Tranås inledning av denna säsongen har inte varit bra poängmässigt det kan jag hålla med om men spelmässigt så har det varit en oerhört bra säsong hittils men målen uteblir svårt att sätta alla dessa chanser jag vet att man inte ska prata om det gått så och om det gått så men nu tänker jag prata om dessa "om" iallafall
borta mot mörrum: inte mycket att snacka om där dock en förlust o premiärnerverna fanns men det v aju seriepremiär och då vet man ju ofta hur det slutar=)
rögle hemma: man spelade mycket bra i 3 perioder o skapade chanser liket brände dock ett friläge man kom ikapp till 4-4 när sedan rögle fick ett underkänt mål godkänt 1 poäng minst i den amtchen skulel vi haft det va här marginalerna som jag så ofta tjatar om börjar.
Nybro hemma: man skapade chanser i en period spelade bra dock lyckadeds man inte hålla detta efter 2 perioders dåligt spel från tranås sida fick med oss 2 poäng
Västerås borta Marginalerna för en gångs skull på tranås sida och seger med 3-2
halmstad hemma: man skapade i 2 perioder massvis med målchanser dock fanns inte marginalerna på vår sida hade man satt hälften av alla dessa chanser som skapades så hade vi haft 3 poäng med oss där -2 poäng alltså
Oskarshamn borta: man skapade chanser alosha hade bland annat 2 bra lägen men lyckades inte sätta dit den oskarshamn hade 2 mål som kom till väldigt underligt dock rättvis seger för oskarshamn slutligen
Oskarshamn hemma: man skapar chanser framförallt i 3:e o borde vunnit om man sat chanserna där med -3 där
om man då sammanfattar 3+2+1 så är det 6 och 6 poäng som tranås haft extra o hade legat betydligt högre i tabellen än vad dom gör nu dock marginalerna har inte vat på tranås sida och enkla mål har tillkommit för motståndarna
mycket klagomål ändå trots att tranås har bjudit på underbart spel stundtals men fallit i svakcka någon period i matchen det ser riktigt bra ut denna säsongen tycker jag man skapar chanser och till slut lossnar det jag tycker inte man bör ändr på något. man spelar bra hockey det ända som behövs är avslutningarna då man måste sätta puckarna börjar dom bara göra det då komemr segrarna på rad
har fullt förtroende för hela taif med styrelse o spelare tränare osv. i mina ögon är detta en mycket bra säsong hittils det ända som uteblivit är poängen men spelet är det absolut inget fel på hoppas att nu så många som möjligt tar sig upp och tittar på onsdag mot karlskoga
benke wass: Vill bara instämma med Benke............Röglematchen och matchen mot Halmstad var kanonbra men förlust och inga poäng. Halmstadmatchen svider lite fortfarande där TAIF var det bättre laget och borde vunnit ......men det kommer spelet ser lovande ut.
Personligen om jag var tränare så skulle jag låta J.Ström få spela med J.Holmström för dom passar varandra väldigt bra spelmässigt, vi får ju se vad putte gör.... 3 Poäng imorgon
borta mot mörrum:
inte mycket att snacka om där dock en förlust o premiärnerverna fanns men det v aju seriepremiär och då vet man ju ofta hur det slutar=)
rögle hemma:
man spelade mycket bra i 3 perioder o skapade chanser liket brände dock ett friläge man kom ikapp till 4-4 när sedan rögle fick ett underkänt mål godkänt 1 poäng minst i den amtchen skulel vi haft det va här marginalerna som jag så ofta tjatar om börjar.
Nybro hemma:
man skapade chanser i en period spelade bra dock lyckadeds man inte hålla detta efter 2 perioders dåligt spel från tranås sida fick med oss 2 poäng
Västerås borta
Marginalerna för en gångs skull på tranås sida och seger med 3-2
halmstad hemma:
man skapade i 2 perioder massvis med målchanser dock fanns inte marginalerna på vår sida hade man satt hälften av alla dessa chanser som skapades så hade vi haft 3 poäng med oss där -2 poäng alltså
Oskarshamn borta:
man skapade chanser alosha hade bland annat 2 bra lägen men lyckades inte sätta dit den oskarshamn hade 2 mål som kom till väldigt underligt dock rättvis seger för oskarshamn slutligen
Oskarshamn hemma:
man skapar chanser framförallt i 3:e o borde vunnit om man sat chanserna där med -3 där
om man då sammanfattar 3+2+1 så är det 6 och 6 poäng som tranås haft extra o hade legat betydligt högre i tabellen än vad dom gör nu dock marginalerna har inte vat på tranås sida och enkla mål har tillkommit för motståndarna
mycket klagomål ändå trots att tranås har bjudit på underbart spel stundtals men fallit i svakcka någon period i matchen det ser riktigt bra ut denna säsongen tycker jag man skapar chanser och till slut lossnar det
jag tycker inte man bör ändr på något. man spelar bra hockey det ända som behövs är avslutningarna då man måste sätta puckarna börjar dom bara göra det då komemr segrarna på rad
har fullt förtroende för hela taif med styrelse o spelare tränare osv. i mina ögon är detta en mycket bra säsong hittils det ända som uteblivit är poängen men spelet är det absolut inget fel på hoppas att nu så många som möjligt tar sig upp och tittar på onsdag mot karlskoga
väl mött där
//Benke Wass