1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590596 inlägg · 6217 ämnen

Vi ger aldrig, aldrig upp

« · 136091 · » Till forumet

Sv: Vi ger aldrig, aldrig upp
gud: det var väl så att Wimmsigborg gick utöver Kikan tyvärr blir man besviken när domarn avgör matchen snacka om röt ägg.
Kommentera

TD: verkar inte vara många som är nöjd med den mannen..... undrar hur länge det dröjer innan han får kicken...
Kommentera

BlackBay: Ett hett tipps både Lärking och Andersson dömmer än, och har inte fått pip förbud,,,
Kommentera

Dagen efter suddenförlusten i Luleå och visst är det lite tråkit att det inte blev 2-3 poäng med oss hem,men för fan vi fick ju en poäng med oss hem.....vi kunde ju lika gärna kammat hem noll poäng och så är det ju det där med domaren.....Jag har själv varit domare i div 2 och har haft testmatcher i div 1 och det ska jag säga er att det är inte så j-a lätt att stå där ute på isen och bedömma ett domslut på bara några sekunder.Ni som aldrig har dömmt en hockeymatch i hela erat liv vet inte hur svårt det är....Att stå på en läktare med hela planen är synlig då är det väldigt lätt att se alla situationer........Att som domare stå ensam tillsammans med sina två linjedomare och med två lagsspelare och ledare och all publik emot sig försök att sätta dig in i den situationen...Det krävs ett jättestort mod att överhuvudtaget dömma hockey...Det har jag sett under mina 15 år som aktiv domare...Hur många unga domare genom åren har börjat dömma hockey,men har fått sluta pga att föräldrar,publik och ledare har tryckt ner dem i skriskorna...Så ni alla som säger att det var Vinnerborg som gjorde så att Luleå vann igår mot Timrå bör nog tänka efter lite.....Timrå spelar ut Luleå i två perioder,men kan inte göra mål på sina chanser...Timrå hade en puck inne och domare Vinnerborg rådfrågade videodomaren och han bedömde nog att målet var flyttat innnan pucken gick in i mål......Och då kan inte mål dömmas.....Så snälla lägg inte skulden på domaren för förlusten igår utan att Timrå tog helt enkelt inte vara på sina chanser igår och då vinner vi inga matcher....Nu glömmer vi den här skitmatchen och tänker positivt istället....Vi leder Elitserien något som vi aldrig tidigare har gjort......Vi har förlorat 6 poäng på 9 matcher......Nu tänker vi framåt istället på matchen mot Brynäs på tisdag och så hoppas vi på att vi slår dom för första gången på 32 år i Gavlerinken......VI GER ALDRIG,ALDRIG UPP....
ÄLSKA TIMRÅ IK ALLTID.......
Kommentera

SMÅLAND:

Visst är det som du säger. Det måste vara mycket svårt att döma en hockeymatch. Jag beundrar verkligen detta utdömda släkte som domare ändå tillhör. Dessa randiga herrar måste väl tillsammans med P-vakter vara den mest hatade folkgrupp i sverige. Och jag skulle defenitivt inte göra det bättre själv där ute på isen. Inte ett dugg. Det måste jag villigt erkänna. Men så försöker jag inte heller.

Men jag kan inte låta bli att gnälla heller. Det är helt enkelt för dåligt emellanåt!! Precis som spelarna gör sina misstag i matcher så måste såklart domarna få göra sina. Men det finns dock gränser, och ibland känns det som Lars-Tommy-effekten smugit sig in hos domarnkåren. Våga vägra erkänna misstag. För när hörde vi en domare erkänna att han gjort en dålig insats eller rent av dömt fel sist? Jag kan ha missat det, men inte är det ofta iaf.

Jag måste slutligen bara få dra en parallell till NHL. Hör man nånsin att det varit en domarskandal där? Sällan. Inte har då jag gjort det iaf. Det finns säkert spelare och publik som hackar på domaren där också, men knappast kan de vara i samma omfattning som hemma i Elitserien. Sen är domarna proffs där också. Det är egentligen märkligt att en Elitseriedomare tjänar ett par tusen per match och mer eller mindre har det som sin hobby. När allt annat kring Elitserien är så proffsigt. När ska domarna få en ärlig chans? Jag vill se att nåt händer nu!
Kommentera

Fredrik: I NHL är dommarna anställda och får betydligt mer pengar!
Det kan vara det.. Det är ju också väldigt pressande att dömma en hockey match, men det ser ut som dommarna tar det mycket lugnare i NHL.
Kommentera

SMÅLAND: Jag är konsult och yrkesman, gör inte jag vad som förväntas av mig så får jag inte heller mera jobb. Capice... thats it... Det är väl synd att arbetande ishockeykrigare som tränar hårt och som jobbar för mig på min fritid ska drabbas av den virrpanna som M.Vinnerborg är. Faaan, jag som supporter och spelarna som hårt arbetande skattebetalande medborgare, inte fan vill man omge sig med amatörer, varför i helvete gav någon M.Vinnerborg skridskor i julklapp? Faan, ishockey är ett yrke.... De ishockeyspelare som förgyller min fritid är värd faan så mycket mer än att en amatör som Vinnerborg... Själ och hjärta hos hårt arbetande TIK.... Men, fan de är proffs, kan de då inte kräva att bli bedömda som sådana......?
Som sagt, hade Vinnerborg varit konsult, inte faan hade det varit på min firma i allafall........
FORZA TIK.........alltid, alltid..........
Kommentera

1/5 av årets Elitserie är är spelad och vi har bara förlorat 6 poäng..
Idag bryter vi trenden och traditionen genom att vända 2-3 till en 4-3 vinst och vad kan man säga......24 poäng på 10 matcher och vi ligger 2 i Elitserien.....och på torsdag väntar V.FRÖLUNDA i ladan....VILKEN MATCH.......och där kan vi rycka lite i tabellen....
Det bästa av allt är att vi visar att VI GER ALDRIG ALDRIG UPP..trots att vi ligger under......med andra ord vi slåss om SM-GULDET i år....precis som jag förutspådde före säsongen.....TACK TIMRÅ för att ni skrämde bort spökena ifrån Gavlerinken ikväll....nu laddar vi om batterierna till torsdag när V.FRÖLUNDA kommer på besök och jag tror att vi vinner den matchen med 4-2...
Vi kämpar vidare mot grundspelsseger,slutspel och SM-GULD.....
FORZZZZZZA TIMRÅ IK........
Kommentera

SMÅLAND: Det var skönt att höra på radiosporten när de kommenterade tabellen.
"Det har utkristaliserats sig en toppkvartett med Hv 71, Frölunda, Färjestad och... Timrå"
Kommentera

Återigen så onanerar Tv-sporten i Djurgården!
Kommentera

SMÅLAND:
När pucken släppes vi sätter fart, att finta bort dom är underbart. Vi kör och sliter tills att vi får, en syl i kassen som ni förstår.
Timrå hej...

Äntligen en seger i Gavlerinken !!!!!.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

70 Rodrigues: Aldrig förr har ett bottenlag haft så mkt. TV-tid.
Kommentera

70 Rodrigues: En eloge att de tog sig till Övik iaf...
Kommentera

Tycho:De verkar inte har vaknat ur drömmen än.....TIMRÅ IK är ett topplag i år och det kommer de att vara hela säsongen...
Kommentera

Tycho:

HV, Timrå, Frölunda och FBK menar du väl? Hur som helst så är detta en härlig hockeystund i livet och man är om än inte mållös ändock lite tagen av stundens allvar.

El Maco:

Me toooo ;( Stor glädjetår i ögat efter denna historiska hockeymatch.
Kommentera

SMÅLAND:
Jag är tvingad att dra den:

SA SA SA, BRA BRA BRA, TIMRÅ TIMRÅ TIMRÅ !!!!!!!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Ja, det är bara att gratulera alla Tik-fans. Det här antar jag att ni väntat på ett tag?
Kommentera

mike66: Det var mest tvekan framför Timrå som jag ville visa... sen att de sa det som 2:a var en annan femma... Men du har juh rätt som vanligt...
Kommentera

mike66:Jag kan bara instämma i dina ord.....Vilken historisk match och man har tömmt alla sina tårar man har....Jag är stolt över att älska TIMRÅ IK.....
Kommentera

Tycho:

Jovisst vi ska inte ropa hej än innan vi snubblat över bron med vatten. Vet inte om jag brukar ha rätt som vanligt men ikväll känns det iaf rätt.

40 omg kvar to go, kämpa Timrå...

132 dagar, 20 timmar, 41 minuter och 30 sek tills den 50:e omgången mot Djurgården. Och då ska Timrå IK vara i slutspel..

Lalla på alla glada.
Kommentera

mike66: mmm ok vi är med i sm-guld finalen... mot hm det vet jag inte
Kommentera

mike66:

Bara att hålla med mike !.

Jag tycker dock att det är tråkigt att Brynäs befinner sej i en krissituation...undrar vad dom värvar och om tränarn sitter säkert ???.

Jag kommer i håg dom klassiska Brynäsdrabbningarna...Stygge Stigge m.m...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

mike66: Lalla på det har jag gjort ända sedan jag gick med i lallande fånars klubb och hittills har mitt lallande givit ett positivt besked......Jag har trott på Timrå IK innan första nedsläpp i årets Elitserie och jag hade rätt att vi skulle vara i toppen av tabellen.....
VI LALLAR VIDARE OCH VI GER ALDRIG ALDRIG UPP..
ÄLSKA TIMRÅ IK ALLTID.....
Kommentera

Håckla:

Åter tillbaka efter att ha beskådat en TV-kanal som snart bör bojkottas. Ja visst är det synd om Brynäs!!! Stygge Stigges två mörka brunnar kunde göra den hårdaste Kansadensaren nervös på den tiden.

Tränaren sitter säkert kvar ett par omgångar till iaf.
Kommentera

SMÅLAND:

Visst är det härligt att se att lallandet har börjat att skörda frukter. Men än så är det som sagt var långt kvar innan dom är rejält övermogna.
Kommentera

mike66:Vi lallade oss igenom kvalserien förra året och det gick vägen och nu lallar vi oss igenom grundserien och slutsspelet och till slut står vi där i SM-FINAL mot HV71.......vi vinner med 3-2 i matcher och får smaka på vårat första GULD genom tiderna.......Lall On Lall On..
Kommentera

SMÅLAND: Jaa det lär ju bli kung det hehe
Kommentera

SMÅLAND:

Själv så har jag lite lallfunderingar på att det vore bättre att få möta FBK. För visst faan är det Timrås tur nu att få vinna ett SM-guld?

Lalla allt vad ni orkar...
Kommentera

mike66: Ja,i år är det Timrås tur att vinna SM-guld och Djurgårdens tur att spela kvalserien....FBK är bättre.....Lalla vidare 24 timmar om dygnet....365 dagar om året.....
Kommentera

SMÅLAND:

Om vi jobbar över lunchen så kan vi lalla i 25 timmar om dygnet.
Kommentera

mike66:Ja,det kan vi för i vår får vi smaka på GULD mmmmmmm....va gott!
Kommentera

SMÅLAND:
Det är nu det gäller att visa ödmjukhet, och INTE börja yra om SM-guld som en del gör.

Hoppas för guds skull nu, att spelarna i TIK ligger lågt och inte börjar drömma om Slutspel och SM.
Tack och lov, så har vi MYCKET duktiga ledare i Kent och Anders, som själva varit i samma situation. dom kan SÄKERT hålla spelarna på jorden, så att TIMRÅ nu fortsätter i samma strålande stil som man inlett seriespelet. 40 MATCHER KVAR, KOM nu ihåg det för beufvelen !!

TIK 4 Ever !!!
Kommentera

hassebasse: håller med till 110 % !
Vi har endast avverkar 1/5 av serien....men visst, det ser MYCKET lovande ut!
Att TIK- lirarna skall sväva iväg på små lätta moln tror jag inte är någon fara alls...
Kommentera

hassebasse: jo jag håller med om det..skulle det börja "yras" om SM-GULD nu så vore det katastrof i mina ögon..hur vi än vinklar det så kommer det till spelarna förr eller senare.. Timrå IK måste stanna på jorden denna säsong hur tråkigt det än låter så måste TIK vara ödmjuka för att fortsätta kämpa som djur varje match..hur jobbigt det än må vara så är detta ett segerrecept..än så länge iaf men fortsätter TIK att kämpa så tror jag att det kommer gå bra för TIK (relativt till våra vanliga förväntningar)
Kommentera

Fantastisk skön seger! Trots att Lärking höll på att förstöra matchen för oss, krigade Timrå sönder Brynäs till slut. Man var det klart bättre laget, och jag blir mer och mer imponerad över dagens Timrå.
Det är ljuvligt att kunna säga att Timrå tröttar ut sina motståndare, för man gör faktiskt det.

Har aldrig sett ett så här kämpastarkt, disciplinerat men samtidigt spelskickligt Timrå tidigare.

Trots Brynäs psykologiska viktiga mål och Lärkings usla insats lyckas Timrå vände och vinna matchen. Jag finner inga ord.

Tack Timrå!
Kommentera

Skarin:
Ja det vad säger man.... var där o bevittnade det hela......
3-4 borde egentligen varit 1-5.......
Klar TIK-dominans.....
Enda gångerna Brynäsarna fick nåt litet övertag spelmässigt var när mr Lärking (som måste tippat en 1a på lången) hjälpe laget med utvisningar.....
I 5 mot 5 var Brynäs helt chanslösa sånär som några kontringar..

Jag är så otroligt glad över att få varit med o bevittnat ÅRETS HÄNDELSE .... LIVE..... taskigt för er som trodde det "skulle gå som vanligt" o valde att stanna hemma.........j

ÄLSKA TIMRÅ!!! TYCK MINDRE OM 11 ANDRA LAG!!!!
Kommentera

Tänk att nu har vi blivit Mats Wennerholms kelgris....han har redan placerat oss på en slutspelplats,men det har ju jag redan sagt sedan i somras.Nu är det bara för Mazze att säga det att vi är ett lag som i år är med och fajtas om SM-GULDET då blir jag nöjd,men det kommer nog snart.....kanske efter Timrås vinst mot Frölunda ikväll för att visst vinner vi.......
TIK-VFHC 4-2......
Valle Krykov gör 4-2 i tom kazze....
Älska Timrå....
FORZA TIMRÅ IK..
Kommentera

SMÅLAND: Tack ska du ha....Ge inte upp....Piska MODO nu.

Jag tror på er....Tyvärr räcker det inte hela vägen....Vi MÅSTE ta guld nu

Ni har framtiden framför er!
Kommentera

Party:
Att få stryk av Frölunda är verkligen INTE något att deppa över. TIK brände sitt bästa krut nere i Gavlerinken, och se´n gick det bara inte att ladda om det som behövdes, för att möta Sveriges för närvarande bästa lag. Vad är det för konstigt med det ??? Frölunda är en GIVEN SM-finalist framåt vårkanten.
TIMRÅ IK har hittills gjort en alldeles STRÅLANDE insats. Det är jag övertygad om att dom kommer att göra i fortsättningen också.
Att leda Elitserien i detta tidiga skede, det är verkligen INGENTING att sträva efter. Då är det bättre att ligga och lura mellan 3:e och 7:e plats ungefär. Leder man serien, då har man bara pressen på sig att "alla skall slå en".
TIMRÅ kommer givetvis, precis som alla andra lag att få stryk i flera matcher framöver. Det är ju självklart. HV börjar snart också att tappa poäng.
Lugn , bara LUGN !!!! Detta ordnar sig. Vad det handlar om, det är att komma bland dom 8 första. ABSOLUT INGENTING ANNAT. Kom ihåg det.
Nu är det ny match, och full satsning mot MoDo !

LYCKA TILL TIMRÅ IK. Fortsätt på den inslagna vägen, så ordnar sig detta "lätt som en plätt" !!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!
Kommentera

Hassebasse: Håller med.
När det gäller matchen mot Frölunda så finns det inte mycket att skylla själva förlusten på. Frölunda var bättre. Punkt.
Timrå gjorde vad de kunde och kämpade mycket väl hela matchen men både Frölundas defensiv och offensiv imponerade oerhört.
Något försenade spelarbetyg:

***** - Robert Carlsson
**** - Niklas Nordgren
*** - Kimmo Kapanen
** - Valeri Krykov
* - Mikael Lind
Kommentera

På torsdag kommer Svenska mästarna på besök i ladan.....dags att ytterligare en gång i årets Elitserie visa dem hur man lirar Hockey.......TIK-FBK 4-2..
Kommentera

Alla verkar inte så impade av TIK. "HV, Frölunda och FBK är i en klass för sig" säger Hårde Hardy i dagens DN...
Kommentera

Nylin: Hardy var visst på Timrå - Frölunda enligt rykten och då förstår jag att han inte blev impad... att TIK
men han går väl på fler en match för Nordgren och Lindman är
kandidater till en plats i Tre Kronor...
Kommentera

Nylin: Jag har alltid tyckt att Hårde Hardy har varit ett stort "SKÄMT"!
Det var ju konstigt att inte DIF var med???
Men de kommer nog snart för igår var det som vanligt Stockholmsdag i sportSverige....
DIF gjorde glädjeskutt i tabellen....
Man blir bara TRÖTT....zzzzzzz
Kommentera

Är det någon som vet hur skadad Robert Jindrich är?
Kommer han att spela något mer,eller?
Hur allvarlig är Sanny Lindsströms axelskada?
Den verkar ju aldrig läka...
Kommentera

Tror det är första gången TIKs hemsidan har glömt att sätta utropstecken efter resultatet, tack för det! Första målet såg mycket billigt ut annars verkar det var en just match av Timrå men att göra 4 mål eller fler mot SSK borta är det få som klarar av (fick in oddset minder än 5,5 mål på unibet) men det skiter jag i nu.
Kan vi skaka Dif nu? som Giffarna hade på fallrepet senast men förlorade, visst är DIF bra i allsvenskan, men bäst är nog Malmö FF men varför ha Yngvesson på mitten tjänstefel tycker jag och på SVT sporten gav man Prahl en känga börjar likna Lars Tommys taktik alla spelare på nya platser. själv som aldrig spelat aktivt men visst kan man grunderna försvarar man sig bra kan man rå på vem som helst.

Minns en gång vi spelade rinkbandy för några år sen och vi spelade jämt mot ett lag med bla annat Rolle Westin och dom hade nån som spelade med i landslaget men vi var nära fast vi var en man kort och gjorde självmål annars har det nog blivit poäng den gången, minns att Rolle hade fruktat skott så det var att ta han före blålinjen misslyckdes en gång och då satt den.
Kommentera

TD: Live direkt från Timrå: bussen har återkommit och dom står på vår och andra föreningens gårds gästplatser med bilarna! tur att vicevärden i andra har flyttat annars har det blivit livat.
Kommentera

3 raka förluster,men vi är inte ensamma mordagens motståndare HV71 har oxå 3 raka förluster.....efter 15 omgångar ligger vi 4 i tabellen med 27 poäng....jag tycker att vi ska vara helnöjda med vad Timrå har presterat hittills i årets Elitserie.....det skulle vara skitkul om vi kunde vinna mot HV71 imorgon innan landslagsuppehållet...det är bara att fortsätta att kriga och kämpa....en match i taget....det kommer att bli motgångar under säsongen,men det viktigaste är att vi kan ta dem....vi måste stötta även i motgång....nu håller vi tummarna på att vi kan få igång vårat effektiva power-playspel och vårat målskytte tills imorgonkväll igen så är vi i medgång igen........låt oss hoppas på att vi har marginalerna på vår sida imorgon.....
Kom igen Timrå IK.....
Nu gör ni allt för att vinna mot HV71 imorgonkväll........!
FORZA TIMRÅ IK..
ÄLSKA TIMRÅ IK..
Kommentera

SMÅLAND: Håller med vad är tre förluster mot våra! *ler*
Kommentera

65 Selander:Jag lider med dig och hela Gävle....det vore en stor förlust om Brynäs åkte ur Elitserien i år.....Djurgården och Södertälje och Linköping kunde få åka ut istället......inte Brynäs.....
Kommentera

« · 136091 · »