-Jag är nog lyckligaste spelaren i NHL som får spela med honom, sade kedje- polaren Brett Hull. -Aldrig har en så ung spelare redan varit så komplett, över hela banan.
Red Rocker: Hoppas Zäta kan göra någon poäng i morgon natt också eftersom det kan ses som en hyllning,i den TV-sända matchen,till hans mor Ulla som då inte bara sitter på läktaren med pappa Göran utan hon passar också på att fylla jämnt under Detroitbesöket. Vore väl en present till morsan det!!
matsby: Dock bör man tillägga att alla hyllar alla i NHL. Blir Brett Hull intervjuad angående Foppa så säger han att Foppa är den störste i NHL. Gäller intervjun Lemieux så säger han att han är den största. Så fungerar det när folk blir intervjuade i NHL. Så man kan ta alla uttalanden med en rejäl nypa salt.
Patrick Polly: det förstår jag med, men tror du att han säger så om alla Rookies? det är en sak med de "gamla" spelarna men här komenterar han en nykomling
Bärra Littmar: man måste vara rätt stolt över en son som lyckats så bra som han har, tänk att pojkspolingen numera är kandidat till årets Rookie samt har blivit hockeymiljonär.
Stefan Jalonen: Sådana finns det många ;) Speciellt han som hotade att slå ihjäl mig och skarin för en så där 4 år sedan när vi bärde ut den numera förbjudna trumma ur golfbollen!
Swordster: Det måste vara ett skämt, men det förklarar väl varför det är halvtomt i ägget. När kostymnissarna tar för mycket plats med sina breda häckar får inte den riktiga hockypubliken plats. Undrar hur de står ut med musiken? Nä usch fram för bara ståplats
Inte undra på. Det går ju inte att sova när man ska ha en trumma dundrandes matchen igenom. Nån måtta får det väl vara. Ska man se hockey eller väsnas va? Nej, trummor är ett jävulens påfund som absolut INTE hör hemma i Globen. Man vet ju aldrig, den kan få folk att klappa händerna, vilket ger ännu mer oväsen. Man kan ju inte prata i normal ton.
Nej, stämningen är som bäst när DIF spelar en vanlig seriematch. 4-5000 på läktaren, gott om utrymme tyst som i graven och man kan stillsamt bläddra i Dagens Industri samtidigt som man följer matchen mellan sidbläddringarna. Det är då hockeyn är som bäst i Globen!
Lite löjligt att man böjer sig för 'djurgårdsklackens' önskemål om trumförbud. Vad torskar man på om dom stannar hemma, 2000 spänn? Vore coolt om HV-klacken också hotade med bojkott. DET skulle ju svida betydligt hårdare.
Red Rocker: Ååhh tack tack för berömmet! Jodå Z har gjort en bra säsong i NHL. Men man ska samtidigt komma ihåg att han är ljusår efter Foppas och Alfredssons rookie säsonger. Men visst är det det helt klart godkännt!
Jag hoppas på DIF och MODO men spelar på HV och MODO....
Ulf: Tyvärr har jag inte hört hans uttalande om Kariya... nån länk? När det gäller Chelios kan jag dock tänka mig att ha sa att Karia är en mes eller liknande.
Patrick Polly: Kariya , foppa och några till har uppmärksammats nu när det införts någon typ av bevakning och straff för dykning i NHL. Därav Chelios kommentar.
Och inte berömmer bara de varandra det är väl mer 50-50 i NHL. Dock när det gäller egna spelare så är det ofta likt skådisar med alla pinsamma ryggdunkningar. Lewis och yzerman brukar dock inte vara skitsnackare, och Dave har visat förtroende för zäta. Det är faktiskt lite annorlunda än glappkäften Hull, hans uttalande skall vi som sagt inte ge mycket för. Men jag tycker det är ganska stort att en ung kille får vara inne i boxplay och med uttagen målvakt m.m. Draper & Maltby är #1 i box men sedan har sirgay, zäta och även Hull(!) och Shanahan(!) fått en hel del tid. Noterat. Man får även minus(gällande +/-) i boxplay i NHL. Lite taskigt tycker jag i en liga som är så statistik tokig.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.