Lulekickan: Är det efter TIK:s matcher, och inte Luleås, man ska behöva skicka in matchvideos till granskning numera menar du? :)
Luleå har väl varit kända som lite av Elitseriens transatlanter förr om åren. Vad har hänt? Har ni mesat till er och blivit rädda för medelpadingarna? :)
Nu kanske du förstår hur många lag har känt det efter att ha mött Luleå i tidigare holmgångar. Med grishockey kan man komma långt ibland. T.o.m. till SM-guld om man möter Brynäs... *retas bara*
Lulekickan: Men snälla du, enligt webbradion kom Luleå knappt ur egen zon de två sista perioderna. Sen är det domarn som lägger nivån, inte spelarna. Luleå ska var tacksamma för två poäng.
Ser att Dif leder över Fbk lär inte bli mycket av Lhf-Tik matchen i 4:an's sport om Dif lyckas vinna ikväll dom kommer va helt lyriska om Dif håller detta
lizzard: Norrland är ointressant i den fjollträskvinklade TV-sportens ögon så att det inte sänds något från ett möte två Norrlandslag emellan är ju föga förvånande.
Lulekickan: Sååå extremt grisigt och destruktivt kan man väl knappast ha spelat va? Jag menar, 46 skott på mål antyder ju i a f att man besökte anfallszon några ggr.
Lulekickan: Nu ska du hålla dig i skinnet så att jag inte stoppar in dig i samma fack som stolpskottet från Grisköping.
Enligt mig så blev vi bestulna på tre poängaren efter att eran målvakt Henriksson klockrent flyttat på målburen när Söderström tror jag det var la in 3-2 i slutet på tredje perren. Skandal rentutsagt.
Sen att behöva lyssna på dessa "björnögon" på Hockeylive var ingen speciell höjdare och defenitivt inte värt de 15 kronorna. Skickade också ett par mail och ifrågasatte deras partiskhet och tront du på fan så blev det en bättre referering i både den andra respektive tredje perren då dom t o m gav Tikarna en och annan ros ;)
Ja menar 46 - 33 i skott till Timrå i matchen, då kan man knappast bli anklagad för att spela grishockey. Nä Lulä gick på knäna i redan i den andra perioden och ska vara jäkligt glada åt 2 poäng denna afton.
Fegemo blev också rejält uppvaktad denna afton, och har nog ett och annat blåmärke som han också förtjänade till fullo.
Lulekickan: Benägen att hålla med Rickard F tjejer lämpar sig mest för skönheter inte för hockeyannalyser mm Wimmerborg stal segern över TIK, men starkt av Luleå att ta poäng av TIK.
Bragd-Birger: Det ena utesluter inte det andra. När TIK hade pucken spelade de en underhållande ishockey, vilket TIK skall ha en eloge för, men när LHF hade pucken var TIK faktiskt på gränsen till grisigare än LHC. Jag brukar definitivt inte vara den som anklagar motståndarna för att grisa om det inte är sant - det är nog den här säsongen bara TIK, LHC och Leksand som fått höra det. Alldeles särskilt skulle jag inte välja ut TIK som mål om jag tänkte komma med några falska beskyllningar - TIK är ju mitt andralag.
mike66: Visst blev ni det. Om ni sedan kunde uppfostra era spelare att inte skjuta fullt så många skott en halvmeter ovanför mål hade det kunnat bli något, fast även i de lägen siktet var rätt inställt var Hento er övermäktig. Jag är glad att han verkar ha hittat formen igen. Efter att ha varit lysande under försäsongen var han väl darrig under de första matcherna när säsongen körde igång, t ex mot Linkpingarna när dessutom Hardy & Co satt på läktaren för att studera bl a Hento.
Offensivt är ni riktigt bra, defensivt önskar jag att TIK hade betett sig mer renhårigt och mindre fult än idag.
Nu vet vi i alla fall i vilken vinkel man ska skjuta för att få hål på Kapanen.
Det som imponerat mest på mig är att Timrå IK av idag inte viker sig för något motstånd. Man kan plocka poäng såväl hemma som borta. Och det bästa är att det grundspel dom visar upp är så pass stabilt att det för tillfället inte finns nån anledning att tro att Timrå ska tappa sin position i toppen av elitserien. Man har mött alla lag utom Brynäs och Frölunda, plockat poäng av samtliga utom HV, som man ändå hade under stor press (ledning 3-1). Frölunda hemma på torsdag blir ett bra bevis var man står...
Lulekickan: Har lite svårt att se ett grisande spel från Timrå i den bemärkelsen du skriver, det jag hört och läst var det inte några intetioner åt det hållet? Du såg matchen det gjorde inte jag, men kanske är du en smula lite subjektiv trots allt? De flesta rapporter går i stil med Texttv t-ex: "Timrå, som övertog serieledningen, förde spelet men Daniel Henriksson var lysande och motade hela 46 skott."
Jag menar, för man spelet och bevisligen hur subjektiv eller objektiv man än är, så är det svårt att hinna med så många skott när man lirar grishockey?
Men eftersom jag blivit utpekad som att älska grishockey, även om jag kallar det bra hård och fysisk defensiv, och inte alls gillar att se det nån längre stund, så kanske jag ska hålla käften. Hur som så tyckte jag det var kul att Luleå drog längsta strået, så jämnar vi till tabellen lite. Dessutom var det kul att Patrik Bäärnhjelm strutade, eftersom vi snackade om honom tidigare.
Visst ! Vi skulle vunnit under ordinarie tid. Vi hade mer av spelet, fetare chanser men lite mer otur med "wimman". Jag fattar inte hur Crippe kunde missa målet när tre Tikare stormar fram, fria som om hela Luleå gått och lagt sig, det hade aldrig hänt när vi lirade som B-pojkar i TIK team 80. Det, stolpar. ribba och en bra Henriksson räddade två pinnar till Luleå ikväll.
Tråkig och seg första period, bättre och bättre ju längre matchuret tickade på, både som match och för oss. Därför var slutet ologiskt. Det var dock en bra tåga i TIK, klart vassare än vad jag såg förra säsongen i samma hall. Hallen, ja nytt namn, snyggare invändigt, ett antal tomma loger och lika jävla tyst som tidigare, ja faktiskt tystare. Förutom Luleå-målen skulle en klack på tio knäckt de tröga norrbottningarna denna kväll. Bra ljud från speakern, musiken och sköna stolar,,,men ack så tyst. Skare va så på hockey??? Tänk Er för kära TIK innan Ni slopar ståplats.
Parkeringen! Leråkern! Här gäller som vanligt alla mot alla när man skall hem. Noll i styrning av klubben eller ordningsmakten, riktigt dåligt. Jo en sak till, björnen är roligare, gulligare och betydligt mer sevärd än kråkan som åker runt i våran lada.
Lulekickan: Är det detta ref. du menar från ditt länktips? "Luleå rånade Timrå på 2 poäng i den här matchen. Timrålirarna får skylla sig själva, ett två mot noll-läge som söderström drog i plexit o två tomma kassar som de missade." :-))
Tycker nog att Hento flyttade på målburen vid alltför många tillfällen i afton. Var även så att dessa s k "björnögon" på Hockeylive även insåg detta, och efter den sista flyttningen av buren så tyckte även dessa två björnfärgade herrar att Hento spelade en aning konstigt mellan stolparna emellanåt.
Efter endast två gjorda mål plus ett i sudden så tror jag knappast ni vet hur Kungen ska överlistas.
Ett grattis har ni redan fått av mig inne på er gb och det får räcka, väl mött den 21/11 igen.
Lulekickan: Jaja, om det var som du säger så får man ju beskylla dommaren i så fall. Det är ju aldrig spelarnas fel anser jag när det blir för fult spel rakt igenom en hel match. Det är ju en spelares skyldighet att spela precis under gränsen av vad som tillåts. (och över när inte dommaren tittar :-)) Och tillåter dommaren en viss nivå så är det klart att man anammar sig till det. Hur som helst tycker jag Luleå ska vara nöjda med 2 poäng, likso Lhc får vara nöjda med 1 mot timrå, när de faktiskt fört båda matcherna efter vad jag förstått. Men sen kan man ju vara bitter, det svider ju som i vårt fall när de inte kvitterar förrän det är 13 sek kvar...
Förövrigt kan jag glädja er med att ni som höll er till Hockeyn idag inte missade ett skit vad gäller EM-kvalet i fotboll. Inte mycket sevärt där inte. Såg att det var dryga 5.000 på löven-skelet som spelade samtidigt med fotbollen. Kul som fan. Bort med bollen och in med fler puckar säger jag.
KroSSarn: De som har loger har även sittplatser nedanför logerna, därav de tomma logerna under själva matchen. De flesta väljer att tilbringa pauserna i logen och matchen på läktaren.
Klacken har varit tam hela den här säsongen, framför allt brukar de vara dåliga i andra perioden i varje match av någon outgrundlig anledning. Snart känner jag mig tvungen att flytta tillbaka till ståplats och väcka liv i liken igen. Det här går ju inte.
Många missar i till synes enkla lägen från båda lagen kan möjligen tillskrivas isen. Bollhumparna huserade ju i arenan igår kväll och isen brukar inte vara i bästa skick dagen efter bassskettten.
Kollade in höjdpunkterna från matchen på comhem.se. Jisses, vilket oflyt/oskärpa i avslutningarna. Vissa av lägena man brände ser ju helt omöjliga ut att missa.
Det bortdömda målet ser ju helt bisarrt ut. Han (Crippe?) lägger in pucken ovanför lulekeepern, som sprattlar med benet a la Tommy Salo och får undan målet. När pucken är på väg in i nätet. Hur fan kan man döma bort det?
mike66: Å andra sidan flyttade Kapanen, eller om det var någon annan tik, på målet alldeles i slutet när Bulan eller Fagemo petade in pucken varefter ett par TIK-spelare överföll Bulan för att han hade den fräckheten att försöka vinna matchen åt LHF.
Ett visst mönster kunde man ju urskilja i alla fall. Tror inte att särskilt många fler skott kom från den vinkel som målskotten sköts från, och det tyder ju lite på att Kapanen föredrar skott från andra vinklar eller rakt framifrån
Lulekickan: Har Du sett klassfesten? Klassens Buse tvingade andra att tror att han klarde sig från att bli bränd i brännbollsspelet med utmanade hot. Men han visste att han hade fel.
Det vet Du också! Du vet liksom jag att Henriksson flyttade buren avsiktligt vid det bortdömda målet! Du vet liksom jag att Luleå skall vara nöjda med "wimmans" bokslut av påhoppet på Kappanen.
gud: Ännu ett helt oprovocerat påhopp... Ja, jag ska faktiskt dra härifrån för alltid. Några så insnöade enkelspåriga idioter som du själv just ger prov på att kunna vara är inte speciellt givande att prata med. Så tack och adjö så ska ni få prata dynga och bli ännu mera isolerat insnöade i er lilla värld.
Trevlig hockeyvinter till alla er andra som inte behöver känna er träffade, och hoppas på många härliga och spännande fighter i vinter.
KroSSarn: Jag vet inte om Hento flyttade buren med avsikt eller inte. Antagligen inte du heller. Men dom flesta elitseriedomare hade nog dömt exakt som Vinnerborg. Tror jag.
"Påhoppet" på Kapanen var väl inget speciellt. Sånt händer i varje match nästan, kalabalik framför en målvakt och lite slaggis.
Ribbskott: att du reagerar som du gör.... bevisar att du har förstått... att vi inte vill ha dig här längre,,, ingen kommer att sakna dig.. lycka till i serien............NOT...
KroSSarn: Jag visste inte ens att buren var flyttad utan trodde det var mål ända tills det blev videogranskning. Det var alldeles för många spelare mellan mig och målburen för att jag skulle kunna se något annat.
Albert Hall: Stod välplacerad med god överblick över situationerna och tyckte mig ganska klart se att Henriksson flyttar buren avsiktligt vid två tillfällen i den sista perioden. Fortsätter man att spela så här viljelöst och utan egen konstruktivitet kommer det bli en tung säsong för Luleå. På hemmaplan ska man kunna kräva att ett lag går för tre poäng eller åker var man runt med ett COOP-kort innanför skyddsutrustningen och hoppas på dubbla bonuspoäng. Luleå är ett kryssgäng för nedre halvan av tabellen. Får svårt att undvika kvalspel enligt min uppfattning. Timrå då? Imponerande spel på bortaplan!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Luleå har väl varit kända som lite av Elitseriens transatlanter förr om åren. Vad har hänt? Har ni mesat till er och blivit rädda för medelpadingarna? :)
Nu kanske du förstår hur många lag har känt det efter att ha mött Luleå i tidigare holmgångar. Med grishockey kan man komma långt ibland. T.o.m. till SM-guld om man möter Brynäs... *retas bara*