Vi är nu minst fyra TIK-are i en rostig fransk bil på väg mot ABB-Arena för att styra upp läktarkampen på Sveriges mest ogästvänliga ishall. Den största spänningen är väl hur pesonal och vakter ska kunna toppa lägsta nivån i service och gästfrihet... 3,5 och varmkorv i Gränby ishall i torsdags kan bli analvisso i gurkstan. Brrr.
Tyvärr så jobbar man ju så man har ju ingen möjlighet att åka ner men jag vet att det är några som åker ner från Timrå. Jag tror att laget bara kommer att öka framöver och bli bättre och bättre. Mitt tips för kvällen är 4-2 till oss och att Pettersson stänker dit första upp i klykan.
Sputnik: Jag upplever det oftast som att man är för ängsliga, man är rädd att göra det dåligt och därför överarbetar PP. Lät pucken gå och sen skjut, folk på mål som täcker målis, gå på retur. En sån som Johan P ska ju stå på halvdistans och snärta handledare. Sedan saknar vi ju en bombare på backen i PP och det är ju synd med Nielsen. Vi skulle behöva en Hersley.
kulltorp: Gör det enkelt menar jag, men skjut i rätt lägen bara. Inte när det är 3 st som täcker eller när man står på förlängda mållinjen. Åsså inte på det enda ben som täcker.
Flera chanser där man i slottet haft lägen med tid att sikta och ändå inte ens träffar målet, kör man efter mantrat "hellre hårt i plexit än löst i mål?"
Andersson: Det både syns och känns som om Timrå IK luras in i Västerås eländiga tempo och spel... Nu vill vi se lite jävlar anamma och fart i tredje. Från alla kedjorna. Då blir det 1-8.
Hyfsat typiskt med ett mål i arslet när man själva haft sånt tryck. Hockey in a nutshell! Annars ser det väl ut som tidigare - bra inställning, tajt bakåt och individuella skillz. Men speluppbyggnadsmässigt som lag klickar det inte än. Börjar bli dags att det gör det snart, annars kommer vi inte alls få ut den potential som uppenbarligen finns.
Andersson: Nä...det här var inte bra. Inga idéer, ingen spelide, ingen som vill ta kampen in på mål. Och vart är Jonte D?? För dåligt...än så länge i matchen.