Ser inte hur Roger ska kunna ändra detta nu. Känns som övriga lag har hittat sitt spel nu o vi har tappat det. Kanske lika bra att sparka Roger o ta in en pojklagstränare. För det vi behöver är att hitta tillbaka till hockeyns ABC. Enda vi gör nu är att åka ivägen för varandra. Jag blir bestört och orolig.
The great one: Forsberg kanske inte är den mest karismatiske ledaren man någonsin sett men jag tycker att nubben ska ha en släng av skitsleven också. Varför har man byggt ett lag utan en enda offensivt skicklig back? Varför är de enda offensiva krafterna att räkna med, juniorer som knappast blir långvariga i klubben?
Visst visst, inte såg man detta komma i inledningen av säsongen då allt såg bra ut men det är väl just det, man klagar sällan på något som funkar.
Andersson: tycker ändå vi är lite bättre än Västerås just nu. Mattson verkar ha vaknat på rätt sida ikväll och många fler spelar med energi jämfört med senaste matchen. Vi måste ta några poäng i såna här skitmatcher för att på sikt ha chans på topp 8.
The great one: Jag funderar på ledarskapet i spelargruppen. Finns det ledare bland spelarna som sätter ramar och visar vägen? Att Molinder - som jag uppfattar som en person som är försynt, sävlig och inte tar plats - utsetts till kapten gör att det för mig blir ett frågetecken kring detta. Brist på ledarskap i spelargruppen kan också förklara varför det svajar så mycket när det väl svajar. Även hur man kliver in i ett derby (första matchen borta) kan ha en grund i det här.
erathoo: det var ju lyckobiljetten Berglund som fick läget, det var en riktig högoddsare på mål där. När lööke, Berglund eller Stene får chanser så beklagar man nästan på förhand att det inte var någon annan som fick ta det avslutet.
Så skönt med seger! Vilken stark 3:e period som kom från ingenstans. Helt plötsligt började vi kriga o spela enkelt. Fortsätt så. Skön avslutning på året, viktigt inför framtiden! Lauritzén får dock gult kort, 3 onödiga utvisningar ikväll. Det håller inte.
The great one: den sista var töntig av domaren. Han kallade felaktigt på TO för Timrå fast Roger inte begärt. Ingen i båset var redo och ingen fattade något. Vet inte vad #16 sa men alternativet är att domaren hackar i sig och inte delar ut en tvåa när han fuckat upp allt helt själv.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·