1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591478 inlägg · 6216 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 635386 · » Till forumet

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
actionleif: Men tänk om Timrå kunde gjort mål någongång skulle de ju vara riktigt roligt men de kommer nog aldrig å ske tyvärr.
Kommentera

htikare: Förstår ej att du gnäller på Blake Sloan. Peter Ström matchades typ de 10 första matcherna i pp och i första femman utan att uträtta ett dyft. Det enda viktiga målet han har gjort är borta mot brynäs, då snubblade han in 3-3 målet. Spelare som höjer sig när det går dåligt är spelare som är bra att ha i ett lag. Ström är en spelare som spelare bra när övriga laget är bra. Det är lika bra att byta bort Sloan, Ström och Wennerberg mot typ Sundsvalls första line för de gör ett minst lika bra jobb som dessa herrar.
Kommentera

quija: Jag HÅLLER med dig när det gäller ström o vennerberg Ström har
jag hela tiden tyckt vara OVÄN med pucken o inte har wennerberg hellre
lyckats förutom att han kämpar väl!
Men trots det tycker jag sett över alla matcher Sloan gjort sedan han kom
hit att han inte fått till just någonting annat än att åka från en kant o tackla nån till andra kanten för att göra samma sak o sedan helt o hållet försvinna i matcherna!!

Han är säkert en toppenkille privat...det är ju en helt annan sak!
Detta är bara en åsikt om hans spel i stort..
Kommentera

htikare: Kan hålla med dig om att alla spelarna du precis nämt inte precis har upplevt till förväntningarna på dom, känns inte som om nån av dom är några naturliga målskyttar tyvärr, de känns som när dessa spelare får chansen så är de hela tiden NÄRA men den vill inte in helt enkelt. Känns som de behövs nytt blod för att de ska hända nånting en som kommer in i laget och gör mål direkt då kanske dom andra också förstår, jaha de är så man gör men de ser ju inte så svårt ut!
Känns som de är sånt vi behöver nu, ingen verkar ju kunna göra mål nuförtiden! Samma spelartyp som Gunno tillbaka!
Kommentera

gud: Helt rätt! Sluta gnäll och stöd vårat gäng istället!
Nu dj.....vlar får HV71 sota för detta!
Kommentera

Fet-Ecke: Jag tycker Timrå spelar bra mot topplagen men spelar riktigt dåligt mot sämre lag, tyvärr är de nog så.
Kommentera

General_Moisio: Skillnaden är att vi inte rår på dom bästa lagen ändå, utan tömmer oss totalt men ändå torskar med 1-2 mål.

Vilken otroligt märklig säsong. Hoppas på en plats 9-10 så man slipper må dåligt när vi torskar ut mot LHC i kvarten med 4-0 i matcher.
Kommentera

Knylan: Känns som vi spelar bra mot topplagen synd att vi inte kan hålla tätt i slutet på matcherna bara. Känns som denna är medelsäsong, känns tyvärr som vi inte har nåt i ett slutspel att göra heller!

Tyvärr är de bara att erkänna att Timrå håller inte måttet denna säsong!
Kommentera

General_Moisio: Sant. Men skulle vara roligt att dom skulle gå långt i slutspelet efter denna halvtaskiga säsong(första halvan).
Kommentera

gud: Ja, men va faan. När han tycker Lill Kenta skall avgå, trotts att han inte rår för det. Då blir man förbannad.
Håller med Moisio.
Dom spelar bra mot bra lag och skit mot skitlag.
Undra om det är den där psykiska inställningen att vi ställer in skridskorna så vinner vi.

Lägg värvar pengarna på en psykolog istället.

Jag är inte rädd, jag kan pricka målet, jag är inte rädd, jag kan pricka målet
osv.
Skulle dom bara kunna få puckjävulen i mål, skulle vi ha legat i tabelltoppen nu.
Kommentera

Ser att många sitter nöjd med Timrå IK´s ledarstab, jag tror Nubben & co suttit för länge, dom behöver bytas ut inför nästa säsong för att få nytändning.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

The Fat Bastard: De tycker jag verkligen inte, kanske Kenta borde bytas ut men inte Nubben! Han har säkert många ess i rockärmen kvar! jag litar fullständigt på Nubben fortfarande!
Kommentera

Helg Ernest: Även fast jag gillar Lill Kenta stort så tycker jag att något har hänt med honom denna säsong ..

Allt prat om ödmjukhet verkar som bortblåst.. pratas mest om otur nu .. känner inte igen honom jämfört med tidigare säsonger..

Kanske är så att han gjort sitt och Micke får kliva fram istället..
Kommentera

gud: Nu kommer Kenta att träna skott på mål hela juluppehållet.
Så efter jul vänder det och dom får vara med och leka bland dom stora pojkarna.
Kommentera

actionleif: och dessutom verkar ju problemet mycket ligga i att man är för ödmjuka. Ödmjuk kan man vara om man ligger på topp, är man på linan neråt ska man nog tvärtom känna att man ska piska skiten ur motståndet, inte vara ödmjuka inför dem...
Kommentera

actionleif: Kenta är helt klart missnöjd med det spelarmatrial han fått.
De sa han redan i September i tidningarna.
Sen kanske han inte går så bra ihop med "Lulingen" .
Det verkar vara på tok för många som springer i båset.
Kenta, Andersson och Huss m.fl.

Ju fler kockar ju sämre soppa.
Kommentera

actionleif: Tycker också det känns tamt i båset i år. Sällan man ser någon form av toppning, ibland i PP i bästa fall. Visst vi har just inget att toppa med, men att rulla på fyra femmor matcherna igenom funkar ju inte heller. Lite omstuvningar och bänkningar under matcherna kanske kan sätta lite fart på laget i en tredje period, så som igår tex...
Kommentera

Har hört följande rykten ang. Juluppehållet

*Crippe ska äta upp sig ca 10 kg
*Hansson ska träna slagskott
*C-J ska köra stenhård skridskoträning tillsammans med björnligan
*Oksa ska lära sig ta långskott och höjdare
*Aalto ska lära sig knyta skridskorna riktigt så att han inte ramlar så ofta
Kommentera

actionleif: Tycker samtliga skall få öva på att få lyft på pucken.
prickskjutning skulle vara en del av träningen, in med plywood skivorna som dom hade på publikprickskyttet, så dom får öva ordentligt.
Dom får inte lämna isen förren dom satt en i varje hål.
Från blå linjen och en halvmeter framför.
Kommentera

Helg Ernest: gärna att de lyfter när det gäller närspelet framför mål .. ser gärna att Aalto skjuter för styrning istället för i ansiktshöjd.. ingen som törs gå in framför mål när han skjuter
Kommentera

General_Moisio:

Har man haft ett jobb länge så brinner man inte för uppgiften, allt går på rutin. Förr såg man Nubben sprang överallt, nu tar han det lugnare.

Det måste in nytt blod, nytt tänk i klubben.

Nimrå IK är dom bästa.
Kommentera

actionleif: Nä, ingen törs gå in där, men när alla målvakter sitter med benskydden som en plog längs isen så är det enda chansen att skjuta högt
Kommentera

The Fat Bastard:

Vad vet du om att Nubben tar det lugnare? Tror att han jobbar hårdare än någonsin!!!
Kommentera

The Fat Bastard:
Kul att du vet mer än det flesta hur
Nubben jobbar..

Kan du berätta mer??
Kommentera

Talangscouten:

Vänta och se...Kvalserien kommer närmare och närmare...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

gud:

Kul att du som bor i Götet vet mer än det flesta hur
Nubben jobbar, har du jobbat på rutin nångång, har du känt att du brinner för en ny uppgift nångång, där har du skillnaden...
Kommentera

The Fat Bastard:
Intressant i sammanhanget är att just du har sett Nubben
springa överallt..Imponerande..

Undra vart Nubben sprang någonstans där du har varit samtidigt??
Kommentera

Blir bara ledsen och deppad när jag ser mitt kunglag spela så tvehågset och mesigt som de gör, och sen rätt som det är så drar de på sig utvisningar och hamnar i underläge, och så blir det mål i arslet.....

Var är the big red machin.... Var är inställningen och var tog deras starka 3:e period vägen, TIK som kunde vända underläge till vinst tidigare??

Var finns krykovs dragningar, Mandervilles tung gung, Robbans snurrningar och Crippes jävlar anamma vägen......

Blir mest bara förvirrad att se dem på planen, alla bara glider fram och åter, petar lite här, fångar en passning där, oooops, vart det mål... jaha då drar vi oss tillbaka, lämnar blottor och sedan skäller alla på keepern...

Snälla rara underbara starka TIK, lyft Er igen, visa vad Ni kan åstadkomma, om inte med hjärtat och på med blåstället, slit som Ni kunde tidigare så kanske målen trillar in och ni vinner matcher istället för målstatistiken...

deprimerad blir man!!
Kommentera

The Fat Bastard:
Jag har inte heller påstått att jag vet mer än någon annan..

Jag kanske vet mer än dig?? Eller så vet du mer än mig??

Rutin är väldigt bra i de flesta sammanhang..

Inte heller svårt att förstå..

Nubben brinner säkert mer för sitt jobb än vad du gör för ditt jobb..
Kommentera

lolenona: "Var finns krykovs dragningar, Mandervilles tung gung, Robbans snurrningar och Crippes jävlar anamma vägen......"

Du kritiserar fel spelare
Kommentera

Underhållande läsning emellanåt, om man har en förkärlek för Norén och Elfride Jelinek. Men visst fan var matchen igår usel. Kanske det absolut sämsta jag sett sedan...jävligt länge.
Förbundet borde devalvera Moras 3 poäng. Det måste vara straffbart att spela så fantastiskt dåligt och ändå vinna med 3-0.

Fantastiskt hur stor del av skulden som tilldelas Oksa. Innan gårdagens lågvattenmärke till match hade han ett målsnitt på 2,15. Med forwards som mäktar med mer än två mål framåt är det inget problem whatsoever. Han är absolut inte stabil, men att låta honom bära hundhuvudet för den patetiska sörja som halkade runt i rödvita färger i går är provocerande. Snacka om att hitta syndabockar där man vill ha dom.

Fy fan! Jävla skitsport!
Kommentera

Mac Bacon: Skjuter man lågt för styrning så styr man ju vanligtvis pucken uppåt .. plus att målvakten är skymd.. och man får pucken att ändra riktning framför mål
Kommentera

Bragd-Birger: Du har rätt, Oksa var lika mycket ensam ansvarig för förlusten som Aalto var mot Frölunda. Vilket i sin tur inte förändrar det faktum att hans agerande var rent tjänstefel.

Tja, jag ser gärna en ny förstemålis i Timrå nästa säsong. Vad tycker du, ska vi fortsätta satsa på Oksa?
Kommentera

Säsongen 01/02 hade vi ju ett gäng förespråkare för Freddan också. Vilken otrolig skillnad det blev när Kapanen kom in.
Kommentera

Förtydligande. Varken Oksa eller Aalto var alltså ensam ansvariga för dessa förluster.
Kommentera

actionleif: Skall vi lägga ilag och skänka dom en sådan ?
Kommentera

Jag tror näppeligen att det brister i att spelarna inte "kan" skjuta, alla har lirat sen dom var 5-6 år. Skillnaden nu och mot för tidigare säsonger väl mer att man inte ens skjuter för att det ska bli mål, utan bara skottar iväg. Därför vinner vi skotten med 97-13 varje match men ändå torskar med typus 3-1. Wennerbergs halvfriläge borta mot Leksand sa egentligen allt. Hade han haft en tillstymmelse till självförtroende så hade han gjort något av det läget, istället för att dutta iväg pucken lite ödmjukt i magen på Duba.

Låt skiten ta slut nångång.
Kommentera

Knylan: Förut hade Timrå en förmåga att dutta runt i all evighet, och sköt sällan förrän målet var vidöppet. Då klagades det på att man aldrig sköt. I år skjuter man istället på allt, det ena läget sämre än det andra. Fan vet vad som är bäst...

Iofs så har vi ju aldrig missat så många öppna mål som den här säsongen, men det är mer en självförtroendefråga misstänker jag.
Kommentera

RocknRolf2: Men snälla, om Oksas ingripande vid 1-0 målet klassas som tjänstefel så kan man fråga sig vilket straff du ska ge övriga laget? Grovt vållande till förlust vilket innebär livstids utvisning från klubben.

Tjänstefel är ett jävla fånigt uttryck för ett misstag på en ishockeyrink.
Kommentera

Kanske borde man imorn köra liter mer "sofframsor". Typ "Vi har Sveriges sämsta Power Play..." eller "Timrå kan inte göra mål..." med sånna ramsor borde de ju vakna ur dvalan och överraska oss kan man tycka.
Kommentera

Frella: Om inte annat så visar klacken att vi har distans och självironi till det hela.
Kommentera

Laken: Ja att göra Asplund till förstemålvakt får säkert skyttarna i Elitserien att darra.Värva en ny målvakt är ingen önskan utan ett krav.
Kommentera

65selander: Det tror jag absolut inte. I sådana fall måste jag ju ha ett osannolikt flyt om just mina samtal besvaras och inga andras - eller hur?

Sedan skickar jag en massa SMS som så gott som alltid blir besvarade. Hemligheten heter raka rör. Jag har aldrig försökt gömma mig.

Jag kan vara jävligt kritisk många gånger men jag är även utrustad med förmågan att lyfta fram synnerligen väl utförda prestationer som en motvikt till allt det negativa.

Presenterar man sig med sig namn och är öppen och ärlig så framställs man som trovärdig och förtroende skapas.

Sen vet ju du patrik att jag har telefonnummer till flertalet spelare också och andra prominenta personer i ledande befattning.

Så jag tror absolut inte att det bara är en slump!
Kommentera

Helg Ernest: Men Nubben är väl inte högsta hönset på bygget som springer omkring i korridorerna och värper?

Han har väl en budget att rätta sig efter, eller begär du att karln ska trolla med knäna också?

Orimligt! Halshugg i sådana fall Thomas Johansson som har ansvaret för hur pengarna portioneras ut inom föreningen.

Who the fuck is Anton Strålman?

"Nubben kan ju inte köpa en enda spelare som funkar".

Visst, ja! De var ju inte Nubben som scoutade honom, det var ju någon agent i södra Sverige som gjorde det!

Det är ett fullständigt idiotiskt utspel att kommande dragandes med sånt. Utan ett riktigt golv är det svårt att klättra mot toppen. Man måste börja från grunden. Och ingen stjärna utan arbetsmyror.

För att framgång skall föda framgång krävs TEAMWORK!

We must building a bridge over troubled water...
Kommentera

Helg Ernest: Ursäkta mig? När skrev jag att Lill-Kenta skulle få sparken?

Ja okej om du väljer att kalla det för sparken att man lämnar skutan mellan 2 säsonger så får det stå för dig!

Jag skrev att han borde få avsluta det pådrag han förtagit sig denna säsong.

I mina ögon är det inte att bli sparkad utan att man bryter upp i bästa samförstånd men inga hard feelings.

Som att bryta upp ur en relation med insikten att man glidit isär från varandra och glöden inte finns där längre utan att man för den sakens skull tar till knytnävarna för att lösa problemen.

Det är en viss skillnad vill jag understryka!
Kommentera

The Fat Bastard: Nubben tar det absolut inte lugnt. Han sitter inte still mer än i 5min-intervaller på sin sittplats innan han är uppe och springer igen. Sedan har han varit bortrest en del på sistone, är nog därför du inte sett till honom och han jobbar i stort sett dygnet runt för tillfället. Så där har du fel.
Kommentera

Man blir matt :)

Jag lider av svåra bröstsmärtor och inkommande hjärtinfarkt sett till hur det går för mitt absoluta favoritlag TIK... Men något som också ställer till det är alla som när det går bra hyllar lagmaskinen TIK men när det går dåligt så är man snabb som fan att peka finger...

Ishockey är mig veterligen en lagsport, och att säga att det är Nubbens fel alltihopa och han borde förevigt brinna i helvetet är väl kanske lite och ta i då han inte står med i laguppställningen särskilt ofta...

Vi har ganska bra spelare i den här truppen men lagmaskinen och självförtroendet finns inte där... det ger stolpe ut för oss och stolpe in för alla andra...Det finns inget flyt...och det sitter till stor del i huvudet på 20 personer inte på Nubbens skrivbord...

Jag har ingen lösning på problemet annat än visst vore det fint med en värvning eller två som kom in och gav övriga spelare den injektion som så väl behövs...men visst vore det ännu trevligare om maskinen kuggade rätt och börja rotera igen...

Thats my 2 cents on that
Kommentera

Vilka man än kommer värva under detta fönster spelar ingen roll.

Så länge jag slipper se, Mark Murphy.

Jag vill då hellre ha kvar Sloan, vill inte att vi skaffar ngn annan nordamerikan eller kanadik.

Det skulle vara en och det är Corey Hirch från Malmö.

Han skulle vara mycket bättre i målet än OKSA.

Snälla satsa inte på Murphy tror han inte är bättre än Sloan.

Skulle vara han Tomas Sourvey eller vad han nu heter i sånt fall... men han är väl inte Amerikan eller Kanadik?

Jaja, Det blir vad det blir.

Timrå värva med förnuft, kom ihåg inga medelmottor, ta då hellre upp juniorerna. det har i alla fall en vilja och frenesi att vill prestera och ta en plats i A-laget.
Kommentera

lungan: Saxat från hockeybloggaren på Sportbladet: "Jag tror också att Timrå snart har klart med en finländsk spelare."

Finns det någon substans i det påståendet? Jag tar nog hellre en finsk spelare än den där Murphy. Finnar i Timrå har ju visat sig fungera många gånger förr. Hoppas att den här finne, om det nu är en finne, också kommer att fungera.

Spännande med transferfönster igen. Heja!
Kommentera

« · 635386 · »