1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591453 inlägg · 6216 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 633187 · » Till forumet

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Helg Ernest: Jag menar att du tycks må bra av att vältra dig i klagan över att det går dåligt! Det är då du kommer med dina listor mm.
Kommentera

Helg Ernest: Men herregud vilken feg kärring du är. Gör som jag våga se dem du tycker inte sköter sitt jobb i ögonen. Jag skällde ut Hallin ifjol när han inte gjorde sitt jobb, fick en salva tillbaks men jävlar vad karln blev tänd efter detta.

Han blev ju som pånyttfödd och har inte vikit ned sig på 1½år vad jag kan minnas? Ibland behövs det en spark i arslet för att kicka igång maskineriet.

Tänk om alla vore som Hallin och kunde ta åt sig på rätt sätt till skillnad från spelare som Gerhardsson, Bosson mfl. som höll på grina ihjäl sig för att de fick lite kritik och intog fosterställningen istället för att ta till sig av det man sa till dem.

Dags för Lill-Kenta att locka fram djävulen inom spelarna ikväll och plocka fram ett dödligt gift som förlamar FBK!!!
Kommentera

ernie eagle: Kan man sparka retroaktivt ?
Det är ju 6-8 månader sedan han skulle behövt en kick.
Nu är det för sent
Kommentera

Helg Ernest: I dina ögon är det väl snarare 20-30 månader sedan han skulle fått foten. 'Hellre en streckstrid i allsvenskan än semi med Nubben'.
Kommentera

ernie eagle: "men  jävlar vad karln blev tänd efter detta."
Förmodligen vet du något vi inte vill veta.
Ja, Hallin blev förmodligen oerhört rädd.
Kommentera

Top Cat: Man förstår att skulle han tagit en plats i detroit så hade det
varit som en rollspelare åkt o checkat osv. inga krav större krav på teknik
målskytte osv.
Men Timrå har måmga som är bättre pådet o som dessutom har hyfsad teknik.
Man behöver bara räkna upp några namn från Allsvenskan och tänka skulle dom kunna bidra bättre för Timrå.. Förmodligen mycket mer!

Tex. Nicklas Danielsson Almtuna Andree Persson Växjö Johan Ryno oik
Jens Svenson Nybro m.fl

Och det känns konstigt att en NHL kille känns klart sämre. Därmed inte sagt att han inte försöker.. Vi får hoppas det lossnar ändå.
Kommentera

Moverare:
Känner att du antyder till något..

Måste Mats knappra Ipren nu igen...
Kommentera

gud: Ja Nubben skall vara kvar!! Vem av oss lyckas i varje situation hela tiden alltid göra det perfekta valet?? Nubben tycker jag är 90-% ig på en skala där
en medelsportchef har 75-80 % i lyckandegrad i jobbet!!
Kommentera

ernie eagle: Men inte blev väl Hallin så mycket bättre av detta. Det är väl först i år som Hallin tagit ett steg i rätt riktning.
Kommentera

sargad: Gör som Boork sparka top 3 i poängligan det ger garanterat resultat.

Att resultatet blir ett helt odugligt lag är en annan sak...
Kommentera

gud:
Jag tror faktiskt att sponsorerna drar åt sig öronen lite grann "OBS jag hatar inte Nubben" när man går ifrån ett Topplag blir ett bottenlag.
Jag tror inte att Tiks aktier stärks av ett dåligt resultat.
Kommentera

RTS: Jag tror att sponsorena stannar. Om det vore att alla sponsorer bara sponsrar bra lag skulle vi ha bara ett lag som elitserien vann varje år. e-on och milko med flera vill sponsra lag som har lokal anknytning oavsett om dom ligger 3:a eller 8:a i elitserien.

in nubben we trust!
Kommentera

ernie eagle: Men då vore det väl på sin plats att du ernie med din pondus och handlingskraft pratar med varje enskild spelare i Tik för att få igång laget, om du lösning på Tiks problem fattar jag inte varför ledning inte tar hjälp av dig.
Jag antar att Hallin tänker på dig varje byte han gör.
Pratade du med Gerhard o Bosson också???
Kommentera

RTS: Om jag får tala för vad jag tror på så fokuserar sponsorer och annat folk som har intresse för klubbens resultat på ett ekonomiskt plan nog på att klubben visar handlingskraft när laget man sponsrar har en sämre period. Handlingskraft innefattar en hel del. T.ex att ledningen bibehåller ett lugn, trots att det går sämre. Hur bra vore det om det blev hönsgård av allt där det kickades folk till höger och till vänster? Tänk Brynäs.

Samtidigt måste det hända saker. Passivitet leder inte till någon utveckling och det är ju där som svårigheterna tar vid. Vilka personer har vi utrymme att ta bort, och vilka ska vi sätta in istället för dessa?

Att sponsorer direkt skulle dumpa förtroendet när det krisar är knappast troligt. Självklart mår alla parter bäst när det går bra, men samtidigt går det att dra lärdomar i ett läge som vi har nu, t.ex vilka personer i organisationen är det som drar åt samma håll. Där kan man göra stora vinningar på att se hur folk verkligen får jobba under press.
Kommentera

RTS:
Visst finns det säkert ett o annat mindre företag som
känner en viss tvekan..

Men att dom kommer att sluta att sponsra
TIMRÅ IK för en "mellan" säsong känns
långt borta..

Så länge TIMRÅ IK ligger kvar i ES kommer
det inte att finnas någon större sponsor som
hoppar av pga att laget ligger på slutspelsplats..

Vad jag vet så har ingen härinne sagt att
du hatar Nubben heller??

Psst...
Tror gör man i kyrkan..
Kommentera

Så länge publiksiffrorna är såpass bra kommer givetvis sponsorerna stanna. Men det var ett bra försök, H-E.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är ett tag kvar till IFSH.
Kommentera

gud:
Eftersom jag inte exakt vet hur sponsorerna resonerar så får jag väl istället för att "tro" anta/spekulera kanske till och med gissa vad dom tycker.
Kommentera

Ja, ta upp Micke Wahlberg.

Han har varit en bra spelare länge med sin tuffa stil!
Kommentera

Mac Bacon: Hallin var grymt stabil förra säsongen efter 0-5 förlusten mot MoDo i Kempis i inledningen på säsongen, matchen efter var han bäst på plan i Coop Arena mot Luleå tillsammans med Zäta när Timrå vann i sudden med 4-3.
Kommentera

Denna tråd startade jag 2005-11-15! Ännu har ingenting hänt.
Börjar snart kännas som om huvudsaken är inte att man gör rätt, utan att man gör någonting...
Mina förslag kan ni följa tidigare i denna tråd. Jag förstår att man inte kunnat göra sig av med/värvat spelare p.g.a. att transferfönstret varit stängt.
Men varför inte t.ex. flytta ner Nubben/och eller Dahlén i båset?
Börja ställa krav!
Kommentera

Laken:

A något måste göras, men ingen gör något, alla väntar på en väning, men den kommer inte komma, inte så länge någon inte agerar,

Tror hela timrå är som laget spelade idag.

TOTALT UDDLÖST,ingen fattar vad som har hänt, mänär i CHOCK!!!!
Kommentera

Hur länge är fönstret öppet denna gång?

Det öppnar måndag den 12 stänger den???
Kommentera

lungan: Det spelar ingen roll hur många jävla fönster man öppnar.Det finns inga spelare av den kaliber som timrå behöver bara bottenskrap.Nej våra möjligheter till framgångar försvann med kapanen,gunno,hedström,hagos.sorgligt men sant nu har jag fått skrivit av mig besvikelsen.Ps förvånar mig inte om vi tar poäng mot hv71 på lördag snacka om att ta poäng mot fel lag.Godnatt alla timrålovers.
Kommentera

kungsbacka: Insett det jag med, men va då, jag vill drömma får jag inte det! Jag vill att vi värvar alla värdensbästa spelare.

Tänkte på en sak.

HELA A-LAGET spela rätt dåligt idag, tror de vill ha julskinka och klappar, skulle man inte kunna förvåna HV71 med ett helt nytt lag, vårt J-20 TEAM,

Det skulle vara ganska COOOL inte sant? Snacka om att de skulle bli förvånade :D :D
Kommentera

Skarin skriver i ett snabbmess:

"Är det inte konstigt att alla oksa-lovers alltid blir stelfrusna helt plötsligt? Så fort han gör en okej insats (förra matchen var han iaf mkt bra) så hyllas han osv... Att ni inte lärt er att han inte är en bra och stabil förstemålvakt. Lite löjligt är det väl, som ni gullar med honom? Det sjuka är att det kanske inte är hans totala fel som gör att vi förlorar.."

Jag har inget att säga, mer än att jag tycker synd om Oksas första baklängesmål, tvåan är mänsklig!

Lite mer framåt än i arslet är väl en bra inställning, vad gäller mål!
Kommentera

STÄLL KRAV:
In med sportchefen, Nubben i båset. Låt spelarna förstå att de som inte presterar försvinner.

STATUERA EXEMPEL:
Ersätt de som inte gjort/gör skäl för lönen. Om det sedan är tre eller fem stycken är upp till Nubben, Kenta och Micke att avgöra.

VÅGA SATSA:
Acceptera att vi går ett par miljoner i förlust denna säsong, det är faktiskt våran elitserieplats som står på spel.

Eller vad tycker ni? Vad har ni för förslag till åtgärder?
Kommentera

orion: Jag tycker också synd om Oksa. Det är konstigt nog inte hans "hela-sverige-skrattar-tavla" fel att vi förlorar. Att det är totalt uddlöst framåt är ju inte hans huvudsakliga uppgift. Men jag kan ju inte direkt påstå att han är någon bra målvakt. Ingen förstemålvakt i mina ögon. Tyvärr fick jag rätt om den saken. Eller är han det i dina ögon, orion?

Jag tycker mer synd om dig, orion. Som aldrig får ha rätt någongång. Men, lalla på. Det var kul så länge det varade. Eller?

Gör Lallande fånar till ett nytt parti. Ett parti som ska styra Sverige. Ett parti som inte bryr sig fullt ut och som besitter kraftigt synfel.

Stå upp som en riktig man.
Kommentera

Skarin: Jag har rätt ganska ofta! Varje morgon vid frukosten, hela dagen på jobbet, på kvällen vid teveapparaten! Lallar gör jag inte så ofta!

Men har man hållit på Timrå IK sedan 1970 så har man lärt sig att vi är inte laget som får något gratis, utom ikväll då vi fick ett mål emot oss som kommer Salos vitryska att förblekna!

Vi kommer att bli kända i teve tack vare Oksas miss!

Lall lall!
Kommentera

orion: Men herregud vilken nivå det är i gästboken för tillfället. Det är ju skrattretande vilken desperation som råder just nu.

Trodde ni på fullt allvar att Timrå IK skulle vinna ikväll med halva laget borta?

Visst spelmässigt var det bedrövligt och även jag var besviken i TV-soffan över uppträdandet men resultatet förvånar inte mig ett dugg den här säsongen.

Men jag är den förlåtande typen. Oksa gör en prakttavla ikväll - so what?
Det är ett jävla surr om spelare, tränare, sportchef som bör sparkas m.m.

Nubben sitter säkert i båten. Däremot har Lill-Kenta gjort sitt efter den här säsongen trots 1år på kontraktet. Han bör dock få avsluta det han förtagit sig.

Som jag ser det är det ingen katastrof med en "mellansäsong" om vi nu skulle missa slutspelet. Katastrof är det om vi hamnar i Kvalserien.

Men där kommer vi inte hamna, därtill har vi ett för stabilt lag, jo ni läste rätt. I det avseendet har vi ett stabilt lag.

Mot toppen räcker vi inte till år. Det är bara att krasst konstatera. Finns ingen anledning att avrätta folk för det åt höger och vänster.

Snart öppnar transferfönstret igen. Sen biter vi ihop resten av säsongen och sedan rensar vi ut där det brustit.

Det innefattar inte Kent Norberg. Ni som säger annat är helt jävla blåst i huvudet.

Ni kan ett smack om hockey och vet verkligen inte vad handlar om!

EN RAKARE MÄNNISKA FÅR NI LETA EFTER! ETT STÖRRE HJÄRTA LIKASÅ!

Kamma luggen nu så sover vi på saken!

I NÖD OCH LUST - TIMRÅ IK!
Kommentera

orion: Det räcker att ha varit med på 80-talet för att förstå att vi inte får någonting gratis.
Kommentera

Skarin: jo, men jag har varit med sedan 90-talet...
Kommentera

orion: Att jag inte tänkte på det. Ber om ursäkt min herre.
Kommentera

Skarin: Detta inlägg ska jag spara!
en ursäkt utan citationstecken!
Kommentera

ernie eagle: Ja, att desperationen kommer smygande är inte så konstigt.
Vi kommer närmare och närmare Kvalserien. Snart måste saker börja hända, för att lugna oss supportrar.
Jag hoppades att Timrå skulle vinna ikväll, trodde också på poäng. Därav besvikelsen. Det var INTE Oksas fel att vi förlorade, problemet är att vi inte skapar någonting offensivt. Berövligt tråkig hockey att se på!
Vart är (de snabba) spelvändningarna???

Nubben ska så klart STANNA!

Jag är nöjd om vi blir 10:a och uppåt...
Kommentera

lungan: Ja varför inte.Ock man skulle kunna spetsa med lite mandy o lite krykan bra förslag tycker jag.
Kommentera

Som utomstående så tycker ´jag att ni medlemmar blir lite väl ofta dumförklareda från era folkvalda.

För någon dag sedan aå var det eran häftiga trummis som dömde bort dom flesta som åkte till Leksand och i kväll så har Ernie dömt bort en del.

"Det innefattar inte Kent Norberg. Ni som säger annat är helt jävla blåst i huvudet.

Ni kan ett smack om hockey och vet verkligen inte vad handlar om"

Ernie.. kan det inte vara så att det är bara han som svarar på dina samtal bara därför att han inte kommer ihåg ditt mobilnummer?

Kommentera

ernie eagle: Män nu får du väll sätta dig i båten du med ?
Det är Nubben som gett Kenta de skitspelare han har.
Det utryckte Kenta redan i ett mycket tidigt stadium i pressen.
Han sa vi får väll göra det bästa som går med det här matrialet.

Vem införskaffar matrialet ? Jo, möjligen den nya matrialförvaltaren.(Nubben)
För i den där skyddade verkstan får ju inga sparken.

Så snacka inte om att Kenta skall gå när det är Nubben som har plockat ihop laget.
Jag tycker han gör det j..t bra som får det att funka så bra.
Det är ju trotts allt 4-5 som håller medelmåttig ES klass, resten är i samma klass som Allsvenskan.
Det är Nubbens fel, för han inte kan köpa en enda spelare som funkar.

RÖR INTE MIN KOMPIS ! dvs. Kenta
Kommentera

Har du förtroende för Nubben? Röster
Ja, absolut 48 (77.4%)
Nej, tyvärr 6 (9.7%)
Håller mig på avstånd 8 (12.9%)

Det betyder att 90,3% av det röstande antingen inte vill ta ställning eller ger Nubben sitt fulla förtroende!
Ganska talade siffror trots en prekär situation...
Kommentera

Angående omröstningen :
-----------------------------

Det är jättebra tycker jag att denna fråga äntligen har kommit upp som omröstning. Gnällandet på Nubben måste upphöra, å det NU!!
Det är inte rimligt att vid varje satans motgång klaga och skälla på klubbens sportchef när det ligger både skador och landslagsuppdrag bakom. Det går dåligt för oss.. JA. Men ärligt talat, tror ni att det blir bättre om Nubben exempelvis skulle välja att avgå som sportchef ??.

Nu vill jag inte höra mera gnäll om detta.
Som jag sade i ett tidigare inlägg: "Transferfönstret öppnar snart igen".
Jag törs lova att Nubben KOMMER att göra underverk.

Se ljuset i tunneln, känn doften utav lösningar och förlora inte hoppet.
RÖD & VIT HOCKEYDYNAMIT !!!!
Kommentera

In Nubben we trust!
Kommentera

Helg Ernest: Det är lika bra att sluta gnälla och gilla läget. TIK hade en hela femma bort från matchen, så det är inte så konstigt att man förlorade matchen. Det är 50 matcher man ska spela per säsong så är bättre att börja knälla då. Blake Sloan gav svar på tal igår, fast timrå spelade skit så var det han som försökte. Det kan man inte säga om ström och wennerberg. Byt bort ström och wennerberg mot Magnus Wernblom.
Kommentera

quija: Att Blake Sloan försöker har nog de flesta hållit med på det är inte viljan hans det är fel på det är kunnandet ..det räcker inte det blir ingenting av allt åkande..
Kommentera

quija: DEt enda jag gnäller över är att Erni vill sparka Lill Kenta.
Jag tolererar inte att en av Sveriges bästa tränare skall sparkas för att en misslyckad sportchef förser honom med dåligt spelarmatrial.
Kommentera

Helg Ernest: "Misslyckad sportchef" ??? Det är du ganska ensam om att tycka tror jag.
Kommentera

Helg Ernest:
Trodde inte att det fanns en större tjurskalle än mig...

Men faan..Du är min överman..
Kommentera

Laken: Om det inte var Oksas fel, vems fel var det då?
Kommentera

Mac Bacon:
Enligt alla dessa sportchefer och tränare som finns härinne
så är det styrelsen,sportchefen och tränarens fel..

Nu väntar jag med spänning på att Kanslipersonalen
också ska få sig en fet känga..

Vem av alla dessa "duktiga" sportchefer och tränare
tar det första steget??

Maken till "kärringar" som huserar härinne har
man aldrig varit med om..

Vissa tom byter nick för att kunna pissa på
TIMRÅ IK och dess personal...JÄVLA KÄRRINGAR..

Som de flesta vet så går det mindre bra för TIMRÅ IK
för stunden och är det bara jag och ett gäng till härinne
som känner att TIMRÅ IK behöver vårat STÖD i stället för
allt detta gnäll??
Kommentera

Mac Bacon: Varför skyller du på OKSA? Man måste kunna göra mål för att vinna några matcher också eller?
Kommentera

General_Moisio: Vem vet .. hade inte fladderhandsken tappat pucken så att det blev 1-0 hade matchbilden kunnat se helt annorlunda ut .. men nej .. vi är Timrå IK vi ska behöva jaga ikapp hela tiden ..
Kommentera

« · 633187 · »