Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

Forum

« · 2823260 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 4 Nations
mattias - 74:

Ja, du och jag får väl låta bli att bua. Det var ju inte det jag sade.

Hur kommer det att se ut med buande?

Trodde jag var i café ett tag. men ändå, det är det mest intressanta.
Kommentera

mattias - 74: Lite spännande blev de ju iaf
Kommentera

NuMo:

Jo jag har läst om det, men skulle vi kunna skippa politiken här och hålla oss till hockey. Finns ju en tråd för politik i Cafe boken
Kommentera

Bad_Brett:

Logik är inte din starkaste sida.
Kommentera

mattias - 74:

Du kanske inte förstår vad det handlar om nu. Det har inte med sporten att göra.
Kommentera

mattias - 74: Både Kanada och Grönland borde tillhöra USA; allt annat är fullkomligt ologiskt. Amerikanska delstater är ju nästan som länder. Gissar att många kanadensare skulle vara öppna för att bli en del av USA efter 10 år med ärkepsykopaten Trudeau.
Kommentera

NuMo:

Fast dom nationerna har alltid buat åt deras national Anthems så länge jag kan minnas oavsett vilken president som suttit vid makten.

Båda är korkade i så fall, man gör inte så. Så respektlöst.
Kommentera

Rulltårtan : Sant. Men vad som fascinerar mig är ändå maktdemonstrationen. Den går inte att komma ifrån. Pojkar mot män. Veteraner mot flickscouter (lite hårt, men nästan..)
Kommentera

mattias - 74:

Mest spännande är väl att se om publiken i USA kommer att bua under Kanadas nationalsång, för att genom det stödja Trumps budskap om att anexera Kanadas nation. De är tillräckligt korkade för att göra det.
Kommentera

Rip Kirby: sen spelas det ju på bebisrink oxå och det gynnar ju alltid transatlanterna!
Hittepå turneringar ger ju nada intresse för min del!
Kommentera

snowden: Ser du till rostern på förhand hos varje lag i en sån här turnering ska varken Sverige eller Finland kunna konkurrera. Varför Tre Kronor ändå kunde ta matchen till OT mot Kanada får väl ses som en smärre bragd eller nåt. Ett för dagen svagare Kanada är enda anledningen som jag ser det.
Kommentera

snowden:

Tror Kanada har en liten fördel av att finalen spelas i USA.

USA kommer ha sådan sjuk press på sig, det kommer gynna Kanada i TD Garden.

Jag skulle sätta ett par hundra på kanadensisk seger.
Kommentera

Costanza: Få se USA-Kanada igen i finalen är inte kattpiss om man säger så.
Vi får annars vänta till Hockey-VM innan vi får se 3 Kronor vinna igen.
Mot Moldavien eller nåt.
Kommentera

Rip Kirby: Foppa hade väl lite rätt i att det är få fysiska forwards för att balansera upp, eller hur Modano. Ett par färre handväskor. Äh, litet land som står upp bra på världsscenen.
Kommentera

Andersson: Förlusten mot Finland förstör alla möjligheter för Sverige i den här turneringen. Hur länge sitter vi kvar med Sam Hallam som ansvarig för detta sanslösa debacle?
Kommentera

mattias - 74: Är McDavid bättre än George?
Kommentera

mattias - 74: Hastigheten i precis allt McDavid gör. Från skridskoåkning till hantering klubba-puck sticker ut som något unikt i hela jävla hockevärlden.
Kommentera

Rip Kirby: Vi bryter här . Packa hop , åk hem
Kommentera

Rip Kirby:

Det enda Tre Kronor har att spela för är ju att komma före Finland i tureneringen, har man motivation före det? ;)
Kommentera

McDavids skridskoåkning alltså. Jösses
Kommentera

mattias - 74: Från och med nu kan vi väl bara ta och avskriva alla fantasier om finalspel för Tre Ören..
Kommentera

Andersson:

Ja killen håller en sjuk klass vid 38 års ålder.
Kommentera

mattias - 74: Om det finns en hockeyturnering så måste Sidney Crosby vinna den , gammal regel
Kommentera

2 - 0 till Kanada efter mål av de 2 stora stjärnorna? Kan man stänga av nu? ;)
Kommentera

Rip Kirby:

Rykten säger att Ekholm och Arvidsson inte spelar i natt och ersätts av Leo Carlsson och Rasmus Anderssn. Varför bänkar inte Sam EP istället? Killen håller DIV 1 klass hittills i turneringen
Kommentera

snowden:

Menar du falsksången som varit i de andra 2 matcherna ;)
Kommentera

Olli Hahl:

Blir det oavgjort mellan Kanada - Finland skall jag nog se annars sover jag ;)
Kommentera

Olli Hahl: Beror helt på hur det går mellan Kanada–Finland. Slutar den matchen oavgjort så lär man kämpa med näbbar och klor för att hålla sig vaken Inatt.
Kommentera

Rip Kirby: Jag kommer ställa väckaren bara för att få höra/se Svenska nationalsången.
Kommentera

Olli Hahl: Man är väl dum i huvet nog för att utsätta sig för det. Eller såhär: Vi har ju tiden på dygnet att ta hänsyn till här. Och skulle USA, vilket förstås bara är att vänta, visa klassen och dra ifrån och lämna Tre Kronor utan chans, då stänger man såklart av skiten,
Kommentera

Nån som ska se Samhallsgänget inatt?
Kommentera

Jadu:

" Makar doing 'everything I can' to play for Canada in must-win game against Finland "
Kommentera

mattias - 74: Händer den bästa
Kommentera

Jadu

Läste fel 😂😂😂
Kommentera

mattias - 74: var exakt det jag skrev?
Kommentera

0tto:

Såklart menade kanada - Finland
Kommentera

mattias - 74: Kanada och Finland spelar oavgjort*
Kommentera

0tto:

Exakt det också samt att Sverige hamnar på mer poäng om de vinner och Kanada och Usa spelar oavgjort
Kommentera

Rip Kirby:

Fast tar Sverige 3 poäng och Kanada eller Finland 2 så hamnar ju Sverige på 5 och blir då 2a i gruppen eftersom Kanada eller Finland hamnar på 4 ifall det blir förlängning och då möter Sverige USA i final.

Så nu måste jag komma in med pekpinnen och tillrättavisa er lite ;)
Kommentera

Rip Kirby: Vi måste vinna under ordinarie tid mot USA samtidigt som Kanada - Finland måste gå till OT, då går vi vidare. Inbördes möten som gäller om man slutar på samma poäng nämligen.
Kommentera

Jadu: Precis. Det hade ju varit fullt möjligt att spela matcherna samtidigt - en i Montreal och en i Boston.
Kommentera

Rip Kirby: Känns som ett ganska konstigt upplägg att inte lägga matcherna samtidigt? Skulle det inte bli oavgjort i Kanada- Finland ikväll är ju Sverige -Usa en helt meningslös match på alla sätt och vis, lär ju bli en riktigt skev match isf där ingen absolut inte vill skada sig
Kommentera

Rip Kirby: Jag tror att Nylander och Pettersson behöver spela med alfahannar som visar vägen. De är skickliga lirare men relativt lätta att radera ut för motståndarna verkar det som.
Kommentera

mattias - 74: Nej, Tre Kronors möjligheter att utmana är väl i princip borta den här gången.
Kommentera

Rip Kirby:

Ja dom lagen vill man se såklart men som svensk patriot vill man alltid se sitt eget landslag slå de bästa men de lär knappat ske denna turnering
Kommentera

mattias - 74: Men är det inte ganska tydligt att både Nylander och EP40 "hämmas" av att motståndet är bara lite bättre än hur det brukar se ut i NHL? Det må vara "samma spelare" som möts i NHL, men här är det best of the best, i byte efter byte i 60 minuter. Personligen skulle jag tycka det vore riktigt tråkigt att inte få se Kanada mot USA i finalen, för det ÄR dom bästa lagen!
Kommentera

Bad_Brett:

Tänkte på en sak

Kan man inte försöka matcha Elias mer i PP om han skall få det och lossna, killen saknar ju helt självförtroende vad det verkar.

Nylander har inte heller varit så bra men han skapar åtminstone chanser framåt.

Mer besviken på Nylander då han varit bra i NHL, Elias vet man ju haft en dålig säsong, den lär ju knappast bli bättre efter 4 nations om man inte gör något.

Vilka spelare skulle rent logiskt kunna trejdas mot EP?
Kommentera

Har uppdaterat poängen i SuneMangs tävling - 6st har full pott än så länge medans 2st står på 0 poäng. Många poäng kvar att dela ut!
Kommentera

Bad_Brett:

Larkin visar vägen för USA, en otroligt underskattad spelare.

Raymond skall känna sig privilegierad som får spela med en sådan spelare i Detroit

Fö övrigt älskar jag sådana här matcher, vet att det debatterats huruvida fighting är bra eller dåligt. Jag personligen älskar det

Tar hellre en schysst fight alla dagar i veckan än fula överfall och efterslängar som gör att det finns en stor skaderisk.

USA visar även att man har den bästa målvakten i Helleybuck.

Tillsammans med Bobrovsky så tycker jag han är överlägset bäst i ligan

Självklart blir det svårt för Sverige att slå USA om de spelar såhär men skrällar har skett förut ;)
Kommentera

JonteD: Svårt att jämföra med tanke på att europeiska lag vill dra ner på temot.

Men ja, underhållande är det. :)
Kommentera

« · 2823260 · »