orion mfl: har sagt det förut... butiken Moyo på Storg. 3 stickar upp mössor på beställning vilka motiv som helst typ tallar...inte gratis precis men man blir ensam... tänk 1257 st individuella olika mössor i klacken... som jazzen massor av olika toner....
orion: Det är tanken som räknas på något sätt. Roligt att dom försöker, synd att det råkar handla om en elitserieklubb som omsätter ett skapligt antal miljoner. Skulle man försöka vända sig till den delen av supportrarna vars största ambition inte är att klä ut sig på matcherna så skulle det nog kunna öka några millar till. Hade man dessutom inte varit så grinigt inställd till initiativ från utomstående personer så hade jag inte brytt mig om TIKs souvenirutbud, men nu är läget som det är. Lite klass är liksom allt jag begär.
Och nej Redax2, rutigt är inte ett livsviktigt ont. Men det vore coolt... =)
Knylan: Kan någon upplyst berätta för mig hur det fungerar med suppoterprylar. Har klubber rätt till allt med TIMRÅ Ik, TIK skator och tallar, eller är det en hederskod att bara är de som tar fram souvernirer?
SaraS: "Timrå IK" är ett varumärke som ägs av klubben. Likaså örnloggan och talloggan. Inge får göra något med detta utan klubbens medgivande. Vem som helst får använda "Timrå" som tryck. Även själva tallarna för sig går bra.
NEH har lovat att uppdatera "webbshoppen" denna vecka, jag hoppas att det blir så, eftersom det finns en del riktigt fina nyheter att ex.ge bort som julklapp.
friskan: Tänk er djupröda julgranskulor i glas med två i vitt frostade tallar på. Jag är övertygad om att de skulle sälja bra. Där kom julstämningen, var är starkglöggen och pepparkakorna...?!?
TJ Abbot: Snälla nån som vet hur stor del av pengarna som man bet. för grejorna i shopen som går till laget.Kanske kunde vara lite plåster på såren när man ser gång på gång dom nya grejorna är ett stort skämt.Nu har jag inte tittat så mycket på dom andra lagens grejor. Men bla.fröl. ock leksand.Ock dom har mycket fina grejor som jag skulle vilja se i vår shop.