1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Vi som firade att Brendl var klar och som nu firar Gunno

« · 1508668 · » Till forumet

Vi som firade att Brendl var klar och som nu firar Gunno
Äh...va fan, jag korkar upp nu. Jag tycker vi bestämmer att det här är klart nu.
Kommentera

Sv: Vi som firade att Brendl var klar och som nu firar Gunno
mikenomad: Jepp det skålar vi på hehe
Kommentera

mikenomad: Jag förstår att många snackar att vi ska klara ES-kontraktet.

Själv snackar jag slutspel! Så ser det ut...så får det bli.
Och... Ja, jag är nykter.
Kommentera

mikenomad:vad får er tro att han är klar finns många klubbar som vill ha han

Kommentera

Mattias Wardström: I den här boken är alla, ALLA, alltid seriösa med vad dom skriver, oavsett vad det gäller, glöm aldrig det.
Kommentera

Mattias Wardström: han vill hem, och Modo har nobbat, och Nubben har bestämt sig för att han ska hem till Timrå. Så var det nog tälet om den saken. 
Kommentera

KORITFW:hoppas kan man göra han behövs
Kommentera

KORITFW:Problemet är att han just i detta nu färdigställer sitt sommarhus i Övikstrakten. Jag skulle tro att Övik lockar minst lika mycket som Timrå. Ett litet finger, skaplig pröjs...ja då spelar han nog för våra bittra fiender till hösten. Så låt oss hoppas att pingstpastorn och han med ömma fotknölar värvar utav helvitte. Då kan det finnas en mikroskopisk chans.
Kommentera

ÖstrandsNisse: De har redan värvat "utav helvitte" (knepig tanke att en pingstpastor ska värva av helvete...) och var man har sitt sommarhus brukar sällan vara detsamma som var man bor.
Kommentera

mikenomad: Äh, tystpåre och lyssna på ÖstrandsNisse, Nordgren kan bara bo i sommarstugan och det är jobbigt att köra så långt med Foppatofflor på fötterna ;)
Kommentera

mikenomad:

Nordgren: Pengar inte avgörande

– Känner man för en klubb så gör man. Då spelar inte pengarna en avgörande roll, säger Nordgren.

Redigerad kommentar

Kommentera

73Sjöbba: Om, OM, han skriver på för Timrå har supporterklubben ett givet tifo där.

"Känner man för en klubb så gör man"

Legenduttalande; om han skriver på. Annars blir det århundradets floskel. Vågat spel.

Kommentera

Kerstin_k: Och om vi inte lyckas få honom nu, efter det där uttalandet, så blir det århundradets miss av klubben.
Kommentera

hubbenorlen: Gunno i TIK den här säsongen, under de här förutsättningarna, skulle vara en sån j-a boost! Ovärderligt om han skriver på, främst ur moral och positiv energi-synpunkt. Sen får man hoppas att det inte blir som när vi fick Jonte -06...men det tror jag inte. Total skillnad här, Jonte var en människospillra när han kom.

Nä, skriver Gunno på finns alla möjligheter att han skriver in sig i Timråhistorien som en av de stora. Med det uttalandet i kombination med att hjärtat är på plats även på isen, ja då kan han närma sig nåt som nästan liknar Lander-status bland oss Supportrar.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Ja, och man skriver inte på för dagens Timrå för att åka omkring glida på isen. Han vill spela för ett lag han känner för. Ett lag som råkar vara ganska illa ute.
Då är man inställd på att kämpa. Och med hans kapacitet kan det innebära rätt mycket.
Kommentera

hubbenorlen: Men då är alltså Kloten definitivt ett avslutat kapitel för honom. Då torde det ju inte dröja allt för länge innan ett beslut kommer. Spännande....
Kommentera

mikenomad: Med tanke på att Nubben sa att vi "ska ha honom", och att han säger att pengar inte spelar så stor roll, så skulle jag bli mycket förvånad om det inte blir så. Eller vänta, jag skulle fan bli arg.
Kommentera

hubbenorlen: Känns som en straffspark utan målvakt i motståndarmålet. men det går ju att missa det också...

Men hur det än är finns det ju (tror jag) fortfarande en chans att andra klubbar kommer och lägger sig i. Han är ju inte mer än människa och får han ett fett anbud från någon annan klubb kan det ju vara lockande - oavsett hur mycket han känner för Timrå. Pengar är pengar och så skulle vi nog alla resonera.

Spännande hur som. OM han nu blir klar för Timrå IK hoppas jag att man presenterar honom på ispremiären nästa vecka. Det hade ju varit oerhört häftigt!

Kommentera

Kerstin_k: Ispremiär nästa vecka, bara en sån sak! :)
Kommentera

Kerstin_k:    Överraskningen på årets ispremiär =)

Kommentera

Blir Gunno klar så är ju det en väldigt bra silly season, Erixon och Gunno hade man ju helt tänkt bort. Saknas bara att vi slopar Molinder och Hagos då!
Kommentera

KORITFW: Vi hade nog ett bättre lag på papperet i fjol. Men i realtiteten har vi ett mycket bättre lag i år. Det är jag övertygad om.

Kommentera

KORITFW:kommer Gunno så tror jag att tik behåller sin es plats så känns det i allafall just nu han blir viktig
Kommentera

Olle: Väck inte Gessle nu. Inte Marie heller för den delen. 
Kommentera

Knylan: Jaså den hade gått redan? mi scusi...
Kommentera

Olle:

Nordgren från en klubb i ekonomisk knipa till en annan?

Kommentera

Olle: Ska man gå efter reglerna så är det ju ingen riktig Roxette då just den där artikeln inte länkats, men det enda som står är ju citat från ST. Så det är en sämre cover egentligen. 
Kommentera

yngwie: Årets mest lättköpta kommentar?
Kommentera

yngwie: Den där öppna dörren du nyss försökte sparka in missade du rätt rejält va?
Kommentera

yngwie: Ja man får ju hoppas att det är så. Jag vet inte om du försöker vara lustig eller något, personligen tycker jag att det visar på karaktär då man väljer att gå till en klubb som kanske inte ens kan betala ut hans lön i tid.

Då tycker jag att det är lustigare med den här typen av spelare/ledare som lurar sig in i ett längre kontrakt, visar sig helt usla och sedan får sparken UTAN att förlora lönen.

Kommentera

Olle:

Jag försökte verkligen inte vara lustig. Det är bara fakta om det skulle bli så. Ärligt talat hoppas jag han väljer Timrå nu när inte Modo är aktuellt.

Kommentera

yngwie: Jag tror på något sätt att det skulle vara roligast för alla om han spelade i Timrå. Han ingår ju uppenbarligen inte i någon bredare plan som modo har och då är det kanske bäst för alla om han får spela i en klubb han känner för. Han är ju trots allt lite av en profil fortfarande, Elitserien tjänar på att såna spelare kommer hem till Sverige och spelar istället för att spela av sin tid i Ryssland eller Finland.

Jag känner faktiskt lite samma inför Backlund. Jag vill inte se honom i Timrå men jag skulle tycka att det var roligare om han hamnade i Elitserien istället för i Finland.

Kommentera

Hjälp mig att avgöra ett argument jag har en med en bekant.

Bortse från att han är en äcklig banjospelande Modoit, skulle ni vilja ha Janos Hari i erat lag? Tror ni att han skulle vara bättre än något ni har för tillfället?

Kommentera

Olle: Har svårt att se vilket elitserielag som backe skulle platsa i . Målvaktsspelet har utvecklats enormt mycket senaste åren
Kommentera

Nikki Nine: Det som saknas mest i truppen är en playmaker-center. Det finns Centrar i truppen som har potential att fylla en sådan position men i samtliga fall handlar det om spelare som måste ta ett eller flera steg innan de kan göra det på tillräckligt hög nivå.

Visst vi vill gärna se Niklas Nordgren i truppen men det handlar dels om att han lirat här tidigare och jag inbillar mig att att de flesta här inne har goda minnen från hans tid i klubben. Samt att han skulle vara en given första-lina spelare om han kritade på. Men bortsett från en värvning av den klassen eller bättre så har vi gott om yttrar. Lägg till de juniorer som inte presenterats ännu så är det rätt fullt.

Kommentera

Jag vet att den syns här intill men den är värd att lyftas fram:
Kommentera

T T: Väl värd. Väl värd....
Kommentera

T T: Gilla gilla gilla gilla!!
Kommentera

T T: för direkt tankarna till semin 04 då tårana hans flödade när vi åkte ur. Hyllas den som hyllas bör!
Kommentera

KORITFW: Gillar det Max säger i den här artikeln om den kommande säsongen.
Man ska inte glömma bort att en spelare i den åldern kan utvecklas enormt mycket från en säsong till en annan.
Han skulle kunna bli riktigt bra i år.
Kommentera

hubbenorlen: Han måste bli riktigt bra i år, jag räknar kallt med det. Max etablering på allvar på seniornivå måste komma den här säsongen. Det är en av den viktigaste enskilda förutsättningen för att det här ska bli ett någorlunda roligt år för oss.
Kommentera

mikenomad: Med tanke på den talang han besitter så är det inte orimligt att begära att han tar det steget i år. Han verkar ju onekligen vara medveten om vad han behöver förbättra jämfört med förra säsongen.
Ett liknande lyft som Pääjärvi gjorde 09/10. Och dom är nog ganska lika i spelstilen.
Kommentera

mikenomad: " Ska man prestera på toppnivå under en lång tid måste man träna mycket under vintern också. Ispassen blir väldigt viktiga och det måste drivas på där, säger Svedberg."

Avd. Fjolårets fiasko.
Kommentera

Kerstin_k: Ja det blir mer och mer tydligt att isträningarna under säsongen hade en stor del i fjolårets dåliga spel.
Hur fan kan man som elittränare på den nivån inte veta hur man tränar effektivt under pågående säsong?

Kommentera

Hahl Bundy: Tja, i brist på annat..:)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag spekulerar lite:

Problemet i sammanhanget är så klart pengar. Jag misstänker att Timrå har ganska lite pengar kvar att röra sig med i den här säsongens budget. Gissningsvis erbjuder man därför Nordgren ett kontrakt med en lägre summa under år ett för att sedan höja den under följande år. Om Timrå varit ett topplag med stabil ekonomi så skulle det säkert fungerat. Men i ett läge där Timrå har ett konkurshot hängande över sig och är storfavorit till kvalseriespel så borde nog Niklas tveka lite extra inför ett sådant upplägg med tanke på upplevlsen i Kloten.

Kommentera

Wayne Gresky: "Storfavorit till kvalseriespel"

Du vet väl att storfavoriter oxå kan misslyckas? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Du har fel.

Jag kan inte skriva varför av förklarliga, utan det tar vi när han skrivit på.
Kommentera

« · 1508668 · »