Ungdomarna kör hela tiden sina uppspel i "Skellefteå-luckan" dvs kort pass rakt upp i mitten. Inte en gång har vi vart nära att bryta. Tar vi pucken där så blir vi soprena i slottet.
Monno: Om ställningen står sig till det är runt 2min kvar. Hur ska dom agera då? Är det värt det att plocka målvakten eller är målskillnaden viktigare?
Rodrigo: Ja det går inte nuförtiden att dominera som tex Mario Lemieux gjorde trots alla ryggproblem,cancer,ifs en talang utöver det vanliga var han! Men andra tider numera såklart!
7877: Har intr hängt med alls i början, brukar inte se sådär virrig ut. Nordamerika är så sjukt snabba. När man ser detta förstår man varför vissa spelare har svårt att hänga med i NHL vid 30-års ålder...
Att människor på riktigt tror att rutin är speciellt viktigt inom hockey. Det här är ett av massvis med bevis över att rutin har en minimal roll i sporten. Ändå sitter experter och siar om att det är "rutinen som avgör" bla bla bla bla. Nu är matchen långtifrån klar, och det kan gå hursomhelst. Men hade rutin varit så HIMLA viktigt som vissa vill få det till så hade Nordamerika knappast kunna göra något större väsen av sig i den här turneringen.
Hjalmarsson är bästa utespelare tycker jag, diggar även Sedins som står för det mesta kreativa tillsammans med Bäckström. Tyvärr är Bäckströms ledjelamrater bleka. Söderberg/Landeskog känns mycket giftigare. Hagelin åker fort men är i osynk i spelet.
Monno: Skulle kunna vara en idé med att köra Hagge-Kruger-Forsberg påminner lite Hagge - Bonino- Kessel, optimala vore kanske med Backlund som center, men tycker 3 fungerar bra så de kan få jobba på.... Men frågan är om Silfver håller för första o Berglund - Bäckis - Hörn känns inte så hett det heller
En oerhört gnetig seger. 1-0 och sen gnetspela fram tills det är 2 sekunder kvar då Louie lägger in den i tom kasse. Nu vet man hur det känns att vinna när man är Qatarsk, även om 1-0 inte var på ett flipperspel.
Finnarna är det bättre laget, men vi har en väldigt bra backsida och en riktig toppmålvakt. Många på forwarden som behöver spela bättre.
7877: Ja fast han levererar ju uppenbarligen i NHL... Men han kan ju tydligen inte lira med en playmaker. Nåväl seger iaf! Lundqvist visar vem herren på täppan är. Grym. Annars de flesta rätt bleka. Hedman började bra men mattades eftersom tycker ja. Karlsson gjorde en bra match i båda zoner tycker jag ändå.