Per HApps: Det ända som får oss att överleva denna sorgliga historia är ironi. Tack Per HApps. Jag har givet upp för länge sedan men det glädjer mig att du fortfarande orkar kriga. Jag har för mig att den nya ordföranden gav ett halvt löfte om att nya souvenirer med talloggan skulle presenteras under september. "The clock is ticking, Clarice"...
actionleif: Jag frågade Neh och svaret jag fick ifrån Joakim Råshed var . Det finns inget datum satt för det ännu. Så vänta blir nog lång för nya souvernier.
Per HApps: Synd att inte Timrå har nappat på samma idé. Då kanske supporterprylarna bli riktigt snygga. Men tills dess vill ingen veta vart vi köpt våra tröjor.
RunarUp: varför kan inte supporter klubben göra en undersökning om vad supp. vill ha för souvenirer? och sen lämna listan till ansvariga.sen finns det faktiskt andra företag som kan göra souvenirer tror jag fixar mina egna till nästa säsong o skita i NEH.
Kevin O Shea: Du har rätt. Till och med Jörgen Jönnson skulle kanske se bra ut i rött och vitt...
Bol: HB finns inte längre här nere i södern! Här dras vi mer med drivor av importerad fulöl, floder av rödvin som blev över när fransoserna slog över till asfaltskokning och whiskey som kostar 150 kr litern... Eller en hundring om du köper 20 liter i stöten.
Smokey: När vi pratar smaklöshet, måste väl allt som är Gult & Lila vara värre och mer smaklöst än något annat som vi överhuvud taget sett i Timrås supportershop? Se det positiva, Smokey - du hade kunnat hållit på Färjestad...
Fast jag känner också liksom du irritation - vart fan är TALLARNA!
mok: Det fattar inte jag heller! Jag var bara ute efter att trösta mig med ännu värre smaklöshet nu när vi TIK-are får utstå så tuffa prövningar... Hittade inget värre än Modo dårå. Sedan gillar jag inte att du insinuerar att Foppa skulle hålla på med HB.
Paddan: Ät grus Modojävel! Peter Forsbergs stil i den däringa tevereklamen där någon uppblåst unge och han försöker kränga AXA-gröt får Timrås eldsflamme t-shirt att framstå som HUGO BOSS. För att inte tala om när smaklösheten slog alla rekord... När Modos svar på veka fotleder gned in sig i brunkräm och vek ut sig... Marit Paulsson och YMCA:s alla läderbögar är stilikoner!!! Eller har vi glömt den "ollonblå" matchtröjan som det spyddes på
Timrå IK. Allt är förlåtet. Så länge vi har Modo så älskar vi NEH;)
Smokey: Äh, jag tror ni inte har insett funktionen med den där t-shirten med eldsflammorna. Det är ju ett sätt för TIK att ge primalskriket ett ansikte.
Per HApps: Skulle inte klubben satsa på tallar enligt något meddelande man gick ut med? Den där "drakörnie" som står på en målvaktsmask (!?) tyder väl på att det är fjäderfät som gäller fortfarande. NEH har väl sitt högkvarter söder om Dalälven. Dom måste tro att Sundsvall/Timrå befolkas av raggare till hundra 100%. (Inget elakt om raggare... Men i det modet så är det mycket eldsflammor, USA-flaggor, örnar och "tuffa" symboler) Vi kanske är helt ute och cyklar? Timrå IK kanske säljer 1000-tals prylar med god vinst redan idag? Det kanske är kitch som gäller? Timrå IK visar vägen med höstens smaklösa mode redan nu!
Man blir lite ledsen över att sortimentet med tallar lyser med sin frånvaro... Möjligt att styrelsen med flera tycker att ståplatspubliken och Hockeysnackarna inte är mycket att lyssna på.
För mig är det här man finner delar av Timrå IK:s innersta kärna.
Människor i alla åldrar som brinner för Timrå IK. Folk som utan att tveka åker hundratals mil för att stötta Timrå IK i med och motgång. Folk som tar ledigt från jobb mm. för att ta sig till Malmö, Boden, Nyköping, Arboga, Sandviken, Solefteå, Västerås, Leksand, Tranås och andra hålor. Man organiserar egna resor. Hyr minibussar, bilar mm. En fanatism som förbrödrar många olika typer under Timrå IK:s fana.
Jag ser upp till "småskitar" som Frella, Knylan med flera som offrar timmar på läckra tifos. Möjligt att jag är lite skadad som får "ståpäls" av sådant. Jag glömmer aldrig när "klacken" lyfter egna spelare och får motståndare ur gängorna med sköna gliringar... Jag gillar att sammanstråla med 100-tals andra rödvita på olika krogar inför match. Det är både mäktigt och kul att träffa folk som lite halvfanatiskt delar samma intresse.
Möjligt att Timrå IK:s nuvarande styrelse tycker att "vi" är något katten släpat inn...
Men jag minns att det inte var så många år sedan Timrås styrelse fick tigga pengar av supporterklubben för att ha råd att hyra buss och åka iväg med Timrå IK:s hockeyspelare till match.
Nu är det kanske nya tider... Möjligt att det är ett tallsortiment på väg till hösten. Jag hoppas verkligen det.
Bäst att inte spåna för mycket om nya, tänkbara no-taste-tröjor. NEH-folket kanske är inne och läser. 'Wow, en neonörn som tronar på en Bulla-staty, omgiven av eldsflammor...stoppa t-shirt pressarna!'.
Jag vill köpa en spegelvänd påstrykningstransfer av den där draken som har någon form av sodomi med örnen. En sådan faststruken på en vit T-shirt vill jag gå omkring i på Gatufesten! Betalar bra.
Hörde häromdagen att GIF brutit med NEH, om det är för iår, nu på en gång eller till nästa år låter jag vara osagt. Men det är ett lovvärt initiativ från GIF håll iaf.
Nu har väl årets souvenirer knappast anlänt ännu för vår del, men med NEHs stillöshet med t-shirts formade för kartongkroppar så spelar det väl ingen roll vad klubben tar fram egentligen.
Per HApps: Dom förhandlade i vintras med en annan leverantör som verkar vara lite mer på hugget än vad NEH är. Omsättningen på Timrås supporterpryttlar är enligt folk i branschen förvånandsvärt låg. Lite nytt blod och lite nya idéer hade nog inte skadat.
Förhoppningsvis uppfattar berörda parter kritiken och försöker göra någonting åt det. Det finns säkert mer pengar att göra för klubben.
Pätr: Du är inne på ett underbart spår! Den optimala supporterrevolten. Använd en "All time low-tröja" från Timrå och över bröstet dit med texten: "Ingen vill veta var jag köpt min tröja"
Bragd-Birger: Ett besök i Webbshopen är lite som att återuppliva Stöde marknad. Jag förväntar mig att Timrå tar fram en så där gammal hederlig luddig sammets-plansch och byter ut det klassiska pantermotivet mot "örnie".
Per HApps: Den där t-shirten ser ut som ett skämt. Kan omöjligt bli någon hit. Hoppas nu bara att inget ljushuvud kläcker idén att man ska göra matchtröjor till a-laget med samma märke (hemska tanke). Dock får jag faktiskt lite sommarkänsla av t-shirten (tänker på sommarplågan 2004 "ingen vill veta var du köpt din tröja")
Tallarna skiner uppenbarligen fortfarande med sin frånvaro (tyvärr). Endel saker såg ganska okej ut, men som sagt fel märke. Vill även passa på att utse den spräckliga mössan till största bottennappet.
Fet-Ecke: Det är lugnt... Jag har fixat en utskrift av souvenirsidan. Sitter och smådregglar över en svart exlusiv halsduk med diskret örntryck. Eller om man skulle beställa en pall spräckliga rödvita stickade mössor?
Mmmmmm... Som Ulf Elwing skulle sagt.
Eldflamme t-shirten funkar bättre än alla söndertummade Aktuell Rapport... Kinky love! Man kanske skulle beställa en damtopp ur modesortimentet...
Risken är väl bara att man blir registrerad som potensiell massmördarämne i någon CIA-dator.
Annars är jag väldigt nöjd med årets sortiment. Genomtänkt och snyggt rakt över.
Nu måste jag gå bort från datorn. (Vårdarna släpar in Smokey i den madrasserade cellen)
OKW: En sak som påfrestar mitt tålamod är det faktum att de enda supporterartiklar i klädväg (förutom en keps och mössa) som är befriad från "örnie" är en damtopp samt sparkdräkt (kort och lång ärm) och pyjamas för barn. Jag antar att de som skriket högst angående icke-kontaminerade supporterariklar just är pojkar/grabbar/män/gubbar som slutat med napp, och vi har fått minst! Så mitt råd: alla håller käft! (så kanske man kan hoppas på något annat än en kylskåpsmagnet till julklapp...)
Bergius: Eldsflammor är jävligt "på" i vissa raggar å MC-kretsar... Kanske vi får se ett motorblockstifo i höst?
Timrå IK vinner inte disignallsvenskan. Låt oss hoppas på att Timrå IK tar hem elitserien i stället... Och marknaden i Medelpad består säkert mest av olika typer av raggare... Jag sätter en hundring på att Thomas & co har genomfört en en tung marknadsundersökning tillsammans med smaklöshetens mästare NEH.
Knylan: Håller med dig! Är det vuxet av folk över 35 att stå upp i replikamatchtröja (Eller ännu värre... Eldflamme t-shirt) och skrika sig hes över en massa svettiga pojkar på isen?
Fixa grupprabbat till djursjukhusets avdelning för smidig destruktion nu!
Själv söker jag frivilligt vård på närmaste mentalklinik. Går allt väl så hittar Ni mig på dyraste sittplats till hösten. Iklädd mörkblå kavaj och möjligtvis en liten klubbnål med örn i kavajslaget.
Där ska jag sitta och gnälla på idioter som väsnas och bara springer runt och slåss. (Man läser givetvis om våldet i kvällstidningarna)
Jag skriver på alla feta och rikas (Killar över 35 har en förmåga att dominera sponsorer mm) listor om att ståplats givetvis borde byggas bort till ett minimum...
Om Timrå IK misslyckas?
Då skiter jag i dom och köper de dyraste biljetterna till Kjell Lönnås konserter i stället.
Bara idioter åker till Nyköping, Arboga eller andra B-hallar för att se Timrå Red Igels (Eller vad dom heter)
Jag hejar på nr 19 i Timrå! Det är en tuff kille. Någon som har ett matchprogram så jag vet vad han heter?
Nu är det väl förhoppninsgvis fjolårets sortiment ändå. Men av det som finns där så är det en skaplig halsduk samt shots och ölglas som man, om man inte hade något vettigare i hela världen att lägga pengar på, kunna tänka sig att köpa.
Vilken surprise att även årets webbshop blev en orgie i smaklöshet.
Hoppas Timrå IK skriver på en fortsättning med NEH som så förtjänstfullt tagit fram stilrena och snygga souvenirer under ett flertal år. Se bara på dom snygga kepsarna i shopen. Bläh.
Jag tycker att man borde rensa ut hela sortimentet och bara ta fram massa Bula-mössor, dessa estetiska tiopoängare.
TJ Abbot: Det skulle inte förvåna mig om det togs fram en matchtröja al'a classic line. Men bara ca: 150-200 st som sedan säljs för 800 - 1000 spänn.
Med motiveringen.
- Det skall vara fint och unikt att få vårt klassiska klubbmärke därför skall också ett standar och diplom att tas fram för speciella uppvaktningar samt ett fåtal exklusiva profilprodukter.