Spelare, ledare och tränare i TAIF är alla vuxna. Som vuxna individer har och tar man ansvar över sina handlingar. Vi, dvs publiken, har all rätt att kräva resultat som står i proportion till material. Det finns ingen som dött av konstruktiv kritik. Ni kommer väl ihåg Bendelin och hans kommentar att TAIF har "Sveriges sämsta publik". Vad hans kritik resulterade i behöver man väl knappast nämna i detta forum.
Frågan man måste ställa sig är följande: vilket material har vi, dels bland spelarna och dels bland tränarna. Vad kan vi kräva av vårt lag? Enligt min uppfattning har vi bra spelare. Kvar blir då tränarna. Det är några saker man inte kan blunda för. i) A. Kreu sa att vi kör efter modellen "rushockey" och taktiken "funkar det så funkar det". Detta är allvarlig kritik från en elitseriespelare. Efter att ha sett Kreu vid flera tillfällen kan man konstatera att han är en "smart" spelare vilket ytterligare stärker hans ord. ii) Vid två tillfällen, vad jag vet, har Hasse tagit upp bortaspelet. Första gången sa han att bortaspelet kommer bli bättre nu när vi har bredare trupp. Personligen anser jag inte att truppens bredd kan förklara bortaspelet förra året. Vi kunde ju vinna hemma förra året med den då "smala" truppen och borde rimligtvis också då kunnat vinna borta. Andra gången Hasse tog upp ämnet sa han att det är full gas som gäller, både borta och hemma. Lite som LHC resonerade men nu spelar de mer grishockey då det inte höll med gasen i botten på bortaplan. Jag tycker analyserna kring bortaspelet varit undermåliga, minst sagt. När överraskade TAIF-laget oss senast? När kända man senast att "de va som fanken, vi slog dem!!!"..? Var det inte bortamatchen mot OIK i omgång fyra förra året? Det jag vill se av TAIF är vilja. Jag har sett AIK (hockey) vid ett par tillfällen i år och detta lag är ett föredömme vad gäller inställning och vilja.
Frågan man måste ställa sig är följande: vilket material har vi, dels bland spelarna och dels bland tränarna. Vad kan vi kräva av vårt lag? Enligt min uppfattning har vi bra spelare. Kvar blir då tränarna. Det är några saker man inte kan blunda för. i) A. Kreu sa att vi kör efter modellen "rushockey" och taktiken "funkar det så funkar det". Detta är allvarlig kritik från en elitseriespelare. Efter att ha sett Kreu vid flera tillfällen kan man konstatera att han är en "smart" spelare vilket ytterligare stärker hans ord. ii) Vid två tillfällen, vad jag vet, har Hasse tagit upp bortaspelet. Första gången sa han att bortaspelet kommer bli bättre nu när vi har bredare trupp. Personligen anser jag inte att truppens bredd kan förklara bortaspelet förra året. Vi kunde ju vinna hemma förra året med den då "smala" truppen och borde rimligtvis också då kunnat vinna borta. Andra gången Hasse tog upp ämnet sa han att det är full gas som gäller, både borta och hemma. Lite som LHC resonerade men nu spelar de mer grishockey då det inte höll med gasen i botten på bortaplan. Jag tycker analyserna kring bortaspelet varit undermåliga, minst sagt.
När överraskade TAIF-laget oss senast? När kända man senast att "de va som fanken, vi slog dem!!!"..? Var det inte bortamatchen mot OIK i omgång fyra förra året?
Det jag vill se av TAIF är vilja. Jag har sett AIK (hockey) vid ett par tillfällen i år och detta lag är ett föredömme vad gäller inställning och vilja.