1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590813 inlägg · 6217 ämnen

Zyndapp KS 50

« · 310617 Till forumet

Zyndapp KS 50
Dalan m.fl.!
Kommer besökarna att få skåda den nya läktarflaggan, eller har den försvunnit igen?
Kommentera

Sv: Zyndapp KS 50
Polkagrisen: Om du var på premiärmatchen mot Frölunda så har du redan sett den. Den vecklades ut över ena långsidan på sittplats...
Kommentera

Dream Team:
För två år sedan kom den fram vid varje mål.
Kommentera

Polkagrisen: Bekymret nu är vart den ska ligga nånstans under matcherna, det är ju ingen liten sak. Det finns ju ingen plats bakom klacken nu som det var tidigare. Tanken är väl att det ska vara just som du säger, men det ordnar sig nog..
Kommentera

Dream Team: Ja den är ju inte som en bit skithuspapper precis....Det jansje vorre en tanke att kika runt efter eb ny men mindre flagga med tanke på hur klacken står just nu,,,Men dety är bara en fundering....
Kommentera

Polkagrisen: Vilken tung rubrik... En sådan moppe drömde man nästan våta drömmar om en gång i tiden. Själv fick man hålla till godo med en Puch Dakota med effektljuddämpare, grovkrök, ställbart och pampas. (Med två pinnar)

Vet att vi någon gång tänkte åka moppe från Matfors till ishallen i Timrå. Vi fick ge upp våra planer i Tövatrakten då stuprören till jeans på något vis frusit fast i bensintanken. Hade vi överhuvudtaget kommit fram till Timrå, så hade vi ändå inte kunnat räta ut våra djupfrysta kroppar från det kalla stålet i mopederna. Därför insåg vi att inget kunde tillföras TIK-klacken. Ansvarskännande som man alltid varit så var det inte läge att fortsätta.
Även om jag kanske lyckats släpa min rödglödgade kropp, som fått en djupfryst kyckling att framstå som kramgod och mjukisaktig, så hade det inte blivit mer än stel sittplats ändå... Och sittplats är inte min stil.

Skinnarmo & co kan slänga sig i väggen. Att med hightec-utrustning åka skidor på platta nordpolsisar är väl ingenting mot hur vi "vägralångkalsongmedelpadsmopedister" trotsade sjuttiotalets sibiriska vintrar?

Allt var brutalare på den tiden. Timrås backar, naturisens sprickor, cccp, brudarnas könsbehåring, barnprogrammen på TV och julklapparna man riskerade att få från "Gubben på hörnet"... Brr.
På den tiden hade bilarna "kofångare" och Sundsvalls Hockeys kommande supportrar växte upp totalt ovetande om framtidens märkliga förfall. Undrar vad som gick snett?
Kommentera

Smokey:
En blå Pusch Dakota med Califfastyre, grovkrök & luckadrevat, mmmmmmmm
Som brudmagnet satt man på en orangeförgad fårfäll indränkt i tvåtaktsolja och bensin.
Själv fick man nöja sig med en Pusch Montana från -81, ny så klart, från
Benkas i Bergeforsen.

Tuffaste killan på gatan körde en KS50 samt en packmoppe med 13-hästars och utan lyse.
Kommentera

Smokey: Jag har alltid hävdat att förfallet påbörjades när Arne Weise blev TV-värd på julafton.

Något mer anti-brutalt kan jag inte tänka mig.
Kommentera

Smokey: Blir så nostalgisk att tårarna rinner. Vilka tider! Tack Smokey tack!

Mitt enda problem att jag fick ingen rå Ks 50 utan fick hålla till godo med cs 50, fjoll moppen.
Men så var man ju omringad av Tunadalare också.

Tur att Timrå finns som kan göra riktiga män av pojkspolingar!!
Kommentera

Finns nåt som heter lunare för er Zyndappare detta är hockeyforum!
Kommentera

TD:Håller med dig. Själv har man ett inlägg som dryper av hockeyminnen. Tänk att andra ska yra om mopeder då...

Men det är klart. För vissa så var kanske mopeden en av hörnstenarna i livet. Ett liv som är ett måste för att kunna bli en någorlunda aktiv TIK-supporter...

Allt hänger kanske ihop.
Kommentera

Smokey: Vad mer kan man säga. Det var bättre förr, då sm-gulden stod som spön i backen till Brynäs....=)
Kommentera

Hong Kong: Visst. Det var tuffa tider. Men frågan är om TD godkänner ditt inlägg... Brynäs är väl mer lunar än ishockey idag?

Vad beträffar FH så skulle den reliken knappt behöva skriva en rad för att vara hockeyrlaterad...

Fan, vad svårt det blir att skriva här nu. Kan maan dra till med något om Micke Lind kanske? Håller det?
Kommentera

Smokey: Eller om vi ska fortsätta vara nostalgiska...Robert Lind i Kramfors...=)
Kommentera

Dream Team:
Det är väl bara att fixa det då, eller skall det behöva ta HELA säsongen innan ni gör en "Tumme Ur" och meckar till något?

Det kan väl inte vara meningen att flaggan skall bli en Smalare än Thord, dvs kosta en rackarns massa pengar och till ingen nytta?
Kommentera

Dream Team:
Förlåt, du var inte med om att fixa avslutningsfesten. Så vad som hände där skall inte du belastas för.
Kommentera

Polkagrisen: Smalare än Thord? Du är inte rädd att få lunare-TD efter dig du;-) Men visst låter det som om det är lite krångel med logestiken i Tifo-gruppen ibland... Men i stället för att gnälla så borde några "stora" gå in och hjälpa knylan & co med tifojobbet. Expressen och Aftonbladet hyllar forfarande timråklacken som en av de bästa i landet. Så visst finns det hopp i dystersoppan.

Synd att man bor så långt bort.
Kommentera

Polkagrisen: Jag har aldrig ägt en moped. Ej heller en skoter. Så drevs jag ut ur Kovland också vid arton års ålder.
Kommentera

Jag saxade detta ur AB från hösten 2000.

8. Timrå
Ishockey (36)
RAKET!
Sundsvall var vårens hetaste hockeystad och kommer så att vara en bra bit i höst. I april lyftes spelarna till elitserien av 6000 fans. Vi minns bortastödet i kvalserien mot Västerås: en hel rödvit kortsida som skrek fram laget till seger. Vi fick ståpäls!

Det känns som om 8:e platsen är "lite" osäker när man inte en lyckas med att dra fram en läktarflagga då timrå gör mål.
Som sagt läge för Habba att samla sina trupper för att gå på offensiven, eller ?

Håller supporterkulturen på att rinna ut i sanden och ner i grundvattnet?
Kommentera

Polkagrisen: Men snälla polkagrisen! Varför tar du inte och ringer Habba? Eller kan du bara kritisera via fingrarna?
Kommentera

Maggan: vart har örnen tagit vägen?inge bra intro nu heller!
Kommentera

timråfan: Kanske inte bra, men det var fan inte bra med nån vinögd örn heller
Kommentera

Sur-puchar och annat. Nä, MCB Compact ska det vara.
Kommentera

Johan: Nä, bevare mig väl !
Jag har faktist kvar min Zundapp KS 50 från 74a.
Med 5vxl motor.
Men av någon annledning har avgas och förgasare fått fötter.
Så har någon en BING 17 över ?
Kommentera

Är det inte lite lustigt att den här gamle timråbekantingen går till djurgårn?
Kommentera

« · 310617