willysson: De har brister...och svagheter... nu öser vi på. Formidabel insats idag. Jag saknar ord. Bra kämpande i boxplay, de dödade utvisningarna mycket bra. Halvardsson gjorde ett bra städjobb. En eloge till allihopa för vunna tekningar,kämpande i backspel och forcheckning, målvaktsspel och målgörande. Vi kan vara nöjda men inte avtaggade, nu väntar ännu en kämpainsats mot ett förmodligen skakat Frölunda. Vi reser oss alltid och vi ger aödrig upp. En särskild eloge till de samlade Timråfansen som hördes väl matchen igenom.
dr Dängroth: Jag är mest imponerad av det andra 3-5 läget där frölunda hade svårt att ta sig in i timrås zon... Som jag sa förut frölunda ser tröttare ut än timrå, så åk skridskor som blådårar och bara kämpa så vinner vi matchserien...
willysson: Det ligger en hel del i det. Andra 3-5 läget var matchavgörande. Strakt att gå från frustration över domarbeslut till en så fokuserad försvarsinsats. Det är tätt försvarsspel som är melodin. Det rasande tempot kan vi både använda och utnyttja mot oss och med oss!
willysson: Särskilt darriga blir de nog för att en hemsking som jag är där : ) Så jäkla kul om lilla Timrå skulle ta sig till final. Det är stort, otroligt stort.
Tänkte att det här gamla inlägget ifrån den 11 oktober 2002 passar nu! Den har funkat så bra genom åren...... Bara att glömma bort Luleåmatchen igår.... De hade helt enkelt bättre inställning än vad våra älsklingar hade igår.. Väckarklockan har ringt!!! In med Kirpusoff i mål..... Fram med det som saknades igår och det som timrå Ik är så känt för... Kampvilja..... På måndag landar Manderville och gud vad jag saknar honom..... Nä.....vi kämpar vidare!!! på torsdag väntar Brynäs i Sydkraft Arenan och där kör vi öset!!
Kom igen....Vi är Timrå Ik och vi ger aldrig aldrig upp....
Älska Timrå IK ALLTID även i motgång(Kom ihåg)!!!!
SMÅLAND: Tråkigt att förlora första matchen bara. Timrå har ju haft som tradition att vinna i premiären. Sedan på det sättet man förlorar, huva, kalla kårar längs ryggen. Matchen påminde lite om hemmamatchen mot Leksand ifjol när man torskade med 6-1 eller nått. Fan, det fanns inte nått rätt då heller, men man brukar ju som sagt var alltid komma igen. Hoppas att man tvålar dit Brynäs rejält på Torsdag nurå, så att hockey blir roligt igen.
Redhat: Japp...ett exempel på Färjestad förra säsongen.....en ynka vinst på fyra matcher och se på HV igår!!!! 1-5 på hemmais!!!!! Vi spelade ju iallafall borta! Och väckarklockan har ringt..... Lill-Kenta har skällt ut spelarna fullständigt.... Det blir vinst på torsdag med världsmålvakten Kiprusoff mellan stolparna......fast det blir ännu bättre när Manderville kommer på måndag.... trust me......
SMÅLAND mfl dvs ALLA Tikare : Nu klär vi oss i dom finaste färgerna man kan ha imorgon kväll !! Rött och vitt !! Prata med alla du vet som ska gå imorgon, helst så många som möjligt på sittplats. Ta på dig en röd skjorta, tröja, keps och liten röd snusnäsduk eller röd grytlapp. whatsoever...
D.I.Y tifo duger hur bra som helst ! därmed föringar jag inte ALLS Tifogruppens arbete !!
Jag kände att vi behövde plocka fram den gamla succetråden.... Kom igen Timrå IK och få hål på Törnqvist nu i andra.... Fart o fläkt o svett o tårar o blod o kamp....... Kom igen Timrå IK vänd på matchen nu....... Ge inte UPP!!!!!!!
Fanzin: Fan va det slarvas på isen. Man får hoppas på att Luleås tradition håller. Nämligen att de är sämst i sista perioden. Det är då de släpper in målen. Men nog hade man hoppats mer av Kiprusoff. På radion låter det som om det inte är riktigt hundra på dessa två lulemål. KOM IGEN NU!!!
Fanzin: Japp....Jag hoppas på att vi får utdelning som i Brynäsmatchen.Det känns som om Luleås mål är billiga.... Hårt Timrå IK tryck......det måste ge utdelning någongång....... 20 svettiga minuter kvar.... Vi ska INTE gå poänglösa ur denna striden.. KÄMPA TIMRÅ KÄMPA Vi ger ALDRIG ALDRIG UPP!!!!
Verkar iaf vara en typisk lördagsmatch, avslaget så det står härliga till. Fattar inte varför man fortsätter spela på lördagar, Fredagar/Söndagar är en fan så mycket bättre speldag.
Johan J: Har det nånsin varit fullsatt på en lördag? Man tappar ju många andra som inte går då det finns så mycket annat att göra på helgerna som man inte hinner med annars.
Frella: Tydligen är det uppfattningen hos Hockeyligan och vad jag förstår så har klubbdirektörerna papperen på bordet för annars skulle det inte vara så.
Johan J: Är säkert så, tragiskt isf. Alla lördagsmatcher är avslagna och spelarna verkar inte ta dessa matcher på särskilt stort allvar. Sen att att det alltid är dött och tomt på läktarna borde ju väga upp byte av matchdag. Söndag skulle vara bra ur familjesynpunkt oxå, de få ggr det är söndagsmatcher brukar det vara fan så mycket mer fart på läktarna och på isen...
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.