Låt säga att Zäta inte övertygar nog mycket i VM för att Detroit ska vilja plocka över honom. Däremot vill Detroit att han ska spela i en bra omgivning. Då skulle han kanske kunna lira tillsammans med en bunt andra klasslirare följande zuperfemma:
Tom Bisset, Henrik Zetterberg, Tony Virta Niclas Hedberg, Anders Eriksson
Trenyförvärv är allt som behövs... förutom en center till andrafemman förstås där den hära Toni Koivunen verka ligga bra till. Tony Virta och Anders Eriksson lär kosta en slant, men två bra spelare må man väl kunna skrapa ihop pengar till? Timrå har ju sagt att man ska öka omsättningen med 5 miljoner/säsong de närmsta åren... Givetvis ska det vara flerårskontrakt på dessa spelare..
Patrick: Hedberg i Zuperfemman? Lite överraskande. Tycker han är på tok för osäker speciellt i passningsspelet. Han har iofs varit bra de senaste matcherna men jag höll på att bli galen på han under Löven matchen. Felpassningsprocenten var väldigt hög. Vad gör att du har med han i en så pass bra kedja?
Laken: Intressant hur du nästan ironiserar bort mitt inlägg. Till skillnad mot för dina namn var min femma i allra högsta grad möjlig. Dahlén har redan ett kontrakt. Petriläinen har nog kvar samma anledning som förut att spela i finska ligan och Mr. Starostenko är en spelare som är på god väg att bli den mytomspunne frälsaren med de gyllene handlederna som alla hoppas på men ingen kommer att få se röken utav..
Hedberg i förstafemman är en liten chansning, men de finns väl inte så många andra backar som är så mycket bättre ändå? Casselståhl? Njaa.. Jindrich? Hmm.. Rajamäki? För defensiv.. Richard Linter hade ju verkligen varit något, men det är nog inte på något sett realistiskt. Tony Virta? Tja, varför inte? Någon succé i NHL har han då inte gjort. Visst skulle han kosta mer än Zäta, men det är en spelare av jävligt fin kvalité. Vi har ju alla sett hur mycket Zäta har betytt för Timrå och en spelare som Virta skulle kunna betyda nästan lika mycket.
Jag ställer mig lite tveksam till Timrås sätt att försöka snåla sig till framgång ibland. Timrå har ju tex haft utomordentligt svårt att göra mål i Elitserien. Under två mål i snitt frammåt kan ju knappast räknas som godkänt. Vore det då inte på plats med ett par målskyttar av rang?
Samtidigt som man blir lite orolig, så blir man samtidigt nästan avundsjuk på en klubb som Linköping tex. Först skriver de ett 8 miljonerskontrakt med en back på nedgång.. Sedan är de beredd att betala 2,7 miljoner per säsong för Timo Pärssinen. Nu har de köpt ut (man kan ju faktiskt säga så nu med den här sk. utbildningsersättningen) Andreas Pihl från MoDo och gett honom bättre lön (annars skulle han ju knappst överväga att flytta). Nu står både Kristian Gahn och David Vyborny som rykten för Linköpings räkning... klasspelare båda två, där den senare ändå är mycket bättre.
Södertälje är inte mycket sämre de heller. Inte nog för att de redan har kontrakt med Peter Larsson, Juha Lind och Peter Ahola. De skriver även kontrakt med Leif Rohlin och ryktena från andra sidan atlanten är många...
Är det inte dags att headhunta fram nån vass jäkel på marknadssidan som kan dra in lite kulor...? Jag tror faktiskt att nivån på Elitserien kommer bli bättre nästa år och har man då spelat i Kvalserien året innan gäller det nog att satsa en hel del på spelartruppen om man inte ska bli avsågade efter halva Elitserien..
Patrick: Hur tror du en kille som Thomas Johansson resonerar...? Han har ju varit på gång hit tidigare och det var också mycket nära att han hamnade här... Skeptisk till att han väljer Allsvenskt spel med AIK och Djurgården kanske han fortfarande känner agg emot efter att ha blivit ratad där... Men kanske pengar utomlands lockar honom mer...
Tony Virta lär väl FBK ligga bäst till av ES-klubbarna eftersom han drog dit förra säsongen men bröt kontraktet med samma o drog till NHL utan att ha spelat en enda match...
Tom Bissett vore en kanon-värvning för TIK, visst är han kanske inte i sitt bästa slag o har dessutom genom karriären faktiskt bara lyckats i Brynäs, men vi skulle behöva honom i vårt Power Play som inte varit det bästa denna säsong... Dessutom skulle han hamna i TIK så skulle det nog reta gallfeber på Brynäs-fansen...
Örn-öga: Bara för att Anders Eriksson blivit petad ur Sveriges VM-trupp så tror du att han inte skulle vara ett lyft för vårat försvar eller...? Det vore en kanon-förstärkning men tyvärr så lär MoDo ligga bäst till om Bollnäs-grabben väljer att flytta hem...
Jag håller med dig Patrick att det känns frustrerande när man ser vad LHC och SSK värvar för namn... Hoppas verkligen TIK kan klara av att få nåt namnkunnigt förvärv iaf... Tycker Kristian Gahn vore ett namn att satsa stenhårt på, han håller inte Zätas klass men är en helt duglig förstacenter... Men pengarna styr tyvärr och Timrå får nog ge vika för de rikare klubbarna och sedan ta de dem inte vill ha... I grund och botten tycker jag det ändå känns viktigast att vi lyckas behålla de med stort hjärta för TIK o bygga laget kring dem... Markus Matthiasson ska vi göra allt för att behålla... Det är min åsikt...!
Jimmy: Känns det inte lite grand som att slaget är förlorat på förhand ibland? Det är ju deprimerande när man tänker efter hur litet Timrå är i dessa sammanhang egentligen..
Jimmy: Jag glömde att svara på din fråga (eller var den kanske retorisk?). Thomas Johansson blir nog kvar i närheten av Stockholm. Åtminstone på pendlingsavstånd ifrån Stockholm. Södertälje eller Linköping ligger väl bra till... igen... om nu inte DIF vill ha tillbaka honom (vilket de borde vilja).
Patrick: Jo, tyvärr gör det nog det... Vi är en liten klubb så är det bara... Men läste att Bulla ska höja sponsor intäkterna från 12 till 18 miljoner iaf...
Om TJ: Jo, det är nog sant det med... Det känns lite deprimerande att man inte kan hitta några stjärnor som vi rimligen borde ha stor chans att få så här på förhand...
Jimmy: Bara nu Nubben börjar med Mathiasson så är jag nöjd nu när Z slutar så kan vi inte göra om förra årets misstag och släppa dom med TIK-hjärta, eller har jag fel?
Superbacken Thomas Johansson är en superäkta stockholmare. Tyvärr så blir det nog Djurgården för hans del. Men självklart ska Nubben ta kontakt med honom. Man ska aldrig säga aldrig.
Vad sägs om Pasi, TJ, Koivunen, Dahlén och Bissett....
dr-nix: Jag tycker att det känns som om vi inte har råd att vara i elitserien. Man blir så jävla besviken när "nubben" uttalar sig om att vi är ett bottenlag och bara ska bredda truppen. Man kan ju fundera på hur han tänkt bredda truppen, om vi nu tappar Zäta alt. Matthiasson. Nej, nu måste pengar in i klubben annars kan vi lika gärna spela i allsvenskan. Så "snälla" SCA, pumpa in pengar NU till Timrå!!!!!!
andra lag får ihop pengar till bra nyförvärv och nu pratar jag inte bara om lagen i söder, då tycker jag tamefan att tik ska kunna skrapa ihop lite pengar oxo annars så är det dax med en ny organisation i tik
dr-nix: Skulle faktiskt tro att om nu TIK fick ihop denna superfemma, så skulle säkert Zäta känna sig sugen på ett år till om nu inte Detroit tar honom. Det känns väldigt viktigt att åtminstone ha en riktigt bra femma, för att ev. kunna nå en slutspelsplats.
Redhat: personligen så bryr jag inte mig om en "superfemma" men att tik får ett bra lag ...lag läste i expressen att nu ska tik satsa inför nästa säsong och att vi ska köpa in KLASSPELARE! då blev jag glad och tänkte ÄNTLIGEN! men efter ha läst dagbladet blir jag deppig igen för där säger dom att dom har samma pengar att röra sig på som förra säsongen och iof så kanske det inte är lite pengar men se vad vi fick för dom enorma summorna denna säsong, nej TIK måste göra en allvarlig satsning inför nästa säsong dom måste inse att vi inte spelar i korpen utan i sveriges högsta division och att för att bli bra så måste man ta chanser ..då tänker jag inte på att "vi chansar och köper denna 23åriga turken som aldrig har sett ett par skriskor förut, han blir säkert skitbra om 10år"....suck
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Tom Bisset, Henrik Zetterberg, Tony Virta
Niclas Hedberg, Anders Eriksson
Trenyförvärv är allt som behövs... förutom en center till andrafemman förstås där den hära Toni Koivunen verka ligga bra till. Tony Virta och Anders Eriksson lär kosta en slant, men två bra spelare må man väl kunna skrapa ihop pengar till? Timrå har ju sagt att man ska öka omsättningen med 5 miljoner/säsong de närmsta åren... Givetvis ska det vara flerårskontrakt på dessa spelare..