Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen

Vad felar?

Vad felar?
Spelare, ledare och tränare i TAIF är alla vuxna. Som vuxna individer har och tar man ansvar över sina handlingar. Vi, dvs publiken, har all rätt att kräva resultat som står i proportion till material. Det finns ingen som dött av konstruktiv kritik. Ni kommer väl ihåg Bendelin och hans kommentar att TAIF har "Sveriges sämsta publik". Vad hans kritik resulterade i behöver man väl knappast nämna i detta forum.

Frågan man måste ställa sig är följande: vilket material har vi, dels bland spelarna och dels bland tränarna. Vad kan vi kräva av vårt lag? Enligt min uppfattning har vi bra spelare. Kvar blir då tränarna. Det är några saker man inte kan blunda för. i) A. Kreu sa att vi kör efter modellen "rushockey" och taktiken "funkar det så funkar det". Detta är allvarlig kritik från en elitseriespelare. Efter att ha sett Kreu vid flera tillfällen kan man konstatera att han är en "smart" spelare vilket ytterligare stärker hans ord. ii) Vid två tillfällen, vad jag vet, har Hasse tagit upp bortaspelet. Första gången sa han att bortaspelet kommer bli bättre nu när vi har bredare trupp. Personligen anser jag inte att truppens bredd kan förklara bortaspelet förra året. Vi kunde ju vinna hemma förra året med den då "smala" truppen och borde rimligtvis också då kunnat vinna borta. Andra gången Hasse tog upp ämnet sa han att det är full gas som gäller, både borta och hemma. Lite som LHC resonerade men nu spelar de mer grishockey då det inte höll med gasen i botten på bortaplan. Jag tycker analyserna kring bortaspelet varit undermåliga, minst sagt.
När överraskade TAIF-laget oss senast? När kända man senast att "de va som fanken, vi slog dem!!!"..? Var det inte bortamatchen mot OIK i omgång fyra förra året?
Det jag vill se av TAIF är vilja. Jag har sett AIK (hockey) vid ett par tillfällen i år och detta lag är ett föredömme vad gäller inställning och vilja.

Sv: Vad felar?
Vi får se vad som händer på söndag en seger där skulle sitta fint då har vi häng igen som sagt. Alltid svårt det där om man ska skylla på tränaren eller spelarna men det är många omgångar kvar och tror att vi ska få ordning på spelet igen är främst det stabila backspelet vi hade i träningmatcherna jag vill ha tillbaks det fanns inte i GSK matchen iaf. Målchanser skapar vi det är inte problemet tycker jag sen gäller det att sätta dit dom också.

Ja och så vill jag säga en sak till angående överraska, man kan inte ta och kolla när vi överraska förra året det laget höll ju inte mottet inte underligt vi inte överraska nånting då bättre att koncentrera sig på denna som det faktiskt bara gått 5 omgångar av och finns mycket tid för överraskningar. Är ju en hel bunt som ligger på i princip samma poäng och det är ju inga bottengäng om man kollar på hur det tippats innan serien. Bofors, Rögle tex som bäst exempeln..som sagt bara 5 omgångar spelade och än så länge 1 poäng per omgång det kan vi förbättra och har tid att göra det också. Personligen ska jag ta det lugnt tills i mitten av serien och om vi fortfarande ligger "i botten" så äre dags för oro. Det är idrott och där kan katastrofalt spel ena dan vändas till briljant spel andra dan och det är en del av tjusningen.

Visst bara fem omgångar har gått, men snart är det för sent att hänga med lagen där uppe!

Många har klagat på Ljunggren innan utan vad jag tycker någon anledning. Men varför inte ta timeout när det behövs, efter 3-1 målet istället för när det står 7-3 med 3 min kvar av matchen när det redan är kört. Efter 3-1 hade timeouten behövts då fanns fortfarande chansen att vända, det gjorden den inte när det återstod tre minuter av sista och ställningen är 7-3.
Det är mycket lättare att göra 2 mål på mer än tre perioder än 3 mål på tre minuter.

Så var det sagt!

Kom igen nu TAIF, ni kan så mycket bättre, spela ihop!!!

FAN säger jag om vi inte vinner imorn! Blir så förbannad! Har man gått omkring hela sommaren och bara väntat på en super säsong! Hasse har haft hela sommaren på sig att svetsa ihop laget, men vad har han gjort under denna ljuvliga tid?? Ingen vet, mer än han själv. Nu får han fan e mej visa vad han går för i båset på söndag! IDIOTISKT att timeout när det är 3 minuter kvar, trodde han på mirakel eller?? Nu grabbar/spelare visa vad ni går för imorn! Det är hur många som helst som gått omkring och nästan bara varit säkra på en SA plats. Men än är det inte för sent!¨'
Nu tar vi Mora imorn!!!

Sen blir jag mycket förbannad när man hör att FCS ordförande har stått och hållt på GSK sista perioden! Vad är det för uppförande?? Skulle FCS inte stötta sitt lag?? VA?? FAN VAD DÅLIGT UPPFÖRANDE!

Vi ska vara i toppen denna säsong, både på och utanför rinken!

« · 15299