
Efter endast två gjorda mål plus ett i sudden så tror jag knappast ni vet hur Kungen ska överlistas.
Ett grattis har ni redan fått av mig inne på er gb och det får räcka, väl mött den 21/11 igen.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.