1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588768 inlägg · 6216 ämnen

VIK Västerås - Timrå IK 2013-03-16

« · 1569670 Till forumet

Sv: VIK Västerås - Timrå IK 2013-03-16
T T: Blir en återigen en tuffmatch, i eftermiddag. Blev dessutom än mer orolig när jag lästa att Västerås tagit 29 poäng av det 33 senast möjliga. Det är inne i ett stimm.

Dags att göra säsongens bästa match för Timrå idag, månne?
Kommentera

lungan:Långt stim det! Det måste väl betyda att de toppade formen en aning för tidigt. Ikväll glider vi in och tar hand om det där stimmet likt en hungrig gammgädda! :P

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Ja ikväll tar framgångssagan slut för Västerås.
Nu är vi inne i ett eget segerstim
Kommentera

Timrå Icon: Det är lugnt. Jag kan inte påminna mig någon kvalseriebortamatch mot VIK som slutat med mindre än 5-0.
Kommentera

Bragd-Birger: Det duger för mig alla dar i veckan!

Kommentera

Manderville: Jag tror på seger för de våra. Om vi skulle förlora så blir det svårt att behålla ES-platsen. Dock tror jag att alla tillresta supportrar kommer att bli "tungan på vågen".
Kommentera

Tycker det andas lite väl mycket optimism här ;-). Självklart hoppas jag också på serger, men jag känner mig inte helt bekväm med känslorna inför matchen och fortsättningen av KS. 

VIK har allt att vinna, Timrå en hel del att förlora. Så känns det för mig. Inte skrämde Timrås premiär nån, snarare det motsatta, man visade upp ett mycket mänskligt ansikte. Det måste var oerhört svåra matcher att spela, nu när man dessutom lyckats få nån sorts favoritstämpel på sig.  Man ska förstås inte döma efter en omgång, mycket hinner hända innan det är avgjort, men det hade kännts skönare med en mer gedigen insats i ryggen inför fortsättningen. Det är en väldigt speciell serie det här där varje match är en cupmatch, nästintill vinna eller försvinna i varje omgång. Och låt mig gissa, VIK kan vara ett något bättre lag än ÖIK, dels för att de tog en direktplats i KS, dels för att de vann borta mot Roegle som trots allt borde ha ES-tempo, men kanske föll på nerverna. Det kan nog bli rejält spännande i alla fall.
Kommentera

Uppställningen för dagen:
Kommentera

Hälge: Robin verkar iaf ombytt. Gött!
Sen hoppas jag att timråspelarna tar VIK:s laguppställning på större allvar än jag gör...

Det här s k a gå.
Kommentera

Bragd-Birger: sänder man Södertälje-Rögle ikväll?
Kommentera

Berka: Strax på TV10.
Kommentera

Giv mig frid. Vinn!
Kommentera

De finns absolut ingenting med de här som är roligt egentligen . Var i eon i förrgår och mådde fysiskt illa hela matchen och trodde de skulle kännas bättre framför tvn . Men icke . Djävla idiotiskt påfund de här med sport
Kommentera

Hälge: Oj sorry, menade sänder man bara den matchen nu ?
Spelar Timrå senare ikväll?
Kommentera

Berka: Timrå har nattmatch. Den börjar 23.00.
Kommentera

Berka: Timråmatchen sänds på S24 nu.
Kommentera

Hälge: Oj, my bad. Det borde finnas någon hemsida där man kan se när matcherna går!!1
Kommentera

Berka: Timrå spelar kl 16.00 matchen som spelas kl 18.30 är Örebro-Leksand.
Kommentera

John K: okay, sänds matchen på tv?
Kommentera

Berka: SVT24 tackar
Kommentera

Aldrig mål de där
Kommentera

superfalle:jo,det blev måål!
Kommentera

John K: Skönt med ett tidigt mål. Nu får VIK ligga på och öppna upp bakåt.
Kommentera

Bragd-Birger: liveresultat.se   || tvmatchen.nu 
Kommentera

John K: ja . Tur de inte va västerås som fick de där målet med sej . Då hade tvn åkt från balkongen
Kommentera

superfalle: men pucken såg ju ut att ta på västersmålisen nr 2, inann den korsade mållinjen. då spelar det väl ingen roll om det var spark elr ej.. ?
Kommentera

Läbbig match så här långt. Organisationsmässigt ser det ut som en typisk allsvensk match. Timrå måste upp. Det här motståndet ska betvingas!
Kommentera

Men visst var de väl Max som var sist på pucken ?
Kommentera

känner att mitt allmänna hat mot csports nu också sprider sig till s24. "ett oväntat anslutningsproblem har uppstått". är det verkligen så jävla komplicerat att streama live att det alltid ska behöva strula?

jaja, text-tv är också kul.

Kommentera

pefr: fast lite kul att jesus börjat kommentera hockeymatcher
Kommentera

pefr: funkar perfekt här

enda jag klagar på är dileva-look-a-like kommentatorn som verkar ha kass koll på det mesta :)

Kommentera

Några noteringar efter 20 minuter. 

- Smolenak var antingen på pucken eller Fribergs skridsko vid 0-1 målet

- Dommarnivån är underlig, tycker dommarna inte känns klockrena.

- Timrå lirar nervöst, småslarvigt osv. De känns inte lika stabila som tidigare under säsongen tycker jag. Problemet har varit målskyttet under säsongen, i övrigt har det sett helt okej ut (efter förutsättningarna). Hoppas flytet är på vår sida, hur vi fixar poängen skiter jag fullständigt i.

Kommentera

pefr: Du kommer få den bästa upplevelsen genom att kolla på Elitserien via ett tv-abonnemang. Har inte haft några problem what so ever med Canal+/Cmore under säsongen. 
Kommentera

dr-nix: alla har inte tv (underteckknad tex) 

sen att cmore kan lyckas med bedriften att levera en stream som är så undermålig i landet sverige år 2013 är för mig en gåta.

aftonbladets stream, dvs s24. har en bildkvalitet som är överlägsen den du får av cmore/csports om den inte går i HD...

åter till matchen, tycker att timrå är piggare idag än det var i torsdags. hoppas dom växlar upp ännu mer i andra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Varsågod västerås . 3 man står och tittar
Kommentera

Ser fortfarande lite bajsnödigt ut... släpp loss för fan!
Kommentera

superfalle: KAN NÅN TA BORT DEMEN!!!! HAR MONTEN INTE COACHAT PÅ HELA ÅRET SÅ LÄR HAN INTE GÖRA DET NU!
Kommentera

Timråit H-sand: Liknar fjolårets DIF
Kommentera

Kan man säga att just nu talar absolut ingenting för timrå vinst . Tvåa på varenda puck
Kommentera

Ajajaj...detta ser verkligen inte bra ut. Tveksam preparering av tränartrojkan. Gillar inte att man dragit ner forecheckingen. VIK har matchen totalt för tillfället.
Kommentera

superfalle:Jag är DJUPT bekymrad... som Tomas Östros förmodligen skulle ha uttryckt det...
Kommentera

Upp i skridskoåkningen nu!!!!
Kommentera

Rooster23: de är nog mer än skrisko åkningen . De är en kollektiv härdsmälta som pågår . Kan denna period bara ta slut
Kommentera

Rooster23: korpenzebror som inte pallar trycket är inte heller optimalt
Kommentera

fy faan vad illa!!
Kommentera

Finns ingen desperation ö h t. Passiv-hockey in absurdum. Ingen slump att det ofta sett ut så här efter ett uppehåll. Någonting är jävligt märkligt i prepareringen/direktiven. Checka deras backar! Ligg på! In i skiten framför mål och sluta sargrundelrunka!

Detta blir torsk om ingenting radikalt händer i tredje. Va faen hålls det på med? Är man medvetna om att det dessutom är seriens - på pappret - två sämsta lag vi mött så här långt?

Ta kommandot!

Kommentera

Helvete vad utvisningarna haglar. Följer ab live och får känslan
Att lagen knappt spelat 5-5 de sista tio...
Kommentera

Långben: Det ser förskräckligt ut... Vi måste upp avsevärt om vi ens ska få med oss en pinne här.
Murley formsvacka?

För övrigt tycker jag att dom allsvenska lagen spelar rätt fult. Och tycks tillåtas det också...
Kommentera

'Bara' höja tempot så ska , rimligtvis inte allsvenska lag hänga med . Det ska inte vara så här dåligt  , även om det är allsvenska toppen vi möter .

VÅGA VINNA

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå IK...snart i en AS-arena nära dig.

Det blir ju lattjolajban.
Kommentera

« · 1569670