1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591426 inlägg · 6216 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 616444 · » Till forumet

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Det jag upplever som sorgligt när jag läser tråd-rubriken är att det verkligen inte finns så många alternativ.

Ny målvakt? Ja ok det skulle verkligen inte skada att matcha Asplund hårdare men annars då? Var finns den dolda guldgruvan av klassmålvakter som inte redan har ett fett kontrakt? Det verkar ju inte finnas en enda utespelare i europa just nu, utan kontrakt, som man skulle kunna stoppa in i laget.

Om man skulle byta ut Blake Sloan mot någon, var skulle då denne hämtas ifrån? Med så många utländska medelmåttor i elitserien (som Wikegård lägger fram det) så verkar det mest handla om chansningar. Inget ont om Z när det gäller Sloan-affären men någon spelar-scout är han inte. Om man ska vara ärlig så visste man väl egentligen att det mycket väl kunde se ut så här. Han har ju faktiskt inte någon imponerande statistik från tidigare säsonger. Han var en chansning och man borde inte förvänta sig att hans blotta närvaro skulle generera en massa mål för TIK.

Är det verkligen ett alternativ att bänka någon av de befintliga backarna? Jag ser bara ett skäl till att bänka en som Koskinen och det är att få dom att inse att man fortfarande slåss om en plats i laget. Å andra sidan så kanske inte en som Koskinen har så mycket emot att sitta längst bak i båset och se laget förlora när han fortfarande har full lön.

Någon som tror på BIF's taktik? Sparka en spelare i, mer eller mindre, avskräckande exempel?

Kapital hade kunnat fördelas smartare och man hade MÖJLIGTVIS kunnat planera nyförvärven bättre men nu, när tåget redan gått, så är det kanske dags att inse att inga större förändringar kan eller kommer att göras i laget. Nu handlar det bara om att överleva och hoppas att det fortfarande finns dollares kvar till nästa säsong och att det satsas rätt då.
Kommentera

DJ Hell: Din medverkan behövs. Speciellt före match. Hade du skött ditt "jobb" och levererat lite mer neggotips så hade vi säkert haft en 5-6 pinnar mer.

~ x
O
\___/
Kommentera

Olle: Here!!
Kommentera

Olle: Exempelvis kan man byta ut Sloan mot Oscar Johansson; 14 mål på 17 matcher, visserligen i J-20 men en effektivitet som ingen i A-laget är i närheten av.
Kan väl knappast bidra med mindre än Sloan, Wennerberg m.fl ?
Kommentera

RocknRolf2: Om vi ser till det lag vi har idag så kräver jag mer utav Stommen än utav nyförvärven. Nu har vi ju inte värvat dom där stjärnlirarna och de får du tycka vad du vill om men det är ett annat kapitel. Dom spelare som är värvade hit tycker jag gjort okej ifrån sig bortsett från Laakonen och Ström. Stommen av spelare från tidigare säsonger har varit stundtals pinsamma och ofta dåliga. Målskytten saknas JA. Vi har i alla fall en bred trupp och nu när matcherna duggar tätt här innan jul så tror jag nog att vi kan börja plocka lite poäng.
Kommentera

Kevin O Shea: Helt riktigt. Finns ingenting som jag ser det att förlora, ingen spelare från J20 skulle vika sig en tum. Aldrig ge upp.

Vi har som Jimmy berört flera gånger i sina krönikor de väldigt bra ställt i juniorleden nu, främst då Oscar Johansson. Jag ber till gud att inte han får kliva ner i Sundsvall och förstöras. Att gå direkt från J20 och matchas in lite löst i a-laget vore läckert.

Värt att försöka iaf, väger han för lätt så är det ju bara att släppa ner honom igen. Detsamma med min gamle lagkamrat Jonas Lindström.
Kommentera

Kevin O Shea: Jag tvivlar starkt på att effektiviteten skulle vara densamma på elitserienivå men så länge som Sloan inte uträttar ett dyft så låter det verkligen inte som en dålig idé. Som du säger...det kan ju knappast bli sämre.
Kommentera

Olle: Det är ju solklart att effektiviteten inte skulle vara den samma i elitserien - men i dagens lag finns deet ju ingen spelare som har någon effektivitet över huvudtaget, så vad finns att förlora.Matcha in honom i laget nu, så har vi en sniper om några år...
Kommentera

Bergius: okej jag håller fortfarande inte alls med dig angående stommen vs nyförvärv. Men bred trupp har vi väl ändå inte? utfyllnadsspelare gör inte truppen bred
Kommentera

Olle: Nu är det ju som så att Blake Sloan inte värvades hit för att göra poäng. Han har aldrig gjort mycket poäng och kommer aldrig göra det heller. Varför han värvades till klubben får du fråga Nubben och Kenta om.

Sloan ska vara jobbig att möta, en riktig grovjobbare som aldrig ger sig. Tyvärr har han inte visat det än.
Kommentera

Skarin: fast även om man är värvad som grovjobbare ska man göra mål när kassen står tom.
Kommentera

RocknRolf2: Jo, absolut.
Kommentera

Kevin O Shea: Jag förstår ju naturligtvis ditt resonemang. Jag tycker dock att en annan aspekt är aningen viktigare och det är att få spelarna att förstå att deras plats i laget inte är självklar. Spelarna själva vet lika bra som alla andra att det inte finns många ersättare på marknaden just nu och det kan säkert färga deras inställning. En junior in i laget som får trycka in en och annan puck, göra ett par bra matcher och vinna lite respekt är säkerligen en lika bra medicin som EN klassvärvning.

Som jag ser det så kan man inte förvänta sig att vinna mot topplagen, även med en bra värvning, men om man skulle kunna lyckas med ovanstående så skulle riktigt stabila insatser mot lag som, tabellmässigt borde ligga under oss, bli vardagsmat igen.

Självklart spelar man för att vinna men man vinner oftare om man spelar med insikten att man kan förlora sin plats.
Kommentera

Skarin: Nej det är sant. Han värvades inte för att göra poäng och det får ju en att ifrågasätta värvningen ännu mer. Grovjobbare finns ju. Motivation verkar saknas. Som jag ser det så är en Sloan i toppform ändå inte vad TIK behöver. Det finns redan ett par av den spelartypen i laget.
Tilläggas skall att jag inte haft möjlighet att följa så många matcher bortsett från webradion så det kan hända att jag..."skjuter utanför målet" ibland. Rätta mig gärna där jag har fel.
Kommentera

Olle:
fan va skönt att se all denna kritik, synd att inte tränare å sportchefer läser detta.
för just nu, just nu!!
håller vi på att tappa de andra elitlaget i medelpad HAHAHA
sloan, va fan har han gjort!
modospelarna, helt värdelösa, magnus nilsson till luleå igen tack. målvakterna! ett skämt.
ser inte lovande ut!
va fan gör man, pallar inte psykiskt att förberedamig för kvalserien, då måste jag lämna landet ju!
otroligt, djurgården som har ett oerfaret gäng, med en oprövad målvakt m.m.
dom börjar tydligen vinna nu.
men timrå har ingenting som pekar åt det hållet.
VA I H....VETE!!! ÄR FEEEEEEEEEEEEEEEELET!!!
Kommentera

keni:
Skönt att du finns..

Slå Nubben o Kenta en signal o berätta att du är så
mycket bättre som både sportchef o tränare..

Kan inte nån Moderator fixa till en omröstning
och lägga in
*Sune
*Laken
*keni
*Rocken Roffe

Som alternativ till att ersätta Nubben och Kenta??

Det finns ju ännu fler duktiga tränare o sportchefer
härinne men dessa stjärnor räcker med tanke på utrymmet..
Kommentera

Jag känner mig lite nytänkande idag så jag tänker skylla allt på dom som sjunger nationalsången. Olika personer varje match och den ena låter värre än den andra.... klart som fan att man tappar humöret som spelare när man tvingas utstå "Idol i Nationalsång" varje hemmamatch...! Mera Lundström (?) tack.

Och nej, jag gör det inte bättre själv. Såja, skönt att få lätta mitt hjärta.. det har tärt på mig länge det här... *puh* Nu vänder det!!
Kommentera

keni: "Olle:
fan va skönt att se all denna kritik, synd att inte tränare å sportchefer läser detta.
för just nu, just nu!!
håller vi på att tappa de andra elitlaget i medelpad HAHAHA"

Tycker du att det är roligt i så fall????
Kommentera

Detta räcker inte! Nu måste Timrå IK vidtaga "nödvändiga" åtgärder.

1) Ersätt Mika Oksa!
Lösning: In med Asplund tillsvidare. Försök få hit Kimmo Kapanen eller Corey Hirsch.

2) Skicka några till Sundsvall Hockey ELLER annat allsvenskt lag!
Lösning: Statuera exempel och ersätt spelarna med juniorer (läs: Oscar Johansson och Jonas Lindström).

3) Ersätt Blake Sloan!
Lösning: Jobba stenhårt på att få hit Niklas Nordgren (i annat fall sök efter någon annan målskytt).

4) Våga bänka Teemu Aalto och/eller Kalle Koskinen!
Lösning: Personliga samtal, informera vad som förväntas av dom. Sära på detta backpar!
Kommentera

Laken: 3e likvärdiga inlägget i samma tråd nu...
Kommentera

gud:

Jag ställer gärna mitt förfogande till tjänst som sportchef, jag har mycket svårt att tro att jag hittar sämre nyförvärv än Nubben gjort i år iallafall. Fast på ett villkor, jag vill ha Rockroffe som tränare..
Kommentera

Laken: Hirsch och kapanen har blivit lika stora ryktesmän som Starstenko och Dalén...

Trött på alla som misströstar... fy vad vi svenskar är gnälliga!
Kommentera

Laken: Blake Sloan är en fullständigt obegriplig värvning! Så långt ifrån målskytt man kan komma (tror nästan Oksa kommer göra mål innan han gör det), en "grovjobbare". Värvades till ett lag ENDAST bestående av sådana, ett lag som formligen SKRIKER efter en artist som kan göra det lilla x-tra och framförallt: MÅÅÅÅÅL!

Vi supportrar har kallat M. Simons för lagets sämsta värvning någonsin. Dags att omvärdera det....
Kommentera

Sune:
Låter som en bra lösning..Två smartskallar tillsammans...
Kommentera

Sune: Å när nöden är som störst vem dyker då åter upp härinne...
Kommentera

Tycho: Inte så konstigt med tanke på vad de presterade i TIK.
Kommentera

rupert:

Det var smartskallen gud som nämnde mig...
Kommentera

gud: Om inte annat kommer det att bli en högintressant coachning. Håller truten när det går bra, eller skäller och spyr galla när saker inte fungerar.

Det fungerade väl under CCCP-tiden?!
Kommentera

Sune: Ok...tänkte bara att sist man såg dig online här var TIK även då mitt i en lång förlustrad..
Kommentera

250kg kärlek:

Jag vill ha en omröstning här på sidan! Jag är övertygad att majoriteten härinne vill se mig och Rockroffe som sportchef respektive tränare istället för Nubben och Kenta.
Kommentera

Sune:
Precis..Och jag kan tugga tuggummi o gå samtidigt..

250kg kärlek...
Den Sovjetiska modellen var ju ganska bra i sig..
Och känslan att killarna Sune o Rocken roffe i ett bås
känns väldigt långt borta...

Undra om dessa herrar ens kan åka skridskor??
Kommentera

rupert:

Jo jag lessnade...man fick tydligen inte tycka som man ville härinne utan att folk spydde galla över en..
Kommentera

Laken: Helst ska väl Hussen börja spela igen också och Lindholm och Jensa Östling. Face the fact! Du är en gnällspik som har så dåligt självförtroende och bristande kärlek hemmifrån att du måste spy galla över alla andra...

Det finns en orsak att vissa alias sätter taggarna utåt varje gång de får kritik. De klarar inte av att bli kritiserad på ett vettigt sätt och biter ifrån istället för att konstruktivt svara på kritiken.

Man ska kunna ge kritik men då ska man fan kunna ta kritik också!
Istället dumförklarar de alla andra med annan åsikt. Typ som jag gjorde i första stycket i detta inlägg... Och hur långt kommer man i diskussionen med sådana kommentarer?

Sluta gnäll och håll käften!
Kommentera

Tycho:

Du menar såna som Gud som alltid kommer med förolämpningar när man kommer med kritik?
Kommentera

gud: Med risk att bli refuserad kan jag inte låta bli att fråga mig, obs.mig.
Vad har de ovanför halsen?
Kommentera

Tycho: Nej, jag är realist.
Om det är någon som försöker vara konstruktiv så är det väl ändå jag?
Jag kan ta kritik.

Först beskriver du hur man inte ska bete sig, sedan beter du dig själv så?
Kommentera

Tycho: Vem har jag "spytt galla" över? Exempel?
Kommentera

Laken: Lugn...du tillhör inte gnällspikarna här..tycker Tycho ska inrikta sig på att rannsaka sig själv lite!
Kommentera

Sune:
Känner du dig förplämpad?? Sorry lillagubben..Ber om ursäkt för det..

Trodde ett tag att du bara var härinne för att skriva
så mycket skit du bara kunde..Men som rubert tog
upp så har ju du inte varit inloggat speciellt mycket när
TIMRÅ IK hade en bättre period..Undra varför??

Jag tror fortfarande att du är en kattälskare...

Psst..har du tankat bilen idag??
Kommentera

rupert: Ja, jag hoppas det. Är det någon som försöker ge förslag och lösningar på problemen så är det väl jag? Just det är ju konstruktiv kritik!

Sedan har vi supportrar rätt att ställa krav på spelarna då vi lägger ner flera tusentals kronor per säsong på vårat älskade Timrå IK!
Kommentera

Tycho:

Laken kommer i alla fall med förslag på förbättringar, vad tillför du?

Var du på matchen överhuvudtaget igår?
Kommentera

Laken: Självklart ska vi ställa krav! Det är både vår rättighet och förbannade skyldighet! Tycker därför att Kentas uttalande i intervjun känns en smula onödig...det där om att han är less på alla frågor om nya spelare, att de vi har är bra nog.

Så kan han bara säga om målsättningen i år kraftigt sänkts jämfört med tidigare år: För truppen ÄR ihålig med flera spelare som bör ifrågasättas!

Har målsättningen sänkts tycker jag att det vore en god idé att från ledarhåll offentliggöra detta så kraven från supportrarna blir därefter. Samtidigt vill man ju ha en förklaring till varför, då ekonomin med TIK-mått torde vara tämligen god...
Kommentera

rupert: Tycho har via mess förklarat vad han menade, skickade följande svar till honom:

Ska jag vara helt ärlig så förstod jag faktiskt inte riktigt din kritik emot mig. Jag tycker själv att jag är en av få som just försöker komma med konstruktiv kritik. Ifall du kollar igenom mina inlägg så ska du se att det ofta finns föreslagna lösningar på problemen jag tar upp.
Problem ska man också ta upp till ytan för att komma till rätta med dom, du vet det hjälper inte att sopa dom under mattan...
Jag vidhåller att vi som supportrar har all rätt att ställa krav på spelarna i Timrå IK. Själv har jag grundseriekort, är medlem i Timrå IK, är medlem av supporterklubben. Det handlar om flera tusentals kronor per säsong jag lägger ner på min älskade klubb!
Vad säger då att man inte får kritisera om man tycker någonting är fel?
Håller dock med om att jag har en tendens att upprepa saker, ska skärpa mig på den punkten.
Kommentera

Laken: Tycker att det är fruktansvärt onödigt med personangrepp här...Samt uppmaningar om att folk ska hålla käften. Lägre nivå än glocalnet...
Kommentera

Tycho: precis som att svenskar skulle vara "gnälligare" än några andra?
Varför prata om gnäll förresten? Missnöje vill jag kalla det. Och är man missnöjd ska man visa det.
Om det är nånting som är typiskt svenskt är det väl rädsla för att uttrycka känslor.

Fram för mer "gnäll" i gästboken för bövelen!
Kommentera

RocknRolf2:
Missnöje i snart 3 månader..!!

Kan vi ta det i din privata gästbok då??
Kommentera

gud: 3 månader är väl ingenting. jag var ju t ex. missnöjd med GIF ett helt år
Kommentera

RocknRolf2:
Haha..Stackars jävlar..
Kommentera

RocknRolf2: Visst, och se hur det gick för dem! ;)
Kommentera

Sune: Nja Sune, jag är skeptisk.

Jag blir bara så evinnerligt trött på alla "gubben-ur-lådan-fenomen" som dyker upp, enbart i syftet att kasta skit på så många som möjligt så fort tillfälle ges. Du höll dig borta nästan en månad innan du gjorde entré igen, då som nu med samma gnäll.
Om du skulle praktisera samma metod som tränare som du gör i diskussioner d.v.s. vara tyst som en mus när det går bra för att sedan såga spelare och ledare totalt när det går dåligt, ja då är jag övertygad om att det går riktigt åt helvete. När du, som nu, enbart använder gästboken för att delge mig/oss negativa saker blir diskussionen tröttsam.

Vad anbelangar Rolf så måste jag säga att han blandar och ger. Han har alltid haft en kritisk hållning till det som sker, så har det varit sedan den tid han hette Kasparov på forumet. Däremot kan han faktiskt berömma när det går bra. Det ger lite med balans till diskussionerna.

Med all rätt har vi supportrar rätt att vara kritiska efter en match som den i går. Vi måste få uttrycka vårt missnöje, här på forumet eller på plats i hallen. Men att såga laget, i det närmsta misstroendeförklara Kenta eller Nubbens kompetens, mer eller mindre begära deras avgång är magstarkt.

Jag är helt övertygad om att de problem många av supportrarna är inne på sedan länge är ett välkänt problem för laget och spelarna. Det behöver vi inte förklara, det vet de, som sagt om.
Kommentera

« · 616444 · »