Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

Mostånd?

« · 104055 Till forumet

Mostånd?
Tjena!
Hade en diskussion med ett par polare över ett par kalla i helgen vad beträffar motstånd i träningsmatcher. Nu har TAIF gjort två på raken mot inget vidare motstånd och gjort 9 mål i båda. "Ingen bra värdemätare" skrivs det här och det kan man ju hålla med om. På ett sätt. Men, hur är det med för- och nackdelarna med lättare motstånd på försäsongen?
Halmstad mötte t.ex. DIF (0-4) och fick bara iväg 10 skott på mål. Oskarshamn gjorde 2-8 på samma lag. Kommer dessa lag att må bra av att inte ha en chans mot dessa lag på försäsongen? Och hur är det för AIF? Jag tror att det är jäkligt bra att få känna i början att man får göra mål, att många spelare är med i poängproducerandet. Vad tror ni andra? Debatt!! TAIF möter inget motstånd från ett hål upp i systemet. Vad tror ni?
Jävligt kul att se att juniorerna tar för sig! Det känns helskönt med tanke på klubbens strategi på lång sikt!
...spännande att se mot IKO på onsdag!
Kommentera

Sv: Mostånd?
ForzamalmJR: Tror det är mkt positivt med tanke på att låta spelarna lära sig hitta varandra på isen och spela ihop spelsystemet dock blir nog försvarsspelet lite lidande men det lär vi väl få se mer av i matcherna mot tex arboga och oskarshamn!
Kommentera

ForzamalmJR: Vi diskutera faktiskt det där igår och jag håller med Merxx att det är ingen nackdel att möta mediokert motstånd i början så man får spela in sig. Möta motståndare som är ett par nummer förstora är jag lite tveksam till. Sen är det viktigt tycker jag att spelarna som ínte har allsvensk rutin får känna på hockeyn mot allsvenska lag, varje match är ju en erfarenhet.
Kommentera

Vad som är rätt eller fel är ju lite svårt lämnar jag därhän. Men man kan ju konstatera att motstånder vara lite svagt i 2 av 3 matcher, men frågan är om man kunde veta på förhand att vi skulle vara så överlägsna mot tex norrkollegan Vallentuna när träningsmatcherna bokades. Det kanske är så att vi är bättre än vad som beräknades och att vi då inte får starkt motstånd.
Kommentera

hepp: Sen är det inte fel att möta starkare motståndare så att man även kan se sina brister i försvaret (om man har några brister), men visst är det bra sätt att spela ihop laget och det är viktigt att veta att man kan göra mål.
Kommentera

« · 104055