Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

Tranås - Arboga 3-4

« · 191170 Till forumet

Tranås - Arboga 3-4
En kul match att kolla på tycker jag om man bortser från resultatet. Tycker att TAIF spelade rätt bra i andra men man måste ju sätta lägena, något som Arboga gjorde i stället. Andra målet var en redig bjudning!

Sista var bästa perioden i matchen för TAIF:s del där man i stället satte chanserrna. Tyvärr släpper Throgen in ett billigt mål även i denna match, det har vi inte råd med! Målet i förlängningen kändes även det som att målvakten borde tagit det skottet. Gissar på att Mattsson får chansen nästa match.

Härligt med så mycket folk på matchen, bra tryck där i andra!

FORZA!
Kommentera

Sv: Tranås - Arboga 3-4
Hyfsad match där målvaktsmisstagen av Throgen återigen fäller Taif på mållinjen!
Taif måste göra mål på sina chanser hade de gjort det hade det varit en annan match! Klar förstärkning är Alexander Hulth, stor orädd och gillar att tacklas! Jeff är jag lika tveksam till som innan även om han slet mkt i försvaret!

Hoppas ni inte missade den stora sevärdheten i matchen Arbogas #24 Lars Jonsson från Leksand. Vilken kille, helt otroligt att Leksand lånat ut honom. Oerhört stabil och försvarssäker, inte ett felpass vad jag la märke till iallafall!

Axelsson är vår store poängkung i år, låt gå för att han inte är världens bäste skridskoåkare eller spelar så fysiskt! Han gör mängder med mål och målpass och det behövs verkligen i Tranås AIF!
Kommentera

Glömde att berömma FCS förut.. Bästa insatsen från Er sida på länge.. Nu fick ni kvittot på att hela hallen ställer upp på "AIF är dom bästa". Fick nästan lite SA-känsla från 2001!! Mer sånt, tror grabbarna på isen höjer sig minst ett snäpp när de får ett sånt stöd, vem skulle inte göra det.
Forza !!
Kommentera

JR: Vi körde den ramsan ca 15min i sträck i Ljungby, var dock lite jävligare att få igång publiken där. ;)

Underbart tryck när även sittplats gör sig besvär!
Kommentera

JR: 2001 va vi inte i SA, men d e ju detaljer =) 2000 va d.

Men ett kort tag där så va d nästan så, d e gött när d blir lite fart på d!
Kommentera

Lindersson: Ok, 2000 då, men visst längtar man tillbaka!!! Hoppas att grabbarna klarar av att hänga kvar, skulle vara bedrövligt att åka ur!!! MEr fart på läktarna tror jag behövs för att AIF ska bli det hemmalag de var för ett par år sen, då blev det inte många förluster på ett år, och absolut inte mot motstånd som Arboga & Örebro. Vi måste hjälpa och stöttta dem på isen, soh sittplats verkar också vara inne på samma linje... Kom igen nu alla TAIF:are, ta ert ansvar och se till att vi på läktarna gör vårat i alla fall, sen är det upp till spelarna att betala tillbaka med att hänga kvar.
Kommentera

JR: Kul att det tas fram:-Men med tanke på att vi som mest brukar lyckas vara ca.10 st. som hejar på TAIF på hemma-matcherna ,så tror man ju knappt att nå´n vill att det ska gå bra!
Men å andra sidan så vore det helt underbart om vi kunde bli nånstans mellan 25-50 st. som kunde heja fram AIF!!!!!
Men det får man väl drömma om eller????
Kommentera

« · 191170