1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590660 inlägg · 6217 ämnen

Zätasyndromets återkomst?

« · 428952 Till forumet

Sv: Zätasyndromets återkomst?
Förlust mot Mora, hmm...känns ju inte riktigt stabilt kanske. Men ändå lite småmysigt. Det gamla Timrå mot det nya. Eleven övertrumfar Mästaren...osv. Det är nya tider sannerligen.
Följer Moras kamp med stort intresse. Målisen har man, kämpatakterna och lagandan likaså. Frågan är hur långt det räcker, detta enkla faktum att man sannolikt är det enda laget som är beredda att offra en tandrad för ett mål i omgång 7?

Och Modin är klar. Det är väl kul så klart, men min njugga inställning till NHL-andet kvarstår. Är det riktigt på riktigt detta?
Kommentera

arf:
Det är ju precis det jag skrev i mitt förra inlägg!
Lückner har inga som helst problem att motivera sina spelare.... Dom brinner av lust att få visa vad dom går för! Och dom jäklarna gör det också! Visar vad dom går för alltså! Dom går ju som expresståg i kontringarna! Det gjorde dom redan i kvalet. Inget fjantande med att slå en extra snygg passning eller halvhjärtat vispa in pucken för att lufsa efter.
Jag efterlyser glöden i TIK!

Jag tror att den kommer! Några kraftiga pungsparkar och dom förstår att... Viii måste käääämpa fööör att vinnaaa! Kom igeeeen våååårt Tiiimrååå gäääääng!

Oavsett vem som är motståndare.
Kommentera

Hälge: Kan nog inte vänta dig så mycket mer av Kiprusoff. De mål han släppt in har han varit chanslös på. Ofta har han fått alldeles för dålig hjälp av ett sovande eller bortspelat försvar.

Kiprusoff har varit fruktansvärt bra.
Kommentera

arf: OM man ska tänka positivt så är det bara ett lag som hitills vunnit en bortamatch, nämligen MIF. Alla de andra poängen som lagen roffat åt sig har kommit på hemmaplan. Timrå har spelat två hemma och vunnit båda, sä där är det klart godkänt.
Kommentera

Janken: Vad som ändå tål att sägas är att Mora inte skämdes för sig igår. Jag har sett alla TIK-matcher här nere, och Mora var bättre igår än vad LIF någonsin var. De spelade förståndigt efter sin förmåga, och då räcker det inte att bara ställa ut skridskorna som Timrå gjorde.
Kommentera

Jag är inte så säker på att det är Z- zyndrom!
Jag är rädd för att det är MIF- virus som går! Eller Vitrysslandsexem!

Nu har det gått bra några år. Med en trupp som inte ser så mycket ut på papperet. Jag citerar Leffe Bork inför säsongen 02-03. "Med ett stort frågetecken på målvaktssidan och några mediokra finnar som enda nyförvärv kan det ite sluta annat än sist för Timrå"
Timrå visade att det inte stämde. Gick till semi!

Nu har vi några fina namn på kontraktslistan. Hedström, Nilsson, Zäta, A-P Berg, Kippra, m fl.
Nordgren, Hagos, Krykov, Crippe börjar bli kända namn... Och en frisk Kung Kimmo inger RESPEKT!! Då sprider sig känslan av att VI ÄR SÅ BRA att vi inte bhöver kämpa oss till seger längre.
Malmö har, på papperet haft ganska respektingivande trupper i några år... men har saknat göd, passion och kämpaanda!
Tre kronor skulle promenera hem en seger mot vitryssland. Ja tjosan vilken pungspark!

Kenta och Hussen har den mycket otacksamma uppgiften att motivera toppspelare, som vet att dom är toppspelare, till att slita lungorna ur kroppen i varje match. Oavsett vem som står för motståndet.

Att motivera nederlagstippade toppspelare till att visa att dom minsann kan! Det är en ack så mycket tacksammare uppgift. Harald Lückner behöver knappast lyfta sina grabbar i öronen för att uppnå detta! Dom är såååå sugna på att visa att dom hör hemma i ES.

Några feta käftsmällar från Mora, MIF m fl. så tror jag att våra grabbar får ett uppvaknande.

Hav förtröstan! Det blir slutspel innan hesa fredrik tjuter den 50:e omgången.

TIMRÅ IK MOT SM-GULD!
Kommentera

Tror inte att spelarna i Timrå tror att Z ska göra allt.
Kommentera

Hälge: Kan väl nämna Kiprusoff också. Bra, men väntar mig mer.
Kommentera

LennartA: Jag håller med om den delen att Zäta inte kan fixa allt på egen hand. Jag tillhör dem som tycker att han får spela för mycket, vilket gör att han inte får ut lika mycket offensivt som han skulle kunna få.

Om man ser till resten av nyförvärven så hoppas jag att Hedström börjar visa lite av det han kan. Alldeles för osynlig.

Aalto och Berg hoppas jag också börjar ta för sig lite mer och även att det kommer lite mer skott från deras sida.

Jonsson och Svedberg bättre än väntat, enligt mig. Kul.

Av de "gamla" spelarna så saknar jag Hagos och Krykov. När ska de börja prestera något igen ?

Slutligen så hoppas jag att de kan ta fram kämpaglöden och jobbaförvarandra-mentaliteten igen. Det är den som tagit oss till semi två år i rad.
Kommentera

LennartA: Jag instämmer totalt med vad du skriver... Det är klart han är bra men inte tillräckligt bra att driva runt ett lag på egen hand. Som tur är så kommer det ju en till nu "som ska göra allt"
Kul är det att Modin kommer så klart inget snack om det. ´Men jag skulle mer gjärna se att timrå kunde värva lag andan och kämparglöden som fanns i fjol och året innan det.
Kommentera

Zätasyndromets återkomst?
Nu vill jag inte måla f-n på väggen men tycker mig känna igen TIK från året innan Zäta drog iväg.

Allt ska gå via Zäta - Det är lugnt, vi har Zäta och han fixar till det till slut osv.

Sen blev Zäta proffs med dollar i lönekuvertet istället för kronor och vips - TIK blev ett LAG med en djävulsk moral och laganda.
"Alla för en, en för alla" var en hedersparoll som gällde fram till, åtminstone denna omgång, i år.

Hoppas jag har fel men hittills tycker inte jag Zäta tillfört ett dugg till laget.
Kommentera

« · 428952