Det känns inte som det blir en fullsatt Bredstorpshall på onsdag. Sverige-Ungern i EM-kvalet lär knycka några hundra Tranåsbor. Vilken j-a krock!!! Blir det 600 är det bra...
Krekula: Håller med. Bedrövligt att inte flytta matchen till tisdag eller torsdag, men hockeyfolk är så pass knäppa att de tror att en SM-final i hockey skulle knycka fler än en EM-kvalmatch i fotboll...!!! Men de får skylla sig själva, vill de inte ha det rätta stödet så kan de spela inför halvfulla läktare på onsdag..!!
Krekula: Ja, det är ju inte precis så att de förbundet lusläst sportutbudet (förutom förra veckans semifinalmatch då). Hade nog varit rätt smart och flyttat matchen.
Sen en sak som förbryllar mig: Varför bänkar inte Hobér vissa spelare några byten och skickar in bänknötarna och köra skiten ur motståndarna ?? Kan inte vara kul och sitta på bänken och se vissa av de ordinarie vara hur dåliga som helst utan att det händer något. Skickar väldigt konstiga signaler åt båda håll. De som spelar märker att de kan spela hur lojt och ointresserat som helst utan att bli bänkade och de som sitter på bänken ser att det kvittar hur dåligt vissa spelar så får jag aldrig hoppa in.
NÄ, TA NU OCH VISA ATT NI KAN SPELA (FÖR DET KAN NI FAKTISKT) OCH SE TILL ATT SÄSONGEN VARAR LÄNGRE ÄN TILL I MORGON KVÄLL FÖR STRYK DÅ SÅ ÄR DET NOG KÖRT.
Krekula: Vem Fan bryr sig om en sunkig fotbollsmatch i nåt äckligt östtatsland? Det är ju hockey vi vill se. Ljungberg, Zlatan å de andra oseriösa partyprissarna kan va för sig själv i en fullständigt kass kanal 5 sändning. Toe-Troja känns typ 100 gånger mer intressant.
Recoba: En EM-kvalmatch i världens största sport känns betydligt mer intressant än att följa ett gäng divor på korpnivå som inte ens tycker det är värt att kämpa i en kvalserie. Känns som om det kommer bli öde i Bredstorp på onsdag... tyvärr!!!
JR: Sitt hemma å glo då, men jag vet ju att du kommer offra halva kvällen på att se på Text-TV eller ringa Trt telenytt för senaste nytt i hockeyn. Stämningen finns på Bredstorp å inte i din tv-soffa. Sen är du ju bara larvig som gnäller mest av alla när det går dåligt men samtidigt klappar dig för bröstet när det går bra. Medgångssupporter! Är det inte 1000 pers i hallen imon så är det skandal
Recoba: Har inte missat många matcher i år faktiskt, så medgångssupporter vill jag inte kalla mig, däremot finns det gott om sådan i Tranås det håller jag med om.. Förmodligen kommer jag att vara i Bredstorpshallen imorgon oxå, tycker bara att det är bedrövligt att man inte kan ta lite hänsyn inom TAIF-hockey..
Tror inte det kommer några 1000 personer till hallen i morgon tyvärr! Verkar inte som tranåsborna vill stödja laget i kvalet! Tom i klacken har det blivit tunnare med folk och därmed svårare att få ngt tryck! En resa till Växjö som det var tänkt lockade 17 personer att anmäla sig därmed blev den inställd säger väl allt! Detta innebar oxå att tankarna på en buss till Mariestad på fredag lades på is! Tycker Tranåsborna i stort är för jxvla kräsna helt enkelt! Det duger inte med ett lag som krigar för att hålla sig kvar! Verkar vara för få som har ett TAIF-hjärta!
JR: Jag vet att du går på matcherna, det är bra. Men du gnäller mest av alla när det går tungt, men är ruskigt snabb att berömma när ett par segrar har radats upp.
Hänsyn inom TAIF hockeyn snackar du om. Spelschemat blev klart för ca: 2 veckor sedan och det är så gott som match varannan dag. Inte mycket att byta dagar på. Bara att gilla läget. Tycker ändå inte att man ska behöva byta matchdag på en kvalmatch p.g.a en fotbollsmatch i Ungern i början av April. Så skyll inte på TAIF.
Recoba: Jag kan nog vara ganska tuff i min kritik, men när spelarna inte ens kan kämpa i en kvalmatch, har jag inte rätt då..?? Tycker faktiskt också att jag har rätt i min kritik mot Throgen..!! Vet att det är fler som håller med mig. Men ok, jag kanske är lite för tuff i kritiken, men jag vill så gärna att AIF ska hänga kvar och jag tycker man kan begära lite mer av spelare som lägger så pass mycket tid på träning som de trots allt gör, sen tycker jag också de har ett ansvar mot publik och sponsorer.. Jaja, nu ser vi tillsammans till att det blir 3 poäng imorgon, sen är det raka spåret mot allsvenska även nästa år..!!
Recoba: Precis finns troligen inget utrymme att flytta matchen tyvärr. Lagt den på en tisdag då det är hockeyfinal i elitserien är inte så smart heller kanske. Torsdagen är ju lite för nära fredagen..
Merxx: Instämmer till fullo, det finns för få med ett TAIF-hjärta. Det är en, av flera, anledningar till att vi hamnat i detta prekära läget. Men med tanke på att folket i staden är som de är så kommer det säkert fler folk om vi ligger i toppen av ettan än i botten av allsvenskan. Tragiskt, men förmodligen sant.
JR: Nog tror jag att spelarna har ett hjärta för laget. Problemet är nog snarare att spelarna inte har mycket till självförtroende och är mer rädda för att misslyckas än sugna på att lyckas. Om inte spelarna hade haft ett taif-hjärta hade vi aldrig tagit 3 pinnar mot sunne.
Recoba: Vad är det med dig??? Menade naturligtvis inte att de som besöker denna sida väljer bort hockeyn på onsdag. Varann-match supportrarna däremot kommer garanterat att välja TV-soffan.
Och påstå inte att JR är en medgångssupporter. Jag är säker på att du njöt i fulla drag när Sverige vann dödens grupp i somras. Men nu när de inte har vunnit på två matcher väljer du att hänga hela laget högt p.g.a att Ljungberg och Zlatan har tagit ett par bärs.
Tycker Månssons aprilskämt var lite sådär, men Recobas tar ändå priset. Minst 1000 pers mot Troja på onsdag. He,he,he...