Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

Tack för fint deltagande

« · 104488 Till forumet

Tack för fint deltagande
Ville bara officiellt tacka för den fina gesten med en blomma på min fars begravning. Hockeyn och framförallt supporterkulturen betydde mycket för honom, så det var fint att se blommor både från TAIF Hockey och FCS.

Nu till hockeyn...har sett en match (Gislaved) i år, och tycker att det ser riktigt hungrigt och inspirerat ut. Tror att spelare som Fashutdinov och Holmgren kan ta riktigt stabila steg redan i år och bli tongivande. Jag tror aldrig jag har gnuggat handflata som när man ser en spelare som Alosha, hans skridskoåkning och spelsinne håller uppenbar landslagsklass. Och det menar jag verkligen. Skulle den killen väga 90 kg så SKULLE han spela i landslaget inom ett år. Håller du med Merxx? (o va inte så pessimistisk nu...)
Kommentera

Sv: Tack för fint deltagande
Kenny Karlsson: För o blanda mig i diskussionen lite..Merxx pessimist han kan ju inte ens stava till ordet pessimist! (inte jag heller för den delen)

Vi satt faktiskt och sa under gårdagens träning att spelare som Holmgren och Alexej ska man va jävligt glada att man fått fram. Så enkelt är det inte att få fram talanger på löpande band, dessa spelare tillför ju verkligen något till laget. Sen är det ju underbart att se att vi fått en efterträdare i teknisk briljans då Holmis lägger grillerna på hyllan, om nu inte HV71 kommer och plockar Alexej! Hoppas verkligen Alexej väljer att utvecklas som hockeyspelare i TAIF:s A-lag. I vilket fall är det jävligt kul att kunna få fram spelare från egna leden.

Ska bli intressant o se hur det går mot Oskarshamn imorrn.
Kommentera

« · 104488