Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Forum

« · 2707667 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Rätt väntat att 3kr viker ned sig. 7 insläppta på typ 23 skott? Snacka om ihåliga ostar i målet.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Sverige har genomgående bättre material, framförallt spelare som presterar på högre nivå i bättre roller.
Sveriges problem är Hallam, som känns lika osympatisk som Garpenlöv och han får inte ut någon vettig spelidé till det material han förfogar över.

Nja, detta är tyvärr ett litet fiasko
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Imponerande att tjeckerna vinner så stort och Pastrnak är inte ens noterad i poängprotokollet.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Sam Hallam ser ut som Manner just nu... Defensiv hockey utan att lyckas med defensiven..
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
snowden: Tycker ändå att laguttagningen är värd att diskuteras. Ska man alltid prioritera meriterade NHL-spelare eller ska man kolla på dagsform också?

Det var lite samma problem förra säsongen där exempelvis Silfverberg verkligen inte levererade. Förbundskaptenen har ju också chansen att få ett lite mer samspelt lag om han tar fler spelare från Europa som spelat landslagsturneringare tillsammans tidigare under säsongen.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Gavelo: Sveriges bredd är mest avdankade/begränsade tvåvägslirare utan självförtroende. Eriksson Ek, Raymond och till viss del (på pappret iaf) Kempe är väl det enda spetsiga vi har framåt. Backsidan är kung och klart bättre än tjeckernas, men det syns ju inte ändå. Målvakter är det jämnt skägg med tjeckerna.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Ibland blir det så här trodde det var vår dag, men tyvärr sket det sig.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Rip Kirby: Ja, men de senaste två målen var frilägen som var en konsekvens av att Sverige chansspelade.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Jugge: Sveriges problem är absolut inte laguttagningen. Ingen. Absolut ingen klagade på laget innan denna match.nnLaget gör en jättedålig prestation idag bara.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Jag tycker dom har ett mediokert lag, jämfört med Sverige skall sägas
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Hörde jag 7-3? 🫣🙄💩
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Gavelo: Tjeckerna har inget dåligt lag, var har du fått det ifrån?
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
NHL är så jävla överskattat herregud...
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: ”Inser att Hallam hade Holmberg i Växjö, litar på honom osv, men objektivt sett, varför fick Holmberg en tröja före Järnkrok? Som jag förstår det fick inte Järnkrok frågan?”

Järnkrok är bättre än minst hälften av forwards i laget. Men som du säger Hallam känner Holmberg osv…
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Ett då dåligt lag som Tjeckien har så skulle jag säga att det är ett fiasko.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Weooo 3-7
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Gavelo: Skulle jag inte säga, speciellt inte i en semi i Prag. Förstår du mängden adrenalin och dopamin tjeckerna har i detta nu? Men rinner siffrorna iväg ännu mer nu så är det ett fiasko i det hänseendet.

Tjeckerna har slagit ut oss förut och kommer göra det igen i framtiden.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: För övrigt hoppas jag att Sverige inte går mot centraleuropeisk hockey med power break varje avblåsning.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Linus Johansson, är inte det den här generationens svar på Jörgen Jönsson? Kaptensämne, alltid med i alla turneringar, osv. Hade inte förvånat mig om han får en plats i OS av Hallam.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Att förlora mot Tjeckien är nära på ett fiasko
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Brynäsaren05: Ja, 3-2-målet var ett skitmål. Sveriges mål där pucken gick in via tjeckiska backens skridsko var också ett skitmål. Det är sånt som händer i hockey.

Tjeckien reste sig varje gång de hamnade i underläge, det har inte Sverige lyckats med hittills.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Jugge: Och kapten Karlsson är okylig och temperamentsfull i ett läge där man inte får vara okylig och temperamentsfull. Skamligt.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Nu vet jag inte om just de här spelarna var tillgängliga inför turneringen, men Fagemo gjorde alltså 43 mål på 50 AHL-matcher och Linus Karlsson gjorde 60 poäng på 60 AHL-matcher. Det kanske hade varit bättre att ta den typen av killar, alltså som uppenbarligen har haft bra säsonger men på lite lägre nivå, istället för några av de iskalla NHL-spelarna.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Jugge: Sveriges styrka är backarna och målvakterna.nVi har släppt 6 mål?. Hittills..
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: ”Tjeckien leder ju matchen rättvist?”

Absolut, försvarsspelet har ju varit ett fullständigt haveri den här matchen trots alla våra stjärnbackar. Dessutom är ju majoriteten av våra forwards 2-vägs snarare än spets offensivt, så försvarsspelet borde ju vara ramstarkt.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Brynäsaren05: Skulle säga att Tjeckien leder för att dom varit det bättre hockeylaget. Spelar ingen roll hur många miljoner dollar vi har på backplats så länge det ser ut såhär eller vilka utvisningar domaren tar eller inte tar. Dom är tre mål före av en anledning. Vi blir sönderkontrade och kan inte hantera det.

Sen ska man, som Peja var inne på, inte underskatta moroten av att spela på hemmaplan heller. Tjeckien till final är rättvist sett till matchbilden.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Men 3-2 då!? plus 4-2 momentumet de får från det...
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Brynäsaren05: Det stod 4-2 till Tjeckien när armbågen skedde. Och det finns ingenting i Tre Kronors powerplay som antyder att det hade blivit en målkavalkad i powerplayet som inte blev av. Tjeckien har varit mycket bättre än Tre Kronor i den här matchen.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Det var exakt dit jag ville komma med mitt långa inlägg. Många imponeras för mycket av att spelare är NHL-spelare, inte rollen dom fyller där borta eller säsongen dom kommer ifrån. Det räcker inte med att lira i NHL alla gånger.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Varför gör dom det då? ju för att domaren gav bort matchen i andra perioden..
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Brynäsaren05: Tjeckien leder ju matchen rättvist?
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Finns ingen rättvisa i denna värld. Gud är inte riktigt heller.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
roger_sundsvall: God natt…
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Haha o herre
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Ännu ett powerplay som kastas bort eftersom man ständigt letar en iskall Olofsson på skott. Och 6-3 på det.

Exempelvis Olofsson är ju i grund och botten en grym målskytt, men frågan är hur smart det är att köra på en iskall NHL-stjärna istället för heta spelare från SHL/Schweiz? Kanske borde man kolla lite mer på dagsform istället för CV?
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Vilket haveri.....
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Jugge: Inte bara självförtroende och form är färskvara, även målvakten är det. Ersson borde definitivt vara förstemålis sett till säsongerna dom haft, och det säger jag utan Brynäsglajjorna på.

Ska bli intressant att se vad målvakterna på marknaden får i sommar, nu när lönetaket ökar och spelarna kommer vara ute efter kontraktslängd. Målvakter är ett lotteri alltså.

Edit: K*ken. Det är öppna spjäll bakåt alltså.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja: Jag har svårt att förstå hur Gustavsson kan vara 1:a målvakt. Ersson kommer från en betydligt bättre säsong, medan Gustavsson varit rejält ifrågasatt. Form och självförtroende är en färskvara. Att Gustavsson var bra säsongen 22/23 är ju skit samma nu…
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
SuneMangs: Inser att Hallam hade Holmberg i Växjö, litar på honom osv, men objektivt sett, varför fick Holmberg en tröja före Järnkrok? Som jag förstår det fick inte Järnkrok frågan?
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Alvin : Necas är där uppe också, även om han hade en lite sämre säsong i år.

Zacha är också en oerhört underskattad spelare. Kubalik är streaky, men bra när han är spelsugen (usel säsong i Ottawa dock, som många andra). Palat är väl i samma fack som MoJo. Kämpf är en defensiv center, så han ska inte göra poäng.

Tittar man nogrannt på den svenska bredden går det att dra en massa slutsatser.

- Olofsson har varit bitvis petad i Buffalo och varit iskall.
- MoJo är en tredjekedjespelare, max.
- Kempe totalt iskall i Tre Kronor, trots en massa mål i Kings (Doughty och Kopitar som gör honom bra?)
- Lundeström är knappt en tredjecenter och skadad halva säsongen.
- Burra skadedrabbad och platt säsong.
- Holmberg (vår andrecenter) är knappt en fjärdecenter i NHL. Tippar på att han får istid i Toronto i brist på plats under lönetaket och begränsad bredd.
- Grundström går knappt in på 12 forwards i Kings.
- Zetterlund är i grund och botten en vattenbärare, som fått mycket istid i Sharks pga att Sharks är ett sånt uselt lag utan konkurrens. Dock har han gjort det jävligt bra där, så hoppas för hans skull att det kan vara början på något bra. Rimligen bör han inte lira i topp 6 i ett bättre lag.
- L. Johansson och Frödén är enbart med pga nej tack från NHL och behöver inte kommenteras.

Eriksson Ek och Raymond är ju egentligen dom enda spetsforwardsarna från NHL som vi har i Tre Kronor. Jag vill inte klanka ner på laget med det här inlägget, mer påpeka att jag hade föredragit tjeckernas bästa forwards kontra våra bästa forwards. Och att vår bredd inte är så jäkla spetsig som många tror.

Backarna, där är vi klart bättre än tjeckerna, men det syns inte på isen.

Nu vinner vi i tredje. Vi minns väl 1-5 mot Finland?
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Tänker på den där armbågen alltså, hur f-n gick det där till😡
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Tarasov: Väldigt typiskt att den svenska studion lägger hela paussnacket på att gnälla på domarna. Något försök att analysera varför Tjeckien drog ifrån mäktade man inte med. Stor skillnad mot spelarna som uppenbarligen inte ville fokusera på domarna.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Hakning-Henrik:
Skönt att få 3an in periodslut kanske vi kan få 4 tidigt i 3
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
jonsson: Verkar som att isen är rejält kass. Raymond missar puckmottagning, Dahlin missar pucken och sen Hedman i nästa läge.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Peja:

RUTTA

Karma
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
jonsson: Snyggt. Hedman har gjort två bra byten nu. Det första ledde till powerplay, det andra stod han upp bra på offensiv blå. Precis som som Tre Kronor behöver av honom, Karlsson och Dahlin nu.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Jugge: Kempe - målskytten! Står väl på 0 (noll) gjorda mål hittills i VM?
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Jugge: Tänk så många mål vi hunnit göra på 5 min pp som vi borde fått med den effektiviteten.
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Såjaaa
Kommentera

Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Alvin : ”Ja men bara Pasternak som är bättre en tex Kempe och Raymond”

Jag tar Martin Necas före Kempe och Raymond alla dagar i veckan. Kempe har ju varit klappkass hela VM, han är enbart med för att göra mål.
Kommentera

« · 2707667 · »