Metal Guru: Favorit i repris... Ni kan ju alltid kontra med typ "We hope the money is good, because the hockey sucks" Det är tamejfan det bästa och vackraste jag läst på en läktare iår.
ernie eagle: Är böjd att hålla med i allt du skriver. Ett hån att det blev oavgjort idag. Kan bara hoppas Mik åker ur eliten med dunder och brak, Malmö försöker ju spela hockey iallafall.
mikenomad: Sedan skall ju Timrå ha en FET TISTEL ikväll också. Vad sysslar de egentligen med nuförtiden på träningarna? Tränar de någonting alls överhuvudtaget?
Vi är svårt ineffektiva alltså. Vi åker ut i fyra raka i kvarten med det här skitspelet. Man måste väl för fan kunna föra en match även mot ett "sämre" lag som ligger efter oss i tabellen.
Skall vi vinna SM-guld vill det till att vi börjar nöta 3-mot-1, 3-mot-2-, 2-mot-1, 5/4, 5/3, 4/3 och det är omgående. Snarast.
RTS: Tycker nog att Mora är betydligt mer förtjänt av en plats i eliten än Malmoe. Dock håller jag med om att de spelar frustrerande tråkig hockey, åtminstone på bortaplan. Är det enda jag kan uttala mig om då jag bara sett dem här i Timrå. Har en rad av minnen med sega, tråkiga matcher mot Mora, många av dem med total TIK-dominans men med Mora-seger ändå. T.ex en av de otaliga play-off matcherna på 80 och 90-talet...TIK dominerade totalt från 1:a nedsläpp men Mora vann med 3-0 efter periodsiffrorna 1-0, 1-0, 1-0.
Hade för avsikt att såga detta menlösa MORA och deras jävla hockeymördarsystem jäms med fotknölarna, men ser att Ernie Eagle just har avhandlat detta ämne på ett mycket bra sätt. Vill härmed instämma i allt som E E skrivit i sitt inlägg och följer gärna mannens exempel: Här ska supas och dagens satans debacle till hockeytillställning ska glömmas å det snaraste - så mycket tråkigare än så här kan det knappast bli i en match utanför slutspelet! Aldrig mer Mora IK, jag har fan i mig sett nog av detta vidriga inavelshelvete till skitlag...
Gladh: För helvete! Alla lag spelar väl efter sina förutsättningar. Det är aldrig ett bortalags uppgift att se till att det spelas gladhockey. Den här matchen borde WÖ ha vunnit med 3-1 eller 4-1. Under uppehållet får det tränas stenhårt på de sekvenser som EE beskriver nedan. Grattis MIK till en välförtjänt bortapoäng. Hoppas ni klarar er kvar och förblir dalarnas lag nr. 1.
Gladh: Om de kunde bjuda till en enda gång så skulle jag applådera. Förlusten nere i Mora säger jag absolut ingenting om. Då var vi åter igen genomusel och Mora ruggigt effektiva och spelade en fin ishockey. Visst Backlund gjorde då en tavla på det första målet, vilket fick till följd att de kunde spela ut i den matchen och växa med uppgiften.
Men ta matchen mot HV71 t ex. Då var det vilja och glöd hos grabbarna. Jag gicjk ifrån hallen med ett leende på läpparna efteråt.
Det finns ju för bövelen potential i det här laget men den blåser liksom bort någonstans på vägen mot lag som Malmö, Mora, Skellefteå, Luleå.
Det blir bara ett evinnerligt sarggnuggande, sarg ut och icing och kamp, kamp, kamp.
Vi måste väl kunna finna ett botemedel även mot detta eller är det som förgjort?
Jag blir oerhört grinig och tjurig när inte Timrå tar tillvara på möjligheterna och spelar på toppen av sin förmåga mot lag vi på pappret bara skall slå.
Skall det vara så enkelt att plocka poäng i Timrå genom att bara ställa upp på egen defensiv blå och gröta.
mikenomad: Ingen fara med backlund. Han fick en liten smäll åt nyckelbenet. Han kyldes ner med vatten och is och kommer få massage med hjälp utav Kickioch lasef och hjälper inte det tar vi fram storsprutan. Så Backe är fit for fight efter uppehållet. Trust me!
Jari Kaski: Det vore ju inte fel med lite engagemang i båset. Nåt motdrag måste väl de två coacherna kunna göra. Inte stå som två blinda möss och spela av skiten.
Ambroo: Man får väl hoppas att laget är nedtränat vid denna tidpunkt på året också. Vilket väl isf förklarar de tunga benen. För även om inte slutspel är klart i teorin så ska det mycket till om man ska missa nu.
Frella: Jag hoppas innerligt för guds skull att du har rätt. Men samtidigt har det sett skitnödigt ut hela säsongen mot lag jag nämnde innan i ett tidigare inlägg.
Jag blir duktigt nervös inför tanken att t ex Skellefteå eller Mora tar en slutspelsbiljett och vi blir lottade mot dem.
Jisses vad genant att åka ut emot Mora eller Skellefteå. Kan nog söva mig med starksprit och tabletter i sådana fall.
Jag vill drabbas utav minnesluckor ifall detta hemska scenario skulle inträffa.
Ambroo: I det läget Mora befinner sig så har de haft svårt i "måstematcher" medans de kan varva med kanon-matcher mot topplagen som mot FBK och Frölunda sist. Såg inte allt för bra ut mot Saik matchen innan heller.
horcoff: Då har vi samma problem med andra ord. Bara det att ni oftast tar poäng mot oss med uselt spel vilket inte ens vi är i närheten utav att göra om man vänder på det. Fruktansvärt orättvist och bittert.
bobbe: "Jag sitter lite och funderar på vad som är största skammen, Moras tråkiga "systemhockey" eller Timrås totala oförmåga att hantera den."
Ja, visst är det härligt. När motståndarna vunnit en sån här match så heter det att dom spelat tråkhockey. När det egna laget vunnit med samma metod, heter det att grabbarna slet och jobbade stenhårt för varandra. :-)
"Enligt den officiella skottstatistiken fick Mora stryk med hela 31-9, efter att bara ha skjutit två skott i den tredje perioden och sudden. - Jag har svårt att se hur den som räknat den officiella statistiken fått till att vi skjtit så få skott. Enligt vår egen skottstatistik har vi haft 17 skott på mål. I det här faller litar jag betydligt mer på den, säger Djoos."
Metal Guru: Enligt radion så sköt Mora bara 1 skott!!!på de sista 40 minuterna...6 skott i första,1 skott i andra och 0!!!skott på mål i tredje.Och alltså 2 skott i förlängningen...Men kolla in J20.Igår 7-0 mot HV71 och idag J18 3-0 mot Leksand...Tänk om vi haft mer juniorer i A-laget då hade det kanske blivit mer måååål.Imorgon Söndag spelar J18 hemma mot Brynäs kl 16:30.Väl mött//Jampa
Metal Guru: Du är saknad på MOras HS..Du har inte varit där nu på 1 1/2 timme ..dom andra där vill veta varför Du egentligen tycker om oss tikare o vårt lag så mycket o varför Du fortsätter att gnabbas med dina egentliga favoriter!
Lägger å Tikare.se's vägnar in en efterlysning på bilder på den fina flaggan som Jimmy, Knylan, Dalan, Tobbe_d och Kattiz (kanske nån mer?) Jobbat med stenhårt i två dagar.
Såg att det fanns ganska gott om kameror så har ni någon bild som är i skaplig kvalitet, maila den till mig på [email protected]
Per HApps: Nej, ingen tvingar mig att besöka Timråboken.
Men nu råkar jag vara medlem på Hockeysnack, som om du nu mot förmodan inte kände till det, är ett supporteröverskridande Hockeyforum på Internet. Själva idéen med ett sådant är att fans från olika lag s.k.a ramla in hos varandra, och byta åsikter. Särskilt efter att ens lag mötts tidigare under kvällen.
Men jag har förmodligen missuppfattat någonting igen...