Ööö... . Finns det verkligen nån som tycker det e bra som det e nu !?!?! . Finns det så jävla mycke positivt att lyfta fram ?? . Tror nog det e dax att det händer nått snart!!! . Hare´...
Man ska inte försvara en sådan sak som Nord gjorde men det är näst intill!
Vi har inte sett röken av Sparvs "krönikor" sen han sågade föreningen sist men nu när det finns ngt negativt att ta upp så vaknar han till igen! Skriver en lång "krönika" i dagens TrT där han tar upp och enligt mitt tycke förstorar upp händelsen ngt otroligt! Han skriver bla att han tycker att föreningen ska stänga av Nord av moraliska skäl och tycker tom att det är näst intill så man ska sparka ut honom från klubben! Han tar tom upp inlägg från våra gästböcker där han tycker det är låg moral där Nord hyllas i vissa inlägg! Tror nog alla utom Sparv och möjligtvis ngn örebroare förstår att ironi-nivån är hög på en gästbok som tex den här!
Sparv har återigen visat att han aldrig kan skriva ngt positivt om Taif utan bara skriver i dom lägena som det finns ngt negativt att skriva!
Tycker att det näst intill är dags för en bojkott av TrT både från föreningens sida och från supporterhåll, åtminstone ngn markering att Taif inte vill vara förföljda av tidningen i alla lägen!
FORZA TAIF vändningen kommer var så säkra mina vänner!
TrT jobbar vidare. Fattar inte riktigt hur tidningens reportrar kan blunda för allt positivt som händer i föreningen och enbart fokusera på en spottloska. Varför grävde inte tidningen och letade efter anledningen till loskan.
Att tidningen har en negativ attityd till TAIF finns många exempel. Inför detta året detta året valde taif att hålla hårt i pengarna till skillnad från flera andra lag. Tidningen skriver då att vi "rustar för ettan". En mer nyanserad och begåvad skribent hade skrivit att TAIF tar tag i de ekonomiska frågorna på allvar och inleder en långsiktig satsning på unga egna spelare. Är det någon som vet varför TrT tycker så illa om TAIF? Är det någon som vet vad som skrevs om bois när ansvariga där nästan drev föreningen till konkurs?
Kan inte förstå hur ni kan försvara Nord efter en loska mot en motståndare!! Det bevisar bara hur det är i AIF just nu, obalans!!! Håller helt och hållet med Sparv i tidningen, stäng av Nord nu direkt, så att man kan säga att man är från Tranås utan att skämma ut sig.. Om du läser detta själv Kristoffer så är det snart dags att växa upp och bevisa lite på plan istället... Hoppas AIF med styrelsen i första hand agerar snabbt och visar att man är emot sånt här.. Tack för mig.
JR: Tycker inte man ska försvara händelsen ifråga men tycker inte heller man ska förstora upp den så våldsamt!
Nord själv menar ju på att det var ett misstag och då är ju oxå frågan hur Taif ska agera? Gör man på ena viset går man ju emot och litar på sin egen spelare och gör man på andra viset visar man ju att man inte litar på sin egen spelare! Anser att det är ett svårt beslut för Taif att fatta!
Poängen i mitt inlägg var ju att Sparv dyker enbart upp i TrT så fort det finns ngt negativt att skriva om Taif aldrig när det finns ngt positivt!
Hej alla TAIF:are:- Jag fundrar lite på just detta med Sparv´s krönika i TrT. Har denne Sparv någonsin spelat i TAIF och blivit petad eller vad är anledningen till HATET! Tänk på det,det måste finnas en förklaring! Kan ju haft betong i sandlådan.
Enligt dagens TrT så hade Taifs styrelse möte igår och bestämde att Nord skulle be Ljunggren om ursäkt, vilket han senare gjorde per telefon! Både Taif och Ljunggren anser saken vara utagerad och Nord spelar med Taif ikväll! Ljunggren uttalade sig ocskå och sa att saken hade varit utagerad för länge sedan om Nord bett om ursäkt i samband med matchen istället!
Vidare kunde man läsa att Taif ställer upp med Kalle Mattsson i målet ikväll! Nils Olsson och Petter Skidén är tillbaka i laget! Jakob Holmgren är nackskadad och Johan Ströms medverkan är tveksam då han legat sjuk i veckan!
Att stänga av spelaren i fråga tycker nog jag också är att gå lite väl långt. Men man ska väl absolut inte försvara att man spottar på folk, vilket jag tyckte mig se i nåt tidigare inlägg här. Ishockeyspelare är ju förebilder för barn och andra, och då gäller det ju att man håller sig i skinnet. En riktigt ordentlig tillsägelse av tränaren låter som ett lämpligt straff och det antar jag att han har fått också.
.
Finns det verkligen nån som tycker det e bra som det e nu !?!?!
.
Finns det så jävla mycke positivt att lyfta fram ??
.
Tror nog det e dax att det händer nått snart!!!
.
Hare´...