1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590816 inlägg · 6217 ämnen

Zäta årets drake

« · 95916 · » Till forumet

Zäta årets drake
NU lägger vi vår röst på Zäta och på hockey !!
Rösta fram Zäta till årets drake !!
En fin gest till honom innan han lämnar staden för ett tag...
OBS !! Sista dagen 28 Juni kl.12.00

www.sundsvall.nu/gatufesten/
Kommentera

Sv: Zäta årets drake
Vem blir årets drake?Det lär väl kunna bli Zäta - För det är väl en del Timrå-Supportrar som röstat på honom och... dom/ni är ju rätt många.Undrar om inte Magdalena Forsberg är värd det ändå...?
Kommentera

Nike89: Hoppas alla Timrå fans har röstat på vår gunstling Zäta -
ALLA till Stora torget ikväll kl.19.30 och vi skandera: vi älskar Zäta !! klapp klapp klapp klapp
Hur det än går !!!! Iggy
Kommentera

Härligt Zäta...DÄR SATT DEN
Kommentera

TITAN: PRECIS !! Vi älskar Zäta och lycka till i Detroit ! [ Iggyland ]
Han svarade på frågan av prisutdelare Ulf Elwing hur det skulle gå utan han och han svarade: Att det ska nog gå bra för dom har ett bra lag i år och dom [vi] har aldrig tränat så hårt som i sommar !!!
Verkar lovande !! FORZA Timrå IK
Kommentera

Ja det var han väl värd. Självklart så hade man lagt in en röst på allas våran Z:a, skulle bara fattas annat.

Blir en tuff säsong för honom skulle jag tro iom att Detroit gick och vann SC. Men så proffsig som Z:a är så går det säkerligen alldeles utmärkt där borta på andra sidan Atlanten.
Kommentera

Grattis ZÄTA. Vi är många som håller på dig.
Kommentera

I min värld så är Kjell Lönnå, denne underbare Sundsvalls-ambassadör, alltid årets drake. Nähä...
Kommentera

Givetvis vann väl vår kära Zäta.... men..... vart var klackens ljudvågor när segraren kom upp på scenen??.....
Kommentera

nicke 98

å va fan bry ja me åmm din åsickter JO DE KUL pungt å slut

desutåm e diss lecksi knapasst e lek de e chukdomm
Kommentera

kåla op lencken läs å begruna senn VISSA RESPÄCK fö diss lecktisska
menicho
Kommentera

DJ Hemp: Eftersom din dyslexi tenderar att bli värre för varje inlägg så kanske du borde försöka att skriva fel med vilje(det kan ju iallafall inte bli värre än det är nu)annars så har jag full förståelse för de dyslektiska(har själv en bekant som har dyslexi,men om man jämför med dig så verkar det som din form är betydligt allvarligare) Fungerar inte tipset jag gav dig så kan du ju alltid försöka med att skifta plats på några av tangenterna på skrivbordet,exempelvis ta bort alla å,ä,o ö.
Kommentera

huvva:Självklart skriver "Dj Hemp" med vilje. Han har ingen dyslexi.
Är bara ute för att driva eller tror/tycker han att det är tufft att skriva så.
Kommentera

huvva: (en kommentar från en utomstående) Känns som att ju mer ni klagar på honom, desto roligare tycker han att det är att skriva som han gör.

Sedan kanske man inte bör "kasta sten i glashus". Killen som inte kan använda mellanslags-tangenten klagar på killen som medvetet försöker skriva på mål. Det kan bli en rolig såpa det här :)
Kommentera

Någon som kan utnämna sig själv till speciallärare för Hempo? Jag saknar lärarexamen...
Kommentera

Nike89:
Fråga: Finns det någon som inte skriver med vilje?
Kommentera

Makarov:Skriver man fel av misstag så är det väl inte med vilje?!
Eller har jag fel?
Kommentera

Nike89: Observera att man inte heller behöver skriva inlägg i parti och minut på varenda gästbok som finns. Då uppfattas man knappast som seriös. Efter att ha följt Hockeysnack:LIVE den senaste halvtimman så har jag blivit fullkomligt överöst av inlägg med namnet "nike89" i signaturen.

Får man fråga hur gammal du är? (född -89 kanske???)
Kommentera

Nike89:
"Självklart skriver "Dj Hemp" med vilje". Vem är det som har dyslexi egentligen?
Kommentera

Nike89: Självklart så skriver DJ Hemp med vilje,försökte bara vara lite ironisk.

Och till samjo vill jag bara säga att jag inte sett ett inlägg från "Hempen" på över ett dygn så kanske han lugnat ner sig lite iallafall. Eller så har "disslecksin" blivit så allvarlig att han inte längre kan läsa.
Kommentera

huva

fan ja sckrev juh här aldes nys men nu hita ja inet den innleg kånsit
myke kånsit

furretsen va menas me irrån
Kommentera

huvva:Ja du ser...
Kommentera

DJ Hemp: Kul att se att du fortfarande kan läsa iallafall, det vore ju ledsamt om du skulle tappa den gåvan också.

Appropå ironi så är ovanstående inlägg också skrivet med en smula av den varan, dvs lite skämtsamt,skojsamt eller rent av lite sarkastiskt.

ja ja!! Jag vet,man ska inte skoja om disslecksi.
Kommentera

huva

joja kan vell läsa mende svår fö ala båck stever håpa messt
åmmkring hella tin

me va e sackasstis de fata ja inet rickt
Kommentera

DJ Hemp: Jag tänker på en rad av Alanis Morissette:
"It´s full speed baby, in the wrong direction".
Kommentera

DJ Hemp: Eftsomm duha disslecksin vet ja innt åmm ja vil gåh inn närmrar pådet.

Nuh ropa shefeen på mejj sådet besst jah gå ok kolla va hahn vil.
Kommentera

orion: F`låt om jag sticker in med ett påpekande: Jag tror att Hempen kan ha blått blod i sina ådror då det bevisligen finns "disslecksi" i den knugliga ätten,kan till och med vara så att Hempen är mer knuglig än knugen själv. (tål att tänka på)

Annars kan det vara så att han bara är lite finsk och sitter hemma o tullar lite pontikka.
Kommentera

huvva: Hempen är för lång för att vara inavlad i generationer.
Dyslexi kan även förvärvas, fast det kräver hårt arbete.
Kommentera

orion: Ja är han längre än 1.75 så kan han knappast tillhöra de blåblodiga i Svea rikes knugahus, återstår då bara att han förvärvat skadan på annat sätt. ( lutar mer åt pontikkan då?)

Han kan dock ha en lysande karriär som svensk folkartist framför sig, tänkte att ifall han satte toner till sina inlägg och sjöng dom så vore han mannen att ta över efter allas våran Povel Ramel.
Kommentera

DJ Hemp: Hå och hej och så var dyslexileken inge kul längre. Klipp, klipp hädanefter.
/Elak censor
Kommentera

El Maco: Då simultanklippte vi då. Jag har satt upp vår DJ på avstängningslistan. Du kan ta tillbaka honom då du känner det lämpligt.
Kommentera

DJ Hemp: You are all mine... hohohohohahahahaha *isande skratt*

(messfunktionen har jag gett upp in this case)
Kommentera

El Maco: Nu spelar det ingen roll för DJ Hemp ändå eftersom han numera är avstängd för gott. Fick nyligen ett mindre intelligent brev från honom med en del personangrepp som avgör saken.
Kommentera

Jag saknar dig redan Dj Hemp...!

Marcus:Du gör rätt val som stänger av honom,stäng av honom från hela HS också vettja.
Kommentera

Nike89: Ja det är gjort. Frågan är om jag inte borde göra något mer med tanke på det han skrev till mig. Han och Friskan är de enda Hockeysnackare som blivit avstängda. Besynnerligt att det bara är TIKare som blivit avstängda ännu.
Kommentera

Marcus:Något mer borde du kunna göra...Ä
Kommentera

Marcus:Hoppsan...!Råkade visst sända brevt långt i från klart men åter till brevet.

Om det är värsta kränkningarna är det läge för att lägga in en polis-anmälan?

Även om det inte är så illa borde det ju finnas något annat man kan göra....

Sen...Har jag också varit avstängd...Från att kunna komma in på Hockeysnack från min älskade hemma-dator det kanske inte räknas då?

Lycka till med att klara upp det här "fallet"!
Kommentera

Marcus: Besynnerligt, sa Bull...
Kommentera

orion:Anser du att Marcus gjorde fel och att kränkningarna hör hemma i sandlådan eller?
Nej Marcus gjorde helt rätt...
Kommentera

Marcus: Åter till gamla tider! Bråka med webmaster och du är rökt!
Jag trodde att du var större än så! Det han skrev till dej är inget
som nån här i gästboken känner till, av noll värde i en rättegång,
eller kör vi den Sovjetiska varianten på rättvisa? Visserligen visade
DJ Hemp tecken på smygande schizofreni, men i Sverige är inte
den diagnosen straffbar.

Tanke: Jag skriver nåt jävulskt påhopp på dej i ett mail...är det en
grej mellan dej och mej, eller en grej mellan mej och hemsidan???
Kommentera

Nike89: Vilka jävla kränkningar, fär jag läsa dom:
Kommentera

Nike89: Vad innebar "kränkningarna"? Eftersom du tyckte M. gjorde helt rätt måste du väl ha läst dom!?
Publicerade DJ Hemp dessa i dyslexitexterna eller har du direkt tillträde till M:s brevlåda?
Själv läser jag inte de s.k. dyslexi-inläggen eftersom de är skitsvåra att läsa och, vilket jag anser vara värre, jag gillar inte att man driver med folk som verkligen har dyslexi - de har det jävligt besvärligt ändå utan att man gör narr av dom eller deras sjukdom!

Sedan kommer jag förmodligen att bli avstäng för nästa fråga/påstående men det kan jag ta, i så fall.
Marcus: Vems ärende går du egentligen? Vilken är din strategi i fråga om Timrås hemsida? Att du inte gillar Timrå överhuvudtaget är en gammal, inofficiell sanning, men att din strategi verkar vara att få hemsidan nedlagd trodde jag inte!
Visst, du gör ett jättejobb, och det ska du ha credit för men att för den skull utnyttja sin ställning som webmaster till rena Stasi - SS - Gestapo - metoderna är väl ganska drastiskt, eller hur? Oliktänkande hör hemma i ett öppet samhälle, tycker du inte?

Ska alla tänka och ha samma åsikter som dig, är det vad du vill ha sagt med dina åtgärder. I så fall vill jag säga en sak och det är följande:
"Där alla tänker lika, tänker ingen särskilt mycket" (kinesiskt ordspråk). Ta och sug på den frasen ett tag och begrunda inebörden.

Om sedan någon skickar dig personliga "påhopp" (din version) till den egen brevlåda, är det inte en sak mellan dig och denne person? Ska alla drabbas av din "hämd" på denne någon då? Trodde det var förbjudet med kollektiv bestraffning men tydligen lever denna typ av terrorstraff kvar hos en del.
Sorgligt är väl det minsta man kan säga.
En utmaning:
Låt detta inlägg stå kvar ett tag åtminstone innan du raderar det, det innehåller ju lite negativt om dig och ditt agerande, så vi får se om det blir nån reaktion från läsarna.
På så sätt kanske vi kan ha en levande och öppen debatt om vad som är tillåtet och inte på denna gästbok - nu vet åtminstone inte jag vad som är tillåtet!

Vill du stänga av mig - Okej, men då har du verkligen bevisat att min tes är rätt nämligen den att du har som mål att lägga ner Timrås hemsida p.g.a. personliga skäl!
Tack för ordet!!!
Kommentera

Först vill jag säga att jag håller med LennartA i det mesta han skrivit.

Nu måste det för h-----e bli slut på allt jävla gnäll här på hockeysnack, det går ju inte en dag utan småaktigheter.
Diskutera ishockey eller ialla fall det som berör detta.
Nu måste det bli slut på allt som inte hör hemma här på hockeysnack oavsett vilket lag man håller på. Sandlåda
Kommentera

LennartA: Varför skulle jag vilja stänga av dig? Du har inte gjort mig eller någon annan något illa? Men när du skriver att jag inte gillar Timrå IK överhuvudtaget då blir jag riktigt förbannad. När man får såna kommentarer från en medTIKare då vet man att man gjorde fullständigt rätt i att sluta med den officiella hemsidan en gång i tiden. Det är fullständigt vansinnigt att tro att jag skulle radera ditt brev som bara har enkla frågor som kräver sina svar. Visserligen tycker jag att detta diskuteras bäst via brev men än en gång så får jag försvara mig.

Nu till dina frågor:

Vems ärende går du egentligen?
- Ingens, förutom mina egna när det gäller HS.

Vilken är din strategi i fråga om Timrås hemsida?
- Har lämnat över rodret för den för länge sedan. Hockeysnack är inte en del av Timrå IK's hemsida.

Att du inte gillar Timrå överhuvudtaget är en gammal, inofficiell sanning, men att din strategi verkar vara att få hemsidan nedlagd trodde jag inte!
- Det här är sjukligt! Har du talat med familjen Frisk? När det inte finns någon att lämna sidan till trots att jag skött allt korrekt och meddelat om mitt avträde i god tid innan. Vad åtserstår att göra? Istället får man höra skit efteråt av sk. experter som inte vet något om den f.d. hemsidan.

Visst, du gör ett jättejobb, och det ska du ha credit för men att för den skull utnyttja sin ställning som webmaster till rena Stasi - SS - Gestapo - metoderna är väl ganska drastiskt, eller hur?
- Talar du om Hemp's avstängning? Jag är ansvarig för HS och det han skrev till mig tolereras varken av mig eller någon annan.

Oliktänkande hör hemma i ett öppet samhälle, tycker du inte?
- Självklart. Diversitet är något som jag tror på. Det är just det Hockeysnack bygger på. Det är inget stängt forum och tar emot alla oavsett skriv/läs-kunskaper. Men när vissa inte klarar av att hantera friheten så måste någon göra något. I detta fall mig. Kalla det Stasi, SS eller Gestapo eller vad du vill. Jag har läst mycket historia och WW2 är ett av mina favoritområden. Men att dra paraleller mellan mig sådana organisationer det tar åtminstone jag som ett personangrepp.

Jag antar din utmaning!

Hemp historien började rent harmlöst. Han fick en kortare avstängning pga. dyslexitexterna som inte gynnade någon av oss. El maco kunde släppa tillbaka honom så fort han ville. Vi vet ju att Hempen kan skriva riktigt om han vill. Som svar på detta får jag ett rent sjukligt svar. Och det är inte första gången genom åren. Någonstans tar mitt tålamod slut. När jag läste första raden "Hallå, din värdelösa jävla idiot! " så visste jag vart det skulle sluta. Tro mig!
Kommentera

Hur i helvete kan allting lastas på Marcus? Det var ju Hempen som fjantade på mycket längre än nödvändigt. Jag vet inte heller vad brevet innehöll men det lär ju knappast varit något speciellt konstruktivt.

Och: Denna avstängning har ingenting med Timrås hemsida att göra då Marcus är nästintill helt fristående från denna, han basar över HS, inget mer.

Jaja, jag utgår från att Marcus gjorde helt rätt och att man får hoppas att det är slut på diskussionen, vilket jag inte tror att det är.

Alla på Sommartoppen, I MATCHTRÖJA! (eller dylikt)
Kommentera

Om gästboken tillhörde en hemsida och hade en aktiv moderatorgrupp så hade aldrig detta hänt. Om ni kollar så är inte jag moderator för TIKs GB längre och har inte tid med att sitta och hålla nivån uppe så som det skall göras. Jag har som sagt hela HS att sköta och ger de andra lika mycket omtanke som er TIKare. Efter SK's årsmöte så får vi höra mer om SK-sidans fortsättning samt om HS ska fortsätta vara GB för er SK-fans. Det kan ju tänkas att ni skapar en egen gästbok där ni slipper Heinrich-Marcus och dumma HS....
Kommentera

Ni får gärna skriva som dyslexier allihop eller skriva om allt möjligt som inte handlar om hockey eller Timrå IK. Valet är ert! Sedan får moderatorgruppen komma överens om vilka regler som ska följas och sedan hålla dessa på ett bra sätt utan tjaffs. Så jobbade vi förut och jag hoppas att det görs även nu (tveksam till det). De skrivregler och förhållningssätt som finns nu har inte ändrats sedan Mattias Sterners dagar som ansvarig. Även han fick samma kritik som jag får nu och har fått tidigare. Han stängde av användare och en gång även en hel arbetsplats. De moderatoransvariga som kommer framöver kommer också att få samma kritik av olika anledningar. Skillnaden mot tidigare är att förr så kallades samtliga moderatorer för "censuren" och agerade under samma namn. Numera är det inte på samma sätt och moderatorn som individ ifrågasätts. Kanske var det bättre då alla agerade anonymt och gränsfallen gick till den ansvarige. Vad tycker ni övriga moderatorer? En sak är säker, det är att det var hårdare förr men syntes än mindre. Diskussionen om censur kontra frihet har förekommit sedan gästbokens första dagar. Det är sannorligen ett av de äldsta och mest diskuterade ämnena. Enbart tallar mot örn kan väl komma före. Vi har kommit överns om att det är bra och nödvändigt. Men vart ribban ska ligga är en konstant balansgång. Varför tror ni? Kanske är det bra att nivån diskuteras titt som tätt så att den verkligen håller sig på rätt nivå. Vad tycker ni om nuvarande nivå egentligen? Det kan vara ett bra debattämne så här i semestertider. Jag har inget självändamål att hålla rent och stänga av användare hit och dit. Men likväl måste jag göra det.
Kommentera

Marcus: Jag tycker att nivån är ganska bra , utom nu på slutet då jag tycker att nivån sjönk.
Samtidigt är det väl så att man får räkna med lite "dötjat" så här i semestertider , men nivån måste ändå hållas på en relativt hög nivå.
Någon som blev klokare på det där..?
Kommentera

Tycker att Patronernas Granloby sa en bra sak:

"DJ Hemp: Min arbetskompis Sara sa nyss till mig: "Den som tiger samtycker". Jag tycker:

Din framfart här på gästboken den senaste tiden har inte varit särskilt upplyftande. Ältandet med den påhittade dyslexin har inte varit speciellt lustig, och attackerna mot muslimer har varit direkt olustiga, precis som diverse utvikningar om dina tillkortakommanden på det personliga planet. Och nu kröns detta av missriktade attacker på obetalda eldsjälar i form av moderatorer som för övrigas skull försöker hålla nivån på inläggen över en viss lågvattennivå.

Denna nivå har du vid ett otal tillfällen befunnit dig långt under. Jag tycker du borde ta grundkursen i självinsikt så att du en dag förhoppningsvis inser att du förtjänat, inte bara ett utan flera, både gula och röda kort.

Du är naturligtvis väl medveten om att ditt stundtals vilda verbala sparkande åt en massa olika håll väcker ont blod hos många läsare. Och det kanske är OK med dig, eller t.o.m. meningen. Men det är faktiskt INTE OK att du på detta sätt är starkt bidragande till att sänka ribban på vårt gemensamma fotbollsforum så att en hel del potentiella debattörer finner läsningen så nedslående att de helt enkelt ger fan i att läsa, skriva och berika vårt forum.

Det finns naturligtvis minst en anledning till att Giffarnas officiella sida inte längre länkar till den här gästboken. Jag vet egentligen inte varför det är så. Men en kvalificerad gissning torde väl vara att man med den trista, och tyvärr även riksbekanta, stängningen av gästboken inför Assyriskamatchen 1999 i minnet inte vill chansa på att få mer publicitet av samma negativa art. Vi behöver verkligen INTE bli ihopkopplade med rasister ännu än gång.

Skribenter här på gästboken har på olika, lite finstämda, sätt försökt leda in dig på säkrare mark. Men du har inte fattat vinken, eller lyssnat på de goda råden. Om du inte tar och kammar dig och kommer in i matchen så tycker jag att moderatorerna av denna gästbok ska följa exemlpet från Hockeysnack och befria oss från slikt pajaseri. Omedelbums. "
Kommentera

R: Väl talat! Hoppas vi nått botten nu och kan börja jobba oss uppåt.
Kommentera

« · 95916 · »