1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590295 inlägg · 6216 ämnen

Zätasyndromets återkomst?

« · 430286 · » Till forumet

Sv: Zätasyndromets återkomst?
Janken: krykov är 10 ggr bättre än Berg iaf...
Kommentera

lötabo:
Mycket gott kan man säga om Kryckan.... Men man kan inte påstå att han är rask!
Kommentera

Ambroo: Du kan ju inte mena allvar med att bänka Krykov, ge honom några matcher till så är han kung på plan igen. Det tar tid att få igång en gammal kropp, när den väl gått igång så går den på rutin sen. Krykov kommer att vara bland dom fem bästa i TIKs interna poängliga när denna säsong är slut, dvs efter den sjunde och avgörande finalen.
Kommentera

RöDaBaSkErN: Synd bara att det bara är på film det skulle fungera, verkligheten är en annan..
Nordgren målkungen som slutade att göra mål - Krykov i segaste laget -Carlsson ok, ett rätt iaf..

Näe bänka Krykov, det går inte att leva på gamla meriter och sätt in Nordgren tillsammans med Gahn, där har vi en kille som kan leverera!
Kommentera

henrik:

Håller fullständigt med i det du säger!
Nordgren målkung - Krykov "Passningsgeni" - Carlsson "Slitvargen som lungorna blöder på".

Kan man regissera en film (line) bättre än så? Alla roller finns och alla passar perfekt in i rollerna!..
Kommentera

henrik: Jag är fullt med...Samtidigt tycker jag att det är skitskoj att Hnalin och grabbarna är på G....Dom kan verkligen behövas om det fortsätter så här.....
Kommentera

Att tro att zäta ska fixa poängen i varje match är helt befängt.
Jag kan inte förstå varför man väljer att matcha zäta med Nordgren.
Kedjan med Nordgren-krykow-Carlsson har tagit oss till 2 sm semifinaler. Varför inte låta de fortsätta. Då man väljer att spela zäta med Nordgren så har man två spelare som båda vill ha mycket puck. Resultatet blir att ingen av de har puck. I matchen mot luleå så fick de på sig en kontring efter det att de försökte ta pucken av varandra. Det resulterade i att luleå gjorde 2-1. Spela zäta med Manderville och Modin och låt Hedström lira med Nillson. Det var kanske den bästa forwards paret i matchen mot Brynäs.

Rör inte Nordgren-Krykow-Carlsson. Kanske elitseriens bästa line de senaste 2 åren...............
Kommentera

Janken: Jag menar ingenting. Hur bra eller dåligt Timrå spelade har jag ingen aning om eftersom jag bara sett laget 1-2 gånger sen ni gick upp i ES. Mina rader var mera tänkta som en fråga snarare än ett påstående.
Kommentera

Stigsson: Samma kommentarer har både GIF Sundsvall och Timrå IK fått sedan återkomsten i högsta serien.

Vänta bara. Det återstår 46 omgångar och du kommer få höra de mest löjliga bortförklaringar efter varje skalp ditt lag tar.
Kommentera

arf: Stämmer det du säger, frågan för mig är varför det hela tiden ska vara så förbannat snyggt, dribblas o grejjas är vad som händer. För fan dra till pucken, skjut, måste skjuta för att göra mål. Robbans skulle defenitivt ha skjutit i sitt friläge då han inte är allt för känd för sin teknik.
Kommentera

Stigsson: Du talar i en gästbok som har syndromet färskt i minne!
Kommentera

SLut på lunchrasten! Åter till den trista vardagen!

Welcome mr Modin!
Kommentera

Stigsson:
Nog är Mora bra!
Ni spelar ju för bövelen i högsta serien!
Men du kan inte på fullt allvar mena att du aldrig sett Timrå bättre än i går!
Kommentera

Stigsson: 5+1+2 blir väl ändå 8 va.. fast Torbjörn och Claes kanske går under devisen "när vi två blir en"...

Skönt med Modin iaf. Här ska det skjutas!!!
Kommentera

250kg kärlek: Mora har för all del en vägg i målet. Just innan 1-1 gjorde han en omöjlig räddning då Gahn stod fri vid bortre stolpen, han täckte Robbans friläge enkelt, och sedan gjorde han ett par till svettiga räddningar. Med en ordinär målis i Mora hade Timrå gjort mål på åtminstone två-tre öppna lägen.
Kommentera

Stigsson: Det bästa var ju när Kiprusoff svarade för en i den enes tycke otrolig räddning. Den andre tyckte dock efter ett par sekunders eftertanke att skottet inte var just nåt vidare bra. Den förste, som inlett med att berömma målvaktens räddning, vek sig och sjöng med i kritiken mot det dåliga skottet...?
Kommentera

Redax 2: Ja , nått åt det hållet skulle det bli :)
Kommentera

250kg kärlek: Jag har redan nu kunnat se ett mönster i detta. Vi har nu spelat fem matcher och efter varje match så är motståndarfansen bedrövade över att man just gjort sin sämsta match på länge. Det är nog något som kommer att vara så tills dess att vi blir mera accepterade.

Jag tror mer att det är den förväntade "överkörningen" som uteblir och att detta starkt bidrar till sågningen av det egna laget. Det kan ju vara så (jag säger inte att det är så men att den kan vara så) att vi är lite bättre än vad man har förväntat sig.
Kommentera

Johan J:
Norrmannen var väl från orten. Så var det en kille som hade spelat i Vita Hästen som själv sa att han inte hade några uttalade lojaliteter till vare sig Timrå eller Urinköping.
Däremot var det kul när dom efter 10 min i tredje perioden märkte att Urinköping hade bytt målvakt. När han lyfte masken för att dricka utbrister dom förvånat.... " Det där ser ju ut so Sperrle?!?!?!?"
Kommentera

Johan J: Jag vill inte klaga för mycket på webbradion, då det är bättre än ingenting. Men ibland, speciellt igår, blev man fundersam då de sa att Hedström gruffade bakom Moras mål. Sedan blev det tyst i någon sekund, för att sedan öppna samtalet med att säga: "hårt skott på mål, men en bra räddning av Kipprusoff". Jahaja, vafan hände nu då undrar man ju. Det blev alltså en kontring och webbradioknasarna blev lite väl inne i spelet att de glömde att meddela de övriga.
Kommentera

Janken: Så norrmannen var borta då eller?
Kommentera

Forward: Underbart...

- ...och där åker nr 20 i Timrå ut för en tripping.
- Fy f-n, domaren är ju helt blind.
- Ehh, vasadedu. Den var ju uppenbar.
- I helsicke heller! Skall Du ha spö...
- Jamen, kom och plocka då din lille masj-vel...

Kort paus följt av reklamavbrott...
Kommentera

Johan J:
Om jag inte minns helt fel så hade man en helt utomsående gammal spelare som bisittare i Stångebro under kvarten förra säsongen. Han var ganska saklig och bromsade kommentatorn när han blev föööör färgad!
Kommentera

Janken: Nä det var nog inte världens bästa kommentator skulle jag tro.

Självklart blir det returer. Allt går inte att styra ut i hörnen.
Kommentera

Bragd-Birger: Lite intressant dock att vi gör en så katastrofal insats igår, enligt det man hört i alla fall, men ändå är det bästa motstånd Lückners grabbar stött på hittils. Det kanske inte säger så mycket med tanke på att serien precis startat, men både Fbk (oavgjort får anses som ett nederlag?) och Mif har stött på patrull mot Mora. Fler kommer få ett h-e framförallt i FM Matsson Arena.

Det som oroar mest, tycker jag, är oförmågan att få in puckuslingen. Vi har på tok för bra forwards för att stoltsera med 11 mål efter fem omgångar. Men det lossnar, säkert.

Dalademokraten om matchen igår >>>>>
Kommentera

Stigsson: Förutsatt att de båda är lika röststarka så skulle jag stå ut.
Kommentera

Forward: Jag har varit med om det också.
Kommentera

Janken: Ja SCA cupen var riktigt rolig att höra på via webben. Minns en match när vår Torbjörn refererade tillsammans med någon förmåga uppifrån Sundsvall. De bägge herrarna var partiska åt var sitt håll och det kunde låta riktigt skoj ibland. Man kanske skulle införa det som standard.
Kommentera

Forward:
Eller blodigt!
Kommentera

Janken: hm. dags att tänka på att nykomlingar oftast brukar satsa 110 % i början av serien och få en och annat poäng på jävlar anamma. Sen brukar de andra lagen komma igång och du hamnar nykomligen ändå sist till slut.
Tror det komner gå så för Mora.
Man hoppas att Kenta och Hussen småningom kan få de nya kuggarna i Tik att fungera tillsammans.
Troligen hamnar vi väl nånstans på plats 7-12
Små margnaler är det...
Kommentera

Johan J: Det skulle vara roligt om en supporter från hemmalaget och en supporter från bortalaget satt tillsammans och refererade matcherna. Det skulle kunna bli ganska roligt :)
Kommentera

Johan J:
Tacka vet jag dom som refererade SCA cupen...

"Hedström befinner sig bakanför Moras mål" :-)
Kommentera

Janken, Forward: Jag har förstått det :-) Vilken tur att dom är med oss.

Få se nu fem man på banan + masugnen som ger en sjätte spelare. Sen har vi dessutom Torbjörn och Claes i radion så det borde innebära att vi alltid spelar 7 mot 5 hemma. Lovely!
Kommentera

Stigsson: Webbradioreportrarna var värdelösa. Satt och lyssnade på radiosporten samtidigt och de gav två helt olika omdömen om matchen. Varför litar jag mer på SR?
Kommentera

Stigsson: Klart att det var deras fel!
Kommentera

Stigsson:
Jaaa! Det var deras fel! Helt och hållet! ;-)
Kommentera

Forward:
OK! Jag har betänkt detta. Men då måste backarna tänka likadant! Annars kan du ge dig på att motståndarna "tänker till"
Kommentera

Det var väldigt många här i gästboken som skyller gårdagens förlust på webbradioreportrarna!
Kommentera

Janken: Det är hans spelstil. Spelad så i NHL också, med en returer. Men då är backarna med på detta och rensar. Dock så kniper han dom när sikten är fri. Men när det är trafik så funkar han som ett bollplank. Börjar backarna hjälpa målis bättre så kommer det att funka bättre.
Kommentera

Skarin:
Enligt dalmasarna på webradion i går släppte han många returer... Rakt ut!
Nu blev det väl inget mål i en sån situation men motståndarna lär sig sånt ganska snart.
Men å andra sidan så var det inte världens proffsigaste kommentatorer heller!
Kommentera

Förlust mot Mora, hmm...känns ju inte riktigt stabilt kanske. Men ändå lite småmysigt. Det gamla Timrå mot det nya. Eleven övertrumfar Mästaren...osv. Det är nya tider sannerligen.
Följer Moras kamp med stort intresse. Målisen har man, kämpatakterna och lagandan likaså. Frågan är hur långt det räcker, detta enkla faktum att man sannolikt är det enda laget som är beredda att offra en tandrad för ett mål i omgång 7?

Och Modin är klar. Det är väl kul så klart, men min njugga inställning till NHL-andet kvarstår. Är det riktigt på riktigt detta?
Kommentera

arf:
Det är ju precis det jag skrev i mitt förra inlägg!
Lückner har inga som helst problem att motivera sina spelare.... Dom brinner av lust att få visa vad dom går för! Och dom jäklarna gör det också! Visar vad dom går för alltså! Dom går ju som expresståg i kontringarna! Det gjorde dom redan i kvalet. Inget fjantande med att slå en extra snygg passning eller halvhjärtat vispa in pucken för att lufsa efter.
Jag efterlyser glöden i TIK!

Jag tror att den kommer! Några kraftiga pungsparkar och dom förstår att... Viii måste käääämpa fööör att vinnaaa! Kom igeeeen våååårt Tiiimrååå gäääääng!

Oavsett vem som är motståndare.
Kommentera

Hälge: Kan nog inte vänta dig så mycket mer av Kiprusoff. De mål han släppt in har han varit chanslös på. Ofta har han fått alldeles för dålig hjälp av ett sovande eller bortspelat försvar.

Kiprusoff har varit fruktansvärt bra.
Kommentera

arf: OM man ska tänka positivt så är det bara ett lag som hitills vunnit en bortamatch, nämligen MIF. Alla de andra poängen som lagen roffat åt sig har kommit på hemmaplan. Timrå har spelat två hemma och vunnit båda, sä där är det klart godkänt.
Kommentera

Janken: Vad som ändå tål att sägas är att Mora inte skämdes för sig igår. Jag har sett alla TIK-matcher här nere, och Mora var bättre igår än vad LIF någonsin var. De spelade förståndigt efter sin förmåga, och då räcker det inte att bara ställa ut skridskorna som Timrå gjorde.
Kommentera

Jag är inte så säker på att det är Z- zyndrom!
Jag är rädd för att det är MIF- virus som går! Eller Vitrysslandsexem!

Nu har det gått bra några år. Med en trupp som inte ser så mycket ut på papperet. Jag citerar Leffe Bork inför säsongen 02-03. "Med ett stort frågetecken på målvaktssidan och några mediokra finnar som enda nyförvärv kan det ite sluta annat än sist för Timrå"
Timrå visade att det inte stämde. Gick till semi!

Nu har vi några fina namn på kontraktslistan. Hedström, Nilsson, Zäta, A-P Berg, Kippra, m fl.
Nordgren, Hagos, Krykov, Crippe börjar bli kända namn... Och en frisk Kung Kimmo inger RESPEKT!! Då sprider sig känslan av att VI ÄR SÅ BRA att vi inte bhöver kämpa oss till seger längre.
Malmö har, på papperet haft ganska respektingivande trupper i några år... men har saknat göd, passion och kämpaanda!
Tre kronor skulle promenera hem en seger mot vitryssland. Ja tjosan vilken pungspark!

Kenta och Hussen har den mycket otacksamma uppgiften att motivera toppspelare, som vet att dom är toppspelare, till att slita lungorna ur kroppen i varje match. Oavsett vem som står för motståndet.

Att motivera nederlagstippade toppspelare till att visa att dom minsann kan! Det är en ack så mycket tacksammare uppgift. Harald Lückner behöver knappast lyfta sina grabbar i öronen för att uppnå detta! Dom är såååå sugna på att visa att dom hör hemma i ES.

Några feta käftsmällar från Mora, MIF m fl. så tror jag att våra grabbar får ett uppvaknande.

Hav förtröstan! Det blir slutspel innan hesa fredrik tjuter den 50:e omgången.

TIMRÅ IK MOT SM-GULD!
Kommentera

Tror inte att spelarna i Timrå tror att Z ska göra allt.
Kommentera

Hälge: Kan väl nämna Kiprusoff också. Bra, men väntar mig mer.
Kommentera

LennartA: Jag håller med om den delen att Zäta inte kan fixa allt på egen hand. Jag tillhör dem som tycker att han får spela för mycket, vilket gör att han inte får ut lika mycket offensivt som han skulle kunna få.

Om man ser till resten av nyförvärven så hoppas jag att Hedström börjar visa lite av det han kan. Alldeles för osynlig.

Aalto och Berg hoppas jag också börjar ta för sig lite mer och även att det kommer lite mer skott från deras sida.

Jonsson och Svedberg bättre än väntat, enligt mig. Kul.

Av de "gamla" spelarna så saknar jag Hagos och Krykov. När ska de börja prestera något igen ?

Slutligen så hoppas jag att de kan ta fram kämpaglöden och jobbaförvarandra-mentaliteten igen. Det är den som tagit oss till semi två år i rad.
Kommentera

LennartA: Jag instämmer totalt med vad du skriver... Det är klart han är bra men inte tillräckligt bra att driva runt ett lag på egen hand. Som tur är så kommer det ju en till nu "som ska göra allt"
Kul är det att Modin kommer så klart inget snack om det. ´Men jag skulle mer gjärna se att timrå kunde värva lag andan och kämparglöden som fanns i fjol och året innan det.
Kommentera

« · 430286 · »