Denna tråd startade jag 2005-11-15! Ännu har ingenting hänt. Börjar snart kännas som om huvudsaken är inte att man gör rätt, utan att man gör någonting... Mina förslag kan ni följa tidigare i denna tråd. Jag förstår att man inte kunnat göra sig av med/värvat spelare p.g.a. att transferfönstret varit stängt. Men varför inte t.ex. flytta ner Nubben/och eller Dahlén i båset? Börja ställa krav!
Mac Bacon: Hallin var grymt stabil förra säsongen efter 0-5 förlusten mot MoDo i Kempis i inledningen på säsongen, matchen efter var han bäst på plan i Coop Arena mot Luleå tillsammans med Zäta när Timrå vann i sudden med 4-3.
gud: Eftersom jag inte exakt vet hur sponsorerna resonerar så får jag väl istället för att "tro" anta/spekulera kanske till och med gissa vad dom tycker.
RTS: Om jag får tala för vad jag tror på så fokuserar sponsorer och annat folk som har intresse för klubbens resultat på ett ekonomiskt plan nog på att klubben visar handlingskraft när laget man sponsrar har en sämre period. Handlingskraft innefattar en hel del. T.ex att ledningen bibehåller ett lugn, trots att det går sämre. Hur bra vore det om det blev hönsgård av allt där det kickades folk till höger och till vänster? Tänk Brynäs.
Samtidigt måste det hända saker. Passivitet leder inte till någon utveckling och det är ju där som svårigheterna tar vid. Vilka personer har vi utrymme att ta bort, och vilka ska vi sätta in istället för dessa?
Att sponsorer direkt skulle dumpa förtroendet när det krisar är knappast troligt. Självklart mår alla parter bäst när det går bra, men samtidigt går det att dra lärdomar i ett läge som vi har nu, t.ex vilka personer i organisationen är det som drar åt samma håll. Där kan man göra stora vinningar på att se hur folk verkligen får jobba under press.
ernie eagle: Men då vore det väl på sin plats att du ernie med din pondus och handlingskraft pratar med varje enskild spelare i Tik för att få igång laget, om du lösning på Tiks problem fattar jag inte varför ledning inte tar hjälp av dig. Jag antar att Hallin tänker på dig varje byte han gör. Pratade du med Gerhard o Bosson också???
RTS: Jag tror att sponsorena stannar. Om det vore att alla sponsorer bara sponsrar bra lag skulle vi ha bara ett lag som elitserien vann varje år. e-on och milko med flera vill sponsra lag som har lokal anknytning oavsett om dom ligger 3:a eller 8:a i elitserien.
gud: Jag tror faktiskt att sponsorerna drar åt sig öronen lite grann "OBS jag hatar inte Nubben" när man går ifrån ett Topplag blir ett bottenlag. Jag tror inte att Tiks aktier stärks av ett dåligt resultat.
gud: Ja Nubben skall vara kvar!! Vem av oss lyckas i varje situation hela tiden alltid göra det perfekta valet?? Nubben tycker jag är 90-% ig på en skala där en medelsportchef har 75-80 % i lyckandegrad i jobbet!!
Top Cat: Man förstår att skulle han tagit en plats i detroit så hade det varit som en rollspelare åkt o checkat osv. inga krav större krav på teknik målskytte osv. Men Timrå har måmga som är bättre pådet o som dessutom har hyfsad teknik. Man behöver bara räkna upp några namn från Allsvenskan och tänka skulle dom kunna bidra bättre för Timrå.. Förmodligen mycket mer!
Helg Ernest: Men herregud vilken feg kärring du är. Gör som jag våga se dem du tycker inte sköter sitt jobb i ögonen. Jag skällde ut Hallin ifjol när han inte gjorde sitt jobb, fick en salva tillbaks men jävlar vad karln blev tänd efter detta.
Han blev ju som pånyttfödd och har inte vikit ned sig på 1½år vad jag kan minnas? Ibland behövs det en spark i arslet för att kicka igång maskineriet.
Tänk om alla vore som Hallin och kunde ta åt sig på rätt sätt till skillnad från spelare som Gerhardsson, Bosson mfl. som höll på grina ihjäl sig för att de fick lite kritik och intog fosterställningen istället för att ta till sig av det man sa till dem.
Dags för Lill-Kenta att locka fram djävulen inom spelarna ikväll och plocka fram ett dödligt gift som förlamar FBK!!!
Top Cat: Han var den siste (har jag för mig) att lämna Detroit, och Detroit är inget dåligt lag. Undrar vad det beror på att han inte får till det. Hur är hans kontrakt skrivet?
Helg Ernest: Du är även en asgam, som kalasar när tillfälle bjuds. Tycker att det är hyfsat patetiskt att försöka få ditt Nubben-hat till någon form av objektiv kritik. Varför inte skriva det du verkligen tycker istället, från hjärtat, utan att maskera det med faktiska omständigheter?
Laken: Håller med i det mesta du säger, utom att jag tycker ändå Oksa har gjort det godkänt. Tycker Asplund och Oksa är ungefär lika bra. Problemet sitter inte på målvakssidan först och främst.
När det gäller Sloan vill jag säga att det är bättre med en billig medelmåtta (kanske en junior) än en dyr sopa (Sloan). Man får leta ordentligt för att hitta en spelare med sämre teknik och speluppfattning.
Helg Ernest: Jo tjena..Jämföra Frejvalds och Nubben...Dags för dig att gå ut o ta en tekning..
Om nu TIMRÅ IK missar ett slutspel eller ett kval betyder det att TIMRÅ IK ändå spelar i ES nästa säsong och då är allafall jag nöjd med det nu när ALLA utom du o några till vet hur det ligger till för de flesta lag i ES och hur det ser ut på spelarmarknaden...
När ett lag går lite sämre så kommer det alltid mindre folk på matcherna..Det kan tom min grannes grabb på 6år fethaja..
Så du tror på allvar att sponsorerna skulle svika TIMRÅ IK pga en "mellansäsong?? Det krävs garanterat mer än så
Så detta med att behöva sänka priserna på reklamplatserna kan inte ens du tro på...
All din kritik bottnar i att du inte gillar Nubben...
Spanarn: Es lär dom nog inte åka ur. Men med dalande publiksnitt, kanske ej slutspel eller kval. Hur mycket pengar tappar man på det ? Då har det nog varit bättre och investerat eller hur ? För att inte tala om sponsorer. Vilka vill förknippas med medelmåttor ? Så även den biten kan bli kärvare nästa år. Dom kanske tom. sänka priserna på reklamplattser för att få fullt.
Ibland måste man faktiskt tänka längre än näsan räcker.
Hamnar dom i ingenmansland 9-10 så räcker nog inte besparingarna att lös lån med. Om det nu är så att dom tagit ett sådant beslut
Helg Ernest: Bra idé!! Så fort det läggs in en "brasklapp" skall det givetvis värvas en backup! I Hagos och Hedströms fall innebär det två spelare av landslagsklass (läs hög lön) så om det visar sig att "brasklappen" inte blir verklighet så står man med en dyrare trupp än man har råd med men ett sånt vågspel/risktagande har väl du säkert en fiffig lösning på... (Var snäll och bespara mig argument som "Jamen vad kostar det att åka ur ES då...?)
Helg Ernest: "Hos hockeyspelare kallas det splittvision." Ja, visst men hos dig med flera pessemister verkar det vara schizofreni. Dags att släppa sargen och börja sortera ut vad som är viktigt för att TIMRÅ skall gå vidare i SITT arbete och inte enbart ditt välmående!
actionleif: Hos hockeyspelare kallas det splittvision. Hos oss andra för framförhållning. Så dum är inte Nubben att han förstod att alla NHL grabbarna skulle tillbaka dit. Så de 4 skulle ju ersättas. Sedan var det väll Mars -April Hagos och Hedström la in en brasklapp ?
Måtte ju funnits merspelare ledig då än nu ? Nu finns det ju bara spelare som inte plattsar någon annanstans eller fått sparken för dom inte duger.
Vad är det för skitsnack om att kicka sportchefen? Det är lätt att dynga när röven är full.... Nu med facit i hand så kan vi konstatera att laget troligen inte håller för ett slutspel... Men hur många visste det i somras? Inte jag! Uppenbarligen inte Nubben.... Några, få, inbitna pessimistministrar visste det, men ni har å andra sidan varit negativa till allt sedan TIK gick upp i ES. (Ingen nämnd, ingen glömd) O HALLELUJA! Äntligen fick ni rätt... Och går totalt i spinn....
Jag håller på mitt favvolag i med o motgång. Fortsätter hoppas att Nubben vaskar fram förstärkningar, Ber till hockeygudarna om lite flyyyyt, Trendbrott ...Tänker stå där på ståplats oh heja på även om det så är i kvalserien... Jag kommer att gå på hockey om det så blir allsvenskt...
gud: Tycker du jag skall maila honom och säga åt honom att ställa sin platts till förfogande , till mer kompetent folk ? Det tycker jag är styrelsen sak att ge honom foten.
Men när Timrå fick spelarkris inför den här säsongen, så ställde veteranen upp för klubben som tagit klivet in i hans hjärta. Det första korttidskontraktet förlängdes, men på lördag är hans tid i Timrå IK över. För Timrå IK är detta ett hårt slag, då klubben redan söker förstärkningar. En tänkbar ersättare för "Kryckan" är Mikael Wahlberg. Timrå vill verkligen knyta till sig veteranen som fick sparken från Brynäs, men Wahlberg funderar just nu som bäst om han överhuvudtaget ska spela hockey.
Ovan är saxat ur ST. Krykov slutade. Ställde upp som ersättare för Norgren, tills ersättare hittats. Förlängde. Ändå har inte Snubben fått fram en ersättare ? Det finns 2 alternativ. 1 Total spelarbrist i hela världen. 2 Inkompitent sportchef/värvningsstrategi.
När var det Norgren lämnade besked om att dra till NHL ? Han har haft sedan dess att hitta ersättare, har han överhuvettaget letat under hela den tiden ? Han har haft Augusti, September, Oktober, November och hittills av december. Jag hoppas han har varit på resande fot hela den tiden, letat spelare och inte suttit på arselet på kansliet.
A något måste göras, men ingen gör något, alla väntar på en väning, men den kommer inte komma, inte så länge någon inte agerar,
Tror hela timrå är som laget spelade idag.
TOTALT UDDLÖST,ingen fattar vad som har hänt, mänär i CHOCK!!!!